Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEnkele vraagjes over paddo's kweken

Enkele vraagjes over paddo's kweken

3 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
W
WolaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,
Ik heb recent een kweeksetje voor paddo's gekocht en ik heb al heel wat opgezocht, maar ik zit toch nog met enkele vraagjes. Allereerst vroeg ik mij af of het inderdaad vreselijk stinkt. Ik vind hier niet direct veel van op het internet, en weet dit gewoon van een vriend. Verder vroeg ik mij af of het verstandig is om die paddo's te kweken in een donkere ruimte als bv een kast. Er staat we vaak dat het niet direct in het zonlicht mag staan, maar meestal niet zo duidelijk of ze enige vorm van licht nodig hebben.

Thx
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ze stinken totaal niet. Enkel wanneer je de zak opent zul je wanneer de paddenstoelen echt al groeien een verse paddenstoelen lucht ruiken. Totaal niet intens of onaangenaam.

De kit mag inderdaad niet in direct zonlicht staan, echter: In een donkere kast zullen ze ook niets doen. Ze hebben dus wel degelijk een vorm van licht nodig. Niet om aan fotosynthese te doen, maar ze gebruiken licht om hun groeirichting te bepalen.
Daarnaast zal het in een afgesloten kast niet de gewenste temperatuur bereiken. In een kast is het altijd een graad of wat kouder dan kamer temperatuur, wat eigenlijk al wat aan de lage kant is voor cubensis.

Het beste is gewoon het licht wat normaal in een kamer door de ramen/gordijnen naar binnen valt.
W
WolaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ok, dat is goed nieuws. Dan kan ik de set vanavond met een gerust hart klaarzetten. Op naar de eerste oogst :wink:

Bedankt voor het antwoord :grin:
P
Pietje PaddoLid
01-01-2024, 00:00
#4
zorg vooral met dit relatief koude weer dat je kamer wat warmer is dan normaal, optimaal is rond de 23 graden Celsius voor de meeste growkits. En laat de temperatuur niet te veel schommelen, hou het een beetje constant.

Je vorige bericht is al een tijdje terug, al geoogst?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."