Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVraag over zonlicht

Vraag over zonlicht

1 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
S
Siemen23Lid
01-01-2024, 00:00
#1
hey iedereen,

Ik vroeg mij af of zonlicht van even groot belang is voor een wietplant tijdens de budvorming dan tijdens de groei fase. Moest die bijvoorbeld wat minder dan 12 uur licht hebben (normaal nodig om te beginnen floweren als ik het juist heb) kan dit dan een grote inpact hebben op de budvorming?
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#2
Siemen23 zei:
hey iedereen,

Ik vroeg mij af of zonlicht van even groot belang is voor een wietplant tijdens de budvorming dan tijdens de groei fase. Moest die bijvoorbeld wat minder dan 12 uur licht hebben (normaal nodig om te beginnen floweren als ik het juist heb) kan dit dan een grote inpact hebben op de budvorming?
Klik om te vergroten...

Autoflowers hebben niet minder dan 12 uur licht nodig om te floweren. Maar de non autoflowers gaan naar mate het aantal uren zonlicht afnemen de bloeifase in. Dit hoeft niet perse gelijk 12/12 uur te zijn. De binnen kweker met lamp houdt zich meestal wel aan deze norm. Licht is zeker belangrijk voor de top vorming. En het kleurenspectrum (geel/oranje) speelt ook een hele grote rol in de bloeifase.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."