Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerbruik lamp

Verbruik lamp

1 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
W
WolaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik wil binnenkort beginnen met mijn eerste kweek, en ik heb ook al mijn materiaal al aangeschaft. Mijn lamp heeft een vermogen van 250W, en nu was ik eens nieuwsgierig hoeveel dit mij meer zou kosten op mijn energiefactuur. Ik heb het proberen uitrekenen, maar vreemd genoeg kwam ik op veel hogere bedragen dan bv koelkasten met ongeveer hetzelfde vermogen die dan ook nog eens 24/24 draaien. Nu vind ik niet direct wat ik fout doe, dus dacht ik eens te vragen of andere kwekers een groot verschil merkten op hun energiefactuur?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Een koelkast draait geen 24/7 hé. Die heeft een thermostaat en springt aan wanneer nodig.

Of dit helemaal opgaat weet ik niet, maar licht lijkt me meer te verbruiken in kw/u dan koeling.

Als ik een beetje op internet zoek denk ik dat je bij het gebruiken van 12/12 zo'n 2-2,5 kw/u kwijt. Afhankelijk van je energieleverancier zal dit neerkomen op zo'n 0.5-1 euro per dag.
Maar zou dit niet zo met zekerheid kunnen zeggen, maar het scheelt wel wat ja..
Zeker met afzuiging, fan en evt. verwarming in de winter meegerekend.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."