Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsautoflower, wil het simpel houden

autoflower, wil het simpel houden

4 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
s
skyLid
01-01-2024, 00:00
#1
hi,
titel zegt het al een beetje.
Er zijn 10 zaadjes northern lights autoflower onderweg. Het is een autoflower en als ik de info moet geloven worden de plantjes zo'n 50 cm hoog. Dat vind ik prima, dan steken ze niet boven de balkonrand uit zodat ik het uit het zicht hou van ongenode gasten :grin:

Ik wil het graag zo SIMPEL mogelijk houden. Heb nog nooit wiet gekweekt en als ik alle info op het www moet doorlezen zie ik door de bomen het bos niet meer.
Dit is het plan. Ik wil starten met 5 zaadjes/plantjes tegelijk (ook om binnen het 'gedoogbeleid' te blijven) :P

Een mix van kweekgrond met gewone potaarde om de ph rond de 6 te krijgen (praxis?)
Binnen opkweken. Na paar weken in wat grotere potten en dan op mijn balkon buiten. Die staat op een hoek op het zuiden en oosten dus met de zoninval moet dat wel goed komen.
Probeer zoveel mogelijk regenwater op te vangen om deze aan de plantjes te geven. Kraanwater schijnt niet goed te zijn qua ph?
Verder geen bijzonderheden wat betreft bijvoeden.
oh ja, ik heb nog een aardige hoeveelheid perliet en vermiculiet, kan deze ook nog van nut zijn?

Ik heb een ph-meter besteld, die zou een dezer dagen ook binnen moeten zijn. Zodoende kan ik wel de ph checken, dan kan ik eventueel acties ondernemen mocht de ph niet goed zijn. Hoe kan ik het simpelst kraanwater tot een ph brengen van ongeveer 6 met simpele middelen, indien nodig?

Heeft dit plan enige kans van slagen? Of hebben jullie aanvullende ideeen? Wil het wel graag echt zo makkelijk mogelijk houden, al geeft het niet de grootst mogelijke opbrengst qua grammetjes. Dat vind ik nu niet zo heel erg belangrijk.

Thanks voor de input

peace, sky
m
mario1223Lid
01-01-2024, 00:00
#2
je kan hem gewoon kraanwater geven hoor geen gezeik.. goede grond is wel belangrijk. de plant past zichzelf wel aan.

Ookal is regenwater idd wel beter :wink:
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#3
sky zei:
hi,
titel zegt het al een beetje.
Er zijn 10 zaadjes northern lights autoflower onderweg. Het is een autoflower en als ik de info moet geloven worden de plantjes zo'n 50 cm hoog. Dat vind ik prima, dan steken ze niet boven de balkonrand uit zodat ik het uit het zicht hou van ongenode gasten :grin:

Ik wil het graag zo SIMPEL mogelijk houden. Heb nog nooit wiet gekweekt en als ik alle info op het www moet doorlezen zie ik door de bomen het bos niet meer.
Dit is het plan. Ik wil starten met 5 zaadjes/plantjes tegelijk (ook om binnen het 'gedoogbeleid' te blijven) :P

Een mix van kweekgrond met gewone potaarde om de ph rond de 6 te krijgen (praxis?)
Binnen opkweken. Na paar weken in wat grotere potten en dan op mijn balkon buiten. Die staat op een hoek op het zuiden en oosten dus met de zoninval moet dat wel goed komen.
Probeer zoveel mogelijk regenwater op te vangen om deze aan de plantjes te geven. Kraanwater schijnt niet goed te zijn qua ph?
Verder geen bijzonderheden wat betreft bijvoeden.
oh ja, ik heb nog een aardige hoeveelheid perliet en vermiculiet, kan deze ook nog van nut zijn?

Ik heb een ph-meter besteld, die zou een dezer dagen ook binnen moeten zijn. Zodoende kan ik wel de ph checken, dan kan ik eventueel acties ondernemen mocht de ph niet goed zijn. Hoe kan ik het simpelst kraanwater tot een ph brengen van ongeveer 6 met simpele middelen, indien nodig?

Heeft dit plan enige kans van slagen? Of hebben jullie aanvullende ideeen? Wil het wel graag echt zo makkelijk mogelijk houden, al geeft het niet de grootst mogelijke opbrengst qua grammetjes. Dat vind ik nu niet zo heel erg belangrijk.

Thanks voor de input

peace, sky
Klik om te vergroten...

Misschien had je het al in de gaten? Maar de aangegeven lengte over de autoflower (in dit geval 50 cm) hoeft niet altijd waar te zijn. Sommige blijven lager, en andere schieten nog wat door. Ik ben een keer de mist in gegaan met een auto soviet (autoflower) Er stond helemaal niet bij vermeld dat het een semi autoflower bleek te zijn. Deze werd bijna 1,80 meter hoog! Dus die heb ik maar snel naar binnen verplaatst. :P Opbrengst was wel chill eind september. :wink:
m
mfdoom91Lid
01-01-2024, 00:00
#4
gwoon zaad in de grond duwen en wachten mensen

waarom moet iedereen altijd zo moeilijk doen
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#5
mfdoom91 zei:
gwoon zaad in de grond duwen en wachten mensen

waarom moet iedereen altijd zo moeilijk doen
Klik om te vergroten...

Wat bedoel je eigenlijk precies met moeilijk doen?

Als je bedoeld dat ongeduld de grootste killer is van goede wiet dan geef ik je gelijk.
Om het maximale eruit te halen moet je wel wat meer moeite doen dan alleen een zaadje in de grond steken en wachten?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."