Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsbeter nu dan nooit?

beter nu dan nooit?

2 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
b
badrangedboyLid
01-01-2024, 00:00
#1
wij hebben 3 wietplantjes BUITEN staan. ze hebben al goede toppen eraan zitten maar zijn nog niet 2/3 bruin. Nu is de weersvoorspelling komende week niet zo goed. het zal blijven regenen en we zijn bang dat we ze over een paar dagen moeten knippen terwijl ze nog nat zijn van het weer. Is het verstand om ze nu al te knippen of moeten we toch nog een paar dagen wachten?

Sommige toppen van de planten zijn wel al goed bruin maar dat geld niet voor allemaal. Daarom weten we niet zeker wat we moeten doen. De ene top wel rijp en de andere niet???

Mvg Rico
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dat ze bruin worden zegt weinig over de rijpheid.
Juist door het slechte weer (vocht) worden de stampers (die draadjes) bruin of oranje.

Knippen terwijl ze nat zijn van de regen is helemaal niet erg. Even goed uitschudden en meteen goed droog weg leggen.
Meeste zal al niet meer druipend nat zijn eer je klaar bent met knippen.

Het klopt inderdaad dat (vooral met buitenplanten) niet elke top even snel rijpt.
Het is een mogelijkheid om in gedeeltes te oogsten en dus steeds de rijpe toppen eruit te knippen.
In totaal kost het je op die manier wel wat meer tijd, maar verspreid je het werk ook (elke dag uurtje knippen vind ik beter dan 1 hele dag achtereen)

Als je nog geen last hebt van rot gewoon altijd laten staan tot je zeker weet dat ze rijp zijn.
Bij eerste rotverschijnselen moet je gaan wikken en wegen: Laten staan of oogsten.
b
badrangedboyLid
01-01-2024, 00:00
#3
hardstikke bedankt voor je reactie. Hier kunnen we zeker wat mee. We hebben besloten om in het weekend verder te kijken. Waarschijnlijk zullen we dan toch beginnen met knippen. goed om te weten dat het toch niet erg is om ze te knippen wanneer het net geregend heeft.

Mvg Rico

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."