Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAutflower kweken, maar hoe goed drogen?

Autflower kweken, maar hoe goed drogen?

4 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
C
Calliweed2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Heey goed dat je hier nu al over na denkt.
Het drogen is naar mijn mening een van de belangrijkste dingen in de hele kweek hier word voor een deel al de smaak bepaald.

paar tips waar je misschien iets mee kunt

langzaam drogen geen gehaast minimaal
14 tot 17 dagen.

de hele plant op de kop drogen enkel
De grote bladeren verwijderen.

met de lucht vochtigheid zit je op het juiste spoor

voor eigen gebruik gaan de toppen in glazen weckpotten ik laat hier de bladeren er nog aan zitten zodat de triochomen mooi beschermd blijven en per kleine hoeveelheden schoon knippen in een klein potje waar je uit rookt de potten de
Eerste paar weken elke dag 15 min laten luchten.
s
sam700Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Calliweed2.0 zei:
Heey goed dat je hier nu al over na denkt.
Het drogen is naar mijn mening een van de belangrijkste dingen in de hele kweek hier word voor een deel al de smaak bepaald.

paar tips waar je misschien iets mee kunt

langzaam drogen geen gehaast minimaal
14 tot 17 dagen.

de hele plant op de kop drogen enkel
De grote bladeren verwijderen.

met de lucht vochtigheid zit je op het juiste spoor

voor eigen gebruik gaan de toppen in glazen weckpotten ik laat hier de bladeren er nog aan zitten zodat de triochomen mooi beschermd blijven en per kleine hoeveelheden schoon knippen in een klein potje waar je uit rookt de potten de
Eerste paar weken elke dag 15 min laten luchten.
Klik om te vergroten...
Dankjewel voor je tips! ik ga er zeker gebruik van maken, maar hoe zorg ik voor een goede luchtventilatie?
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#3
Calliweed2.0 zei:
Heey goed dat je hier nu al over na denkt.
Het drogen is naar mijn mening een van de belangrijkste dingen in de hele kweek hier word voor een deel al de smaak bepaald.

paar tips waar je misschien iets mee kunt

langzaam drogen geen gehaast minimaal
14 tot 17 dagen.

de hele plant op de kop drogen enkel
De grote bladeren verwijderen.

met de lucht vochtigheid zit je op het juiste spoor

voor eigen gebruik gaan de toppen in glazen weckpotten ik laat hier de bladeren er nog aan zitten zodat de triochomen mooi beschermd blijven en per kleine hoeveelheden schoon knippen in een klein potje waar je uit rookt de potten de
Eerste paar weken elke dag 15 min laten luchten.
Klik om te vergroten...

Niks meer aan toe te voegen inderdaad!

Het chlorofyl (bladgroen) moet zo langzaam als kan het blad volledig verlaten, dit zorgt vaak voor een sterke nattige plant smaak. De terpenen ontwikkelen zich zoals calliweed al zegt pas op het moment van de topjes "curen" (in weckpotten na een periode van drogen, zodra takjes knakken tijdens iets buigen en daarna knakken is ze droog genoeg om te curen.

Tijd lang, minimaal 2 maanden zorgt voor een intense smaakontwikkeling. Wel elke dag burpen om schimmel te voorkomrmen, op een luchtvochtigheid van 58% is dat namelijk nog erg goed mogelijk.

Succes man, zal lekker wietje worden op deze manier
s
sam700Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Mijn zolder is wel ideaal voor een plantje, maar dan heb ik weer het probleem dat er geen ramen zitten, dus geen zuurstof
s
sam700Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Beste kweekvrienden,

Dit is de eerste keer dat ik een wietplantje aan het kweken ben, een autoflower. Ik heb hem in mijn kamer staan met een hygrometer en een led kweeklamp van 100watt en met een ventilator ernaast (niet erop). Luchtvochtigheid is rond de 50% en 24 graden. is prima toch? of nog enkele tips?

Nu een probleem met het kweken. Ik heb al iets op de loer maar vind het nog lastig omdat dit mijn eerste keer is.
Ik wil een droognet halen. en deze plaatsen in een kleine kast. Alleen hoe moet ik het doen met de ventilator en luchtcirculatie? en waar kan ik hem het beste plaatsen? De tempratuur moet rond de 20 graden zijn en een luchtvochtigheid van 50% ongeveer? Maar hoe zorg ik ervoor dat hij op de juiste tempraturen blijft? Ik dacht op zolder plaatsen, maar daar is geen zuurstof......

Kan iemand mij nog tips geven en hiermee helpen?

Groet,
Sam

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."