Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsis deze paddo eetbaar?

is deze paddo eetbaar?

12 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
p
poison drinkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Cracker dry kan je ze wel in de diepvries bewaren hoor. Alleen als er nog water in zit gaan de gevormde water-kristallen de celwanden van je paddo's stuk scheuren, waardoor ze een papje worden eens je ze terug laat ontdooien!
w
weed elfLid
01-01-2024, 00:00
#2
oke, bedankt voor de reacties! :grin:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#3
]
mandragora zei:
PepTalk zei:
Leuk dat je weer terug bent man :grin:
Klik om te vergroten...
Waar ben ik heen geweest dan? :wink: :)
Klik om te vergroten...

Was niet tegen jou gericht, maar als je ook een beetje aandacht wilt :rolleyes: :
Ik heb jou ook gemist hoor Mandragora :grin: Haha..
Had het uiteraard tegen pd

poison drink zei:
Cracker dry kan je ze wel in de diepvries bewaren hoor. Alleen als er nog water in zit gaan de gevormde water-kristallen de celwanden van je paddo's stuk scheuren, waardoor ze een papje worden eens je ze terug laat ontdooien!
Klik om te vergroten...
Jaa maar vriezer en diepvries is wat anders.
Frigo is koelkast in Vlaanderen toch?? Dat zou ik toch niet aanraden, zeker niet als ze gedroogd zijn.
p
poison drinkLid
01-01-2024, 00:00
#4
PepTalk zei:
Frigo is koelkast in Vlaanderen toch?? Dat zou ik toch niet aanraden, zeker niet als ze gedroogd zijn.
Klik om te vergroten...

Waarom niet dan? Geen idee eigenlijk, ik zou zeggen hoe kouder hoe beter. Maar volgens mij verliezen ze cracker dry en in kamertemperatuur ook weinig potentie hoor. Ik bewaar ze gewoon donker, met vochtvreters (droog), en kamertemperatuur.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#5
PepTalk zei:
Ik heb jou ook gemist hoor Mandragora :grin: Haha...
Klik om te vergroten...
Aaaaaaaah kijk nou, heerlijk staaltje aandacht krijg ik er weer bij :grin:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#6
poison drink zei:
PepTalk zei:
Frigo is koelkast in Vlaanderen toch?? Dat zou ik toch niet aanraden, zeker niet als ze gedroogd zijn.
Klik om te vergroten...

Waarom niet dan? Geen idee eigenlijk
Klik om te vergroten...

Omdat de luchtvochtigheid in een koelkast heel erg hoog is.
Ookal heb je iets ''luchtdicht'' verpakt, zolang je niet echt zelf sealed is een gripzakje oid. niet luchtdicht of waterdicht. Verse paddenstoelen kun je best in de koelkast bewaren, die bevatten namelijk nog net zo veel vocht als de lucht. Droge paddenstoelen daarin tegen bijna niets en zullen dus het vocht snel aantrekken.

koel of op kamertemperatuur is prima, maar dan wel op kamertemperatuur achterin een kast en niet in de vensterbank..
w
weed elfLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dag allemaal!

Ik zit al een tijdje op http://www.drugsforum.nl en heb hier ook veel informatie opgedaan.
Ik blow al zo'n 2 jaar, maar nu wil ik ook wel eens paddo's proberen.
Gewoon eens de "ervaring opdoen".

Nu heb ik van een vriend 3gr gedroogde paddo's gekocht. (ik deel 3gr met 1 vriend)
Hij kweet de paddenstoelen zelf met een kant-en-klare growbox. (gewoon water bij doen)

Rechtermuisknop -> afbeelding openen in nieuw tabblad.


Rechtermuisknop -> afbeelding openen in nieuw tabblad.


Nu is mijn vraag: Is deze paddo nog eetbaar?
Ik zie daar een zwarte plek op de hoed. en onderaan is hij een heel klein beetje groen, mag ik de gehele paddenstoel opeten?

Ik bewaar ze nu in de frigo. Vrijdag maak ik ze klaar met een omelet & kaas :grin:
(sorry voor de grote plaatjes, ik weet niet hoe ik ze kleiner maak?)
Je kan ze beter bekijken door: Rechtermuisknop -> afbeelding openen in nieuw tabblad.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#8
Jakkes, smakelijk zien ze er toch niet meer uit.
Zijn ze wel goed gedroogd ook?
Hoe ruiken ze?

Bewaar geen gedroogde paddo's in de koelkast.

Grts
p
poison drinkLid
01-01-2024, 00:00
#9
De paddo ziet zwart omdat de hoed veel sporen heeft laten vallen. Dit kan je dus nog gewoon opeten. De blauwige verkleuring is normaal bij vele psychoactieve paddestoelen, en duidt op een oxidering van de werkzame stof. Kijk bijvoorbeeld wikipedia:

http://en.wikipedia.org/wiki/File:grin:ried_Cubensis.jpg
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zien er normaal uit voor gedroogde paddenstoelen.
En tja, dat ziet er niet smakelijk uit :P

En dit:
mandragora zei:
Bewaar geen gedroogde paddo's in de koelkast.
Klik om te vergroten...
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#11
PepTalk zei:
Zien er normaal uit voor gedroogde paddenstoelen.
En tja, dat ziet er niet smakelijk uit :P
Klik om te vergroten...

Telkens ik gedroogde paddo's had zagen ze er toch net iets smakelijker uit. :)
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dat komt waarschijnlijk omdat jij ze net iets eerder oogst en beter droogt.

Leuk dat je weer terug bent man :grin:
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#13
PepTalk zei:
Leuk dat je weer terug bent man :grin:
Klik om te vergroten...
Waar ben ik heen geweest dan? :wink: :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."