Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSport en Drugs

Sport en Drugs

5 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
B
BiertjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik doe op wedstrijd niveau muay-thai training. Wedstrijden doe ik niet. Ik trainde eerst 10 tot 12 uur in de week, nu is dit 7 uur. Ik rook, ik blow, ik snuif en ik slik. Drinken doe ik niet.
Ik merk dat zolang ik blijf trainen dit alles weinig invloed heeft op mijn prestaties op de training. Bij wedstrijden zal dit wel anders zijn.
e
electergieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zijn er hier mensen die aan sport doen, en daarmee bedoel ik niet eens gaan voetballen
maar in een ploeg, compititie, topsport
en die ook drugs gebruiken; en in welke mate dit hun lichaam beperkt
(welke drugs zijn lichamelijk 't meest destructief)

Ik doe nog redelijk veel aan sport (recreatief) en een oosters gevechtsport
gebruik lsd, in periodes of heel af en toe wiet, en coke heel af en toe
hierbij merk ik dat coke een negatieve werking heeft op mijn neus die al vanzelf genoeg verstopt zit, lsd plan ik een beetje (als ik minder train en wat wiet rook), wiet is 't meest schadelijke voor mij toch, omdat 't gebruik regelmatig durft te stijgen, en ik fitloos wordt
(alcohol vermeid ik)

http://www.youtube.com/watch?v=_vUhSYLRw14
P
ProvenzanoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ben zelf een fanatieke sporter. Dat wel zeggen dat ik zo'n 4x per week wel sport, varierend van fitness tot hardlopen, wielrennen en tennis. Twee jaar geleden heb ik ook een jaar lang vrij fanatiek aan wedstrijdroeien gedaan (7x trainen in de week). Tijdens dat jaar heb ik gedurende het wedstrijdseizoen (half jaar) drank en drugs laten staan, omdat dit wel zo slim is en het ook een afspraak was binnen het hele roeiteam en dus wel zo fair.

Momenteel gebruik ik wel af en toe drugs, met mate. Wat betreft jouw vraag: mijn eigen ervaring is dat met name speed lichamelijk erg destructief is. Na een nachtje doorhalen op redelijke pep was ik meestal toch wel drie dagen lusteloos en moe en ging het sporten stukken minder. MDMA is naar mijn mening wat minder destructief, alleen de day after een beetje, maar de dagen daarna niet lichamelijk, maar soms wel geestelijk lusteloos. Bij coke viel 't bij mij meestal ook wel mee, al schijnt dat wel erg slecht te zijn voor je hart- en bloedvaten. Wat betreft wiet heb ik geen ervaring, want daar houd ik niet van, maar vermoed dat de tabak daarbij de grootste negatieve invloed op je conditie heeft.

Mijn advies is: sowieso geen stimulerende drugs gebruiken kort voordat je een wedstrijd of zoiets hebt, omdat je lichamelijke en mentale weerbaarheid toch stukken minder is :grin:
e
electergieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Tijdens de compititie periode gebruik ik sowieso niks,
het is enkel de periode die daarna komt die lastiger is. Zo hou ik geen ritme aan om constant te stijgen maar sta ik stil op de momenten waarop ik drugs gebruik. Dat is half werk...

Ik heb ook gehoord dat longen, lever en andere organen zich kuisen van de negatieve effecten van drugs. Zodat als ik een week hevig smoke in 't jaar ik enkele weken nadien geen verval merk in conditie... in hoeverre is dit waar?
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#5
De general chat is niet bedoeld voor drugsgerelateerde onderwerpen, dus deze mag naar drugs algemeen...
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik train 5x per week. hier ben ik begin dit jaar mee begonnen nadat ik eerst 3 weken in de detox heb gezeten. Vroeger heel veel gesport op landelijk - en Europees niveau, maar toen gebruikte ik nog geen drugs :wink: Althans, toen ik in aanraking met alcohol en drugs kwam was het sporten op dat niveau heel snel afgelopen.

Merk dat vooral amfetamine enorm impact hebben om mijn trainingsschema. Als ik dat gebruikt heb dan ben ik zo weer 2 weken bezig om op het oude niveau te komen.

Tripmiddelen iets minder, maar moet wel rustig aan doen als ik dit gebruikt heb. Blowen maakt me niet uit, daar heb ik geen last van met trainen. Andere middelen nog niet geprobeerd en is ook de bedoeling dit niet meer te doen :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."