#1
Hallo Allen!
Na alle mooie verhalen die ik gelezen heb op dit forum wilde ik toch maar eens zelf starten met het maken van een topic. Daarvoor neem ik natuurlijk wel iets gerelateerd aan dit forum mee, namelijk mijn eerste kweek van mijn Psilocybe Cubensis Golden Teacher.
Nadat ik na een beetje experimenteren voor het eerst paddo's had gedaan, was ik meteen enthousiast! Prachtige avond gehad en heb uiteindelijk besloten een growkit aan te schaffen. Na wat rond speuren ben ik bij de GT aangekomen..
Nadat de growkit aan was gekomen, heb ik deze eerst 6½ uur laten weken. In de handleiding van de website waar ik de kit vandaan heb, staat dat 2-4 uur al voldoende is en anderen geven aan dat 12 uur the way to go is, maar ik heb een beetje de tussenweg genomen. Na het weken heb ik al het water goed weg laten lopen uit de kit. Hierna heb ik de kit in de bijgeleverde filterzak gezet, in de zak een bodempje water gedaan en deze dichtgedaan.
Aangezien duidelijk wordt gemaakt in alle handleidingen en op verschillende fora dat een juiste en stabiele temperatuur belangrijk is, heb ik wat huis en tuin kluswerk gedaan. Hieronder is dat te zien:
De set staat bovenop een dimbare 35W lamp met een stuk karton erboven, die een blad vormt waar mijn kit op staat. Ik heb een thermometer in de zak gedaan die de watertemperatuur aangeeft en deze blijft steady op 27-29 graden hangen. Het water zelf raak nog maar net de rand van het bakje, zodat het water niet direct het bakje opwarmt, maar eerder de lucht eromheen.
Omdat de aquarium thermometer alleen de temperatuur van het water aangeeft, heb ik ook een thermo-/hygrometer, te zien op onderstaande foto (de temp. en luchtvochtigheid zijn hier wat lager aangezien ik de kweekzak even geopend had voor wat frisse lucht en 'n fotootje):
Het bakje zelf zal tussen deze twee temperaturen in liggen, dus schat zo'n 24 graden.
Na 14 dagen begon er wat te groeien!
deze foto heb ik vanochtend genomen en er zijn nu alweer meer pinns te zien.
Nu er eindelijk iets begint te groeien, heb ik nog een paar vraagjes, vooral voor als ik met de volgende flush ga beginnen:
-Kan iemand mij vertellen waarom vooral aan de zijkant van het geheel de paddo's opkomen? heeft dit met de lichtinval op het bakje te maken? of is het daar iets warmer? als ik bij de volgende flush bijv. een lampje op het midden schijn, komt daar dan meer?
-Moet ik de zak nu wat vaker open doen om frisse lucht in de zak te laten?
-Op een van de foto's is duidelijk een rand te zien tussen de bak en het substraat, iemand enig idee waardoor? Moet ik bij de volgende flush proberen het substraat wat meer tegen de rand de duwen, om zo te voorkomen dat daar paddo's gaan groeien (er komen er een aantal aan de zijkant, ondanks alufolie)?
-Ik zie niet veel wit op de bodem, terwijl vaak wordt gezegd wat er duidelijk witte 'draden' te zien zijn als de paddo's gaan groeien. is dit alsnog prima?
Alvast bedankt voor enige reacties en antwoorden op m'n vraagjes. Als jullie nog tips hebben ben ik daar altijd voor in!
-The Student
-
Na alle mooie verhalen die ik gelezen heb op dit forum wilde ik toch maar eens zelf starten met het maken van een topic. Daarvoor neem ik natuurlijk wel iets gerelateerd aan dit forum mee, namelijk mijn eerste kweek van mijn Psilocybe Cubensis Golden Teacher.
Nadat ik na een beetje experimenteren voor het eerst paddo's had gedaan, was ik meteen enthousiast! Prachtige avond gehad en heb uiteindelijk besloten een growkit aan te schaffen. Na wat rond speuren ben ik bij de GT aangekomen..
Nadat de growkit aan was gekomen, heb ik deze eerst 6½ uur laten weken. In de handleiding van de website waar ik de kit vandaan heb, staat dat 2-4 uur al voldoende is en anderen geven aan dat 12 uur the way to go is, maar ik heb een beetje de tussenweg genomen. Na het weken heb ik al het water goed weg laten lopen uit de kit. Hierna heb ik de kit in de bijgeleverde filterzak gezet, in de zak een bodempje water gedaan en deze dichtgedaan.
Aangezien duidelijk wordt gemaakt in alle handleidingen en op verschillende fora dat een juiste en stabiele temperatuur belangrijk is, heb ik wat huis en tuin kluswerk gedaan. Hieronder is dat te zien:
De set staat bovenop een dimbare 35W lamp met een stuk karton erboven, die een blad vormt waar mijn kit op staat. Ik heb een thermometer in de zak gedaan die de watertemperatuur aangeeft en deze blijft steady op 27-29 graden hangen. Het water zelf raak nog maar net de rand van het bakje, zodat het water niet direct het bakje opwarmt, maar eerder de lucht eromheen.
Omdat de aquarium thermometer alleen de temperatuur van het water aangeeft, heb ik ook een thermo-/hygrometer, te zien op onderstaande foto (de temp. en luchtvochtigheid zijn hier wat lager aangezien ik de kweekzak even geopend had voor wat frisse lucht en 'n fotootje):
Het bakje zelf zal tussen deze twee temperaturen in liggen, dus schat zo'n 24 graden.
Na 14 dagen begon er wat te groeien!
deze foto heb ik vanochtend genomen en er zijn nu alweer meer pinns te zien.
Nu er eindelijk iets begint te groeien, heb ik nog een paar vraagjes, vooral voor als ik met de volgende flush ga beginnen:
-Kan iemand mij vertellen waarom vooral aan de zijkant van het geheel de paddo's opkomen? heeft dit met de lichtinval op het bakje te maken? of is het daar iets warmer? als ik bij de volgende flush bijv. een lampje op het midden schijn, komt daar dan meer?
-Moet ik de zak nu wat vaker open doen om frisse lucht in de zak te laten?
-Op een van de foto's is duidelijk een rand te zien tussen de bak en het substraat, iemand enig idee waardoor? Moet ik bij de volgende flush proberen het substraat wat meer tegen de rand de duwen, om zo te voorkomen dat daar paddo's gaan groeien (er komen er een aantal aan de zijkant, ondanks alufolie)?
-Ik zie niet veel wit op de bodem, terwijl vaak wordt gezegd wat er duidelijk witte 'draden' te zien zijn als de paddo's gaan groeien. is dit alsnog prima?
Alvast bedankt voor enige reacties en antwoorden op m'n vraagjes. Als jullie nog tips hebben ben ik daar altijd voor in!
-The Student
-
) dan sta ik daar zeker voor open!