Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVoor de scheikundigen onder ons

Voor de scheikundigen onder ons

1 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
D
DerpLid
01-01-2024, 00:00
#1
Welke hoeveelheid zoutzuur met welke molaire concentratie moet met een liter water mengen om een Ph waarde van drie te halen, of kan ik dit het beste gewoon trial and error proberen?

Alvast bedankt.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Eerst handig om te weten in welke concentratie je het zoutzuur hebt.
Dan de mol daarvan uitrekenen en via daar kun je evt. bepalen hoeveel je erbij moet gooien.

Ik zou gewoon een aantal goedkope ph strips of een wat duurdere ph meter aanschaffen en dit redelijk op gevoel doen. Afgezien van het nut natuurlijk.
Je kunt met een kruistabel wel uitrekenen hoeveel je er bij moet gooien.
Maar dan dien je meetapparatuur te hebben..

Wat wil je bereiken? Afhankelijk daarvan kun je de pH eventueel nog opkrikken.
Die pH van 0 zorgt in ieder geval voor een erg snelle stijging van de zuurgraad...

En hoop dat het niet nodig is: Maar wees voorzichtig met zoutzuur (liefst in een zuurkast werken en alle veiligheidsregels in acht nemen).

Dus als je het doel vertelt kan ik je wellicht wat meer helpen..
Verder ben ik ook geen scheikundige..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."