Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEpilepsie en drugs

Epilepsie en drugs

2 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#1
Er is een oproep geweest voor ene lezing hierover.
viewtopic.php?f=10&t=32439

Zelf heb ik gemaild met het amiladres maar nooit iets gehoord. Voor mij was het voor aanverwante zaken. Misschien kunnen ze jou info geven als je ze belt of mailt. Mocht je zinnige info te weten komen dan horen we dat hier ook graag.
S
SilkeboLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hey, dankje!
Ik zal eens gaan mailen, hopen dat het lukt. Het antwoord zal ik plaatsen, beloofd :wink:
S
SilkeboLid
01-01-2024, 00:00
#3
Eigenlijk heb ik een vrij simpele vraag, van de meeste oppeppende middelen en de meeste hallucinogenen is bekend dat je er epileptische aanvallen kan opwekken. Inmiddels weet ik dat dat vaak om een zogenaamde toevalsaanval gaat en dus niet te maken heeft met 'permanente' epilepsie.
Maar wat als je zelf al last hebt van epilepsie? Zelf heb ik een redelijk ongebruikelijke vorm waarbij medicijnen geen nut hebben, aangezien het episch centrum (waar de aanvallen ontstaan) in een bepaald soort tumor ligt. Opzich geweldig dat het een goedaardig tumor is alleen jammer dat verwijderen haast onmogelijk is. Dat betekend voor mij dus geen drugs en zelfs geen alcohol (ook drugs natuurlijk maar ik noem hem even apart) voor nouja, de rest van 't verdere leven.
Maar hé ik ben nog jong, dus me daarbij neerleggen doen we natuurlijk niet. Nu is de vraag; drugs en epilepsie worden overal afgeraden als combinatie, maar wat zijn nu de daadwerkelijke gevolgen?
Het risico op een aanvalletje meer of minder durf ik best te nemen eerlijk gezegd, klinkt gek maar het went, zelfs al val ik onder zeer zware aanvallen. Maar is het gevaarlijker dan dat? Zijn hier perhaps mensen met epilepsie die ervaringen hebben opgedaan want aan 'beter niet doen' heb ik niets, ik wil graag weten wat er daadwerkelijk mis kan gaan. Waarom moet je het beter niet doen, er is toch een verschil tussen een aanval krijgen of gaat er echt iets mis in je hersenen waardoor je bijv in coma kan raken?
En de 2e vraag: wat kan je wél gebruiken?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."