Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStruggles met paddo’s kweken

Struggles met paddo’s kweken

10 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
E
Esther1994Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo, ik ben Esther en ik ben nieuw hier.
Ik heb problemen met het laten groeien van mijn paddo’s.

Ik heb een maand geleden zo’n growkit gekocht en braaf de instructies gevolgd. Maar na een maand zie ik alsnog niet veel gebeuren. Ik heb alleen een witte vlies aan de zijkanten en onderkant van de bak zitten. Aan de onderkant zit ook een soort van geel/oranje beslag.

Ik heb al veel gegoogled maar ik kom niet echt iets tegen wat hier op lijkt.

Weet iemand raad?
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dag Esther


Ik vermoed dat het een soort contaminatie is, misschien kan je nog vragen aan de verkoper of je een nieuwe kit kan krijgen omdat deze gecontamineerd is geraakt, al ben ik niet zeker of ze dit gaan doen. Het is erg belangrijk omheel steriel te werken met deze kweetsets.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het kweken van paddo’s komt idd erg nauw. Zeker op hygiene en steriel werken. Temperatuur en vochtigheid is ook erg van belang. Zelf kweek ik niet hoor maar ken wel anderen die dat regelmatig doen.
Waarom koop je niet gewoon truffels bij de smartshop? Die zijn kant en klaar en kan niks mis mee gaan.
Het verschil in werking tussen paddo’s en truffels is klein of zelfs verwaarloosbaar heb ik altijd geleerd. Zelfs het verschil in werking tussen de verschillende soorten onderling maakt weinig uit. De versheid en juistheid van kweken daar aan tegen kan wel verschil uit maken in werking en sterkte van effect.
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik vind het kweken van paddo's ook erg leuk en heb nog nooit truffels gekocht. Het heeft ook wel bepaalde voordelen vind ik, zo is het veel goedkoper, kan je de sets gewoon in belgie laten leveren. En is het ook nog erg leuk en decoratief om ergens in je huis te zetten. Maar ik vrees dat deze kit dus gecontamineerd is zoals ik daarvoor al zei. In het begin is het soms wel wat oefenen, ik zou ze voor het zekerst nog even laten staan om te kijken of er nog iets groeit, indien dit niet gebeurd zal je een nieuwe kit moeten halen. Ik zou je dan ook aanraden deze bij een gespecialiseerde verkoper (bv: magicmushroomshop) te halen, omdat deze kits vaak verser zijn en beter bewaard en verzonden worden.
y
yanohaLid
01-01-2024, 00:00
#5
jam zei:
Ik vind het kweken van paddo's ook erg leuk en heb nog nooit truffels gekocht. Het heeft ook wel bepaalde voordelen vind ik, zo is het veel goedkoper, kan je de sets gewoon in belgie laten leveren. En is het ook nog erg leuk en decoratief om ergens in je huis te zetten. Maar ik vrees dat deze kit dus gecontamineerd is zoals ik daarvoor al zei. In het begin is het soms wel wat oefenen, ik zou ze voor het zekerst nog even laten staan om te kijken of er nog iets groeit, indien dit niet gebeurd zal je een nieuwe kit moeten halen. Ik zou je dan ook aanraden deze bij een gespecialiseerde verkoper (bv: magicmushroomshop) te halen, omdat deze kits vaak verser zijn en beter bewaard en verzonden worden.
Klik om te vergroten...
y
yanohaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hallo,
Ik ben Yanoha en ook helemaal nieuw op deze site.
Ik ben ook bezig met mijn eerste kweeksetje 'mexican'.
In tegenstelling tot Esther heb ik na 1 week zoveel en zo'n grote paddo's in mijn kweekset dat ik me afvraag of ik ze nog wel kan gebruiken ?
De temperatuur in de ruimte is gemiddeld 23 graden en ik heb ook een verwarmingsmatje gebruikt, misschien te veel van het goede ?
Het zou heel fijn zijn om een beetje advies te krijgen.
Mijn kweekset ondergaat op dit moment z'n tweede coldshock, deze avond begin ik aan mijn tweede kweek.
Heel dankbaar voor komende reacties en tips
Warme hartegroet
Yanoha
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Lijkt me schimmel op de foto's, dus denk dat je die bak kan weggooien.

@yanoha
Gewoon drogen, dan kan je ze lange tijd bewaren.
y
yanohaLid
01-01-2024, 00:00
#8
acht.zes zei:
Lijkt me schimmel op de foto's, dus denk dat je die bak kan weggooien.

@yanoha
Gewoon drogen, dan kan je ze lange tijd bewaren.
Klik om te vergroten...

E
Esther1994Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Bedankt voor de reacties.

Ik denk inderdaad dat ik niet goed genoeg hygiënisch heb gewerkt. Ik ga zeker wat doen met de tips.
P
PaddoKwekerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hoi,

die kweekset kan je afschrijven.
Ik maak zelf van deze sets voor de hobby en die van jou is waarschijnlijk tijdens het vervoer in een veel te warm magazijn terecht gekomen waardoor het mycelium afgebroken is. Dan krijg je een plas water onderin die er donker-geel oranje uit ziet.
bij een kweekset die je binnenkrijgt moet de bak er rondom wit uit zien van de mycelium.
Ik heb nu kweeksets die aan het doorgroeien zijn en zal een foto posten hoe een gezonde bak er uit ziet die klaar is voor verzending.

Tot over een paar daagjes.
P
PaddoKwekerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zo zou een kweekset er uit moeten zien.
Deze is gezond en zou een goede opbrengst voortbrengen als je je aan de regels houd van de kweker.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."