Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWitte wazige plekken op de bladeren

Witte wazige plekken op de bladeren

4 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
.
.sullILid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste DF'ers.

M'n planten zijn flink aan het bloeien en kunnen binnen paar weken wel geoogst worden denk ik. Echter zit er op veel bladeren witte wazige plekken die steeds erger beginnen te worden. Ze komen ook steeds dichter bij de toppen te zitten.

Weet iemand wat deze witte plekken zijn, en of ze erg schadelijk zijn mochten ze bij mijn toppen komen.

Het witte spul lijkt op een soort stof en zit echt op de bladeren, kan het er met een beetje moeite afvegen.

Alvast bedankt.

En oja, nog wat, al mijn toppen zijn nog mooi wit van de thc, op 1tje na, die is al erg bruin aan het worden, ik vind dit gek.
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dat klinkt als meeldauw, een schimmelziekte. Ik zou ff naar de growshop gaan en kijken wat ze ervoor hebben, want ik weet het ff niet uit m'n hoofd. Ik had er deze zomer zelf ook last van, maar ik kreeg een of andere giftige stof van een vriend, na een paar keer sprayen was het verdwenen.
.
.sullILid
01-01-2024, 00:00
#3
Dankje De Sjeik!

Op internet even gekeken, en het was idd echte meeldauw. Nu vond ik ook iets dat vertelde dat ik dit op kon lossen met een mengel van water en melk (10 delen water/ 1 deel melk). Maar stel dat dat niet werkt, betekend het dan dat ik mijn planten minstens 2 weken moet doorwateren als ik er chemicalien op spuit?
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik zou nu geen gif meer gaan spuiten. Het blad wat besmet is gewoon weghalen.

Die bruine top die je beschrijft, is het groen van de zaadzakjes en blaadjes ook bruin aan het kleuren of alleen de haartjes? Uitkijken met top rot dude, ik heb ook al het een en ander weg mogen knippen. Maar denk dat ze over een week wel klaar zijn.

Anders kom ik van de week ff kijken, woon nou toch om de hoek. :)
.
.sullILid
01-01-2024, 00:00
#5
Jo D!

Woon je nu ook hier in het dorp, beter zeg je ff waar, dan kom k ff koekeloeren. :P

Ik heb mijn planten gister en vandaag met het melk mengseltje bespoten, en het lijkt redelijk te werken!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."