Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer kweken: 1200cc Cambodians

Eerste keer kweken: 1200cc Cambodians

10 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nu,
zo rap mogelijk oogsten of ze zien allemaal zwart.
En dat ziet er niet zo lekker uit :P
E
EntheogenixLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dag 11 -The rise of the mushrooms-

Vanavond was het zover! Ongeveer tien minipins werken hun weg naar het zonlicht!!! De grootste zal ongeveer 4 mm zijn. :smoke:
E
EntheogenixLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoi Allemaal

Afgelopen mijn setje kweekspullen in goede orde ontvangen via magic-mushrooms-shop.com. Het setje bevat onder andere een warmtemat die me wel handig lijkt gezien de koude temperaturen de afgelopen tijd.

Dag 0:
- De myceliumbox 12 uur laten soaken op kamertemperatuur op een donkere plek.
- Katvrije groeikamer (incl. vergrendelbare ophaalbrug!) geknutseld in mijn boekenrek. Als ik dit niet doe zal het ding binnen de tijdspanne van ca. een dag deskundig naar zn grootje geholpen zijn.
- De box in de zak geplaatst en op de mat gezet.

Het zag er zo uit:
E
EntheogenixLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dag 4:Vandaag voelde ik met mijn vinger aan de mat, aangezien er op dit forum een discussie rond deze dingen was en ja hoor: Echt heel erg warm. Na de temperatuur gecontroleerd te hebben bleek het maarliefst 39 graden te zijn! Wazig dat de shop claimt dat deze dingen 24 graden zijn... Ik had in eerste instantie (nu niet meer) ook een laag alufolie aan de onderkant van de box en dus ik hoop dat deze veel van de warmte heeft tegengehouden...

Maar afijn: een nieuwe opstelling dus incl standaard een thermometer eronder! Deze geeft, na enige aanpassingen met karton en papier, aan dat het 24 graden is. Ik hoop dat het verleden van hoge temperaturen geen verschrikkelijke uitwerking voor mijn 'divine fungi' zullen hebben?

De myceliumbox-opstelling nu is en het mycelium
E
EntheogenixLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dag 10

Okay... nog steeds niks! Ongeduldigheid heerst! :tearsofjoy: Ik weet dat ze een tijdje op zich laten wachten... Beetje schril contrast tegenover dat wat er over deze soort geschreven wordt; Het zou een van de (zoniet DE) snelst ontwikkelende soorten zijn. Verder geen noemenswaardige veranderingen te zien. Ik maak me een beetje zorgen over het feit dat er (bijna) geen toename in oppervlaktemycelium geweest is... Sterker nog: Ik heb vanmorgen een foto genomen, deze vergeleken met de bovenstaande foto, en het mycelium lijkt afgenomen... Positieve punten: Er leeft wel wat! Er zijn enkele punten levend mycelium zichtbaar en de geur is te omschrijven als bos/paddestoel (heerlijk!!!)

Ik hou jullie op de hoogte
E
EntheogenixLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dag 16

Met de constante temperatuur op 24 graden en zo nu en dan een beetje winterzon groeien ze goed. Vandaag heb ik wel een A4-tje achter de zak moeten zetten die dienst doet als parasol. Hierbij een indruk van hoe ze erbij staan en wat detailfoto's
E
EntheogenixLid
01-01-2024, 00:00
#7
E
EntheogenixLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dag 17

-still growing- :rockband: :smoke: :wave:
E
EntheogenixLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dag 19

Het velum scheurt en de hoedjes komen los. :hearteyes:

Heeft iemand een idee wanneer ik de eerste keer moet oogsten? Ik heb me laten vertellen dat ik nu de groei in de gaten moeten houden. Twijfel een beetje aangezien het me niet fijn lijkt als ze onder de sporen komen te zitten.
E
EntheogenixLid
01-01-2024, 00:00
#10
De eerste flush is grotendeels geoogst!

Precies honderd gram en ik heb ca 8 pins laten staan om door te groeien.

Er zullen hopelijk nog een aantal flushes volgen, maar dit is mn laatste post in dit onderwerp; Bedankt voor het lezen en ik hoop dat jullie van het 'verhaal' en de foto's genoten hebben!

Morgen zal ik met een goeie vriend, na een natuurwandeling de eerste trip van de, met veel zorg behandelde, dames gaan ervaren.

Godspeed!

Entheogenix

Ps; Bedankt Jam: Heb het gevoel een goede keus gemaakt te hebben.
E
EntheogenixLid
01-01-2024, 00:00
#11

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."