Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKan dit veroorzaakt zijn door drugs?

Kan dit veroorzaakt zijn door drugs?

6 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
S
SaganaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Oei, nog iets vergeten te vragen.

25tolife zei:
maar de effecten die je omschrijft komen bij mij over als mijn helse trip op DOC wat iets anders hoorde te zijn.
Klik om te vergroten...
Wat is DOC? :flushed:
Heb me ondertussen al wel ingelezen over drugs, maar hier heb ik precies nog nooit van gehoord. :flushed: :P
B
BotoxJunkieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Beste Sagana..

Het is jammer dat het al wat langer geleden is..
Anders konden ze het zien in je urine en bloed.
Dan was het voor haar en hele geruststelling..
Reken maar dat ze beetje hufterig is als ze weer een drankje wil gaan nemen.

Doorgaans geldt dat alcohol en drugs langer in urine dan in bloed aantoonbaar zijn.

Hieronder volgt een kort overzicht van de meest gangbare drugs.

Alcohol
Je lever doet er 1 à 1,5 uur over om een standaardglas alcohol af te breken.
Stel dat je 3 standaardglazen bier gedronken hebt, dan is dit 3 tot 4,5 uur na gebruik nog aantoonbaar.

Amfetamine (speed)
Amfetamine is 2 tot 4 dagen na gebruik nog aantoonbaar in bloed en/of urine.

Cannabis (hasj en wiet)
Als je af en toe blowt, dan is dit 1 tot 3 dagen na gebruik nog aantoonbaar. Blow je echter regelmattig, dan is dit 2 weken tot 2 maanden na gebruik aantoonbaar, afhankelijk van de hoeveelheid en hoe vaak je hebt gebruikt. Dit laatste komt doordat THC (de werkzame stof in cannabis) wordt opgeslagen in lichaamsvetten waardoor het langer in je lichaam blijft zitten.

Cocaïne
Als je af en toe cocaïne gebruikt, dan is dit 1 à 3 dagen na gebruik nog aantoonbaar. Bij intensief gebruik kan dit oplopen tot 8 dagen.


Nogmaals sterkte.. :wink:
:wave:
B
BotoxJunkieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Beste Sagana..
Het lijkt er op,dat er iets in haar drankje heeft gezeten...
Ik schrik van het verhaal..
ben blij dat ze nu weer in orde is..
Sterkte jullie beide voor de schrik..
:wave:
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Sagana zei:
Oei, nog iets vergeten te vragen.

25tolife zei:
maar de effecten die je omschrijft komen bij mij over als mijn helse trip op DOC wat iets anders hoorde te zijn.
Klik om te vergroten...
Wat is DOC? :flushed:
Heb me ondertussen al wel ingelezen over drugs, maar hier heb ik precies nog nooit van gehoord. :flushed: :P
Klik om te vergroten...

Info over DOC is hier het makkelijkst te lezen:
Erowid
Wiki
Gelukkig is het goed ten einde gekomen allemaal! X zal vast erg geschrokken zijn.
Peace!
S
SaganaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hallo,

Ik was daarnet met een vriendin aan het praten over een voorval van zo'n 2 jaar geleden.

We zaten op vrijdagavond in het café. Mijn vriendin (ik zal haar X noemen) had één tequila gedronken en dan een rode wodka redbull, waar ze al ongeveer 1/3 van op had. Op een gegeven moment gaat ze naar het toilet, maar aangezien ze lang wegblijft, ging haar vriend kijken waar ze bleef.

Toen zij op het toilet zat, is ze blijkbaar "knock out" gegaan. Ze kon zich amper meer bewegen, haar lijf voelde erg zwaar, ze kon niet meer praten, etc.
Haar vriend is dan tegen haar blijven praten en aandringen en uiteindelijk heeft ze toch het slotje kunnen open maken. Ze vertelde dat ze nog wel kon zien, maar dat het leek alsof de deur en de muren naar haar toe kwamen en weer weg deinden. Ze kon haar armen amper nog opheffen, maar als ze dat dan toch probeerde om de deur open te maken, kon ze de afstand niet meer inschatten. Als ze naar haar handen keek, leek het alsof die het slotje open maakten, maar eigenlijk waren die gewoon ernaast aan het grijpen.
Af en toe viel ze volledig "weg" en kon ze niks meer, alleen tegen de muur hangen.
Ze hoorde haar vriend ook wel praten en zeggen dat ze de deur moest open doen, maar ze kon alleen maar zeggen "gaat ni".

Uiteindelijk is het haar dan toch gelukt en haar vriend heeft haar dan uit het café gedragen, zijn appartement was 10 meter verderop. Toen ze boven kwam, leek ze even iets beter te zijn. Ze zei "ik ga proberen over te geven, misschien gaat het dan beter". Overgeven ging echter niet en uiteindelijk is ze op de badkamer weer "knock out" gevallen. Haar vriend wilde haar naar de slaapkamer te dragen, in bed, maar achteraf vertelde ze dat ze dat helemaal niet wilde. Ze wilde gewoon blijven liggen, heel haar lichaam deed pijn, elke aanraking van haar vriend deed nog meer pijn. Ze zei dat ze op die moment haar vriend haatte, omdat ze gewoon wilde blijven liggen en hij wilde haar altijd naar boven dragen en haar recht trekken. Haar vriend was ook héél erg in paniek en dat maakte haar natuurlijk ook nog meer paniekerig.

Ze kon niet meer rustig ademhalen maar deed dat heel snel. Het leek wel een soort hyperventilatie.
Ze vertelde achteraf ook dat ze af en toe gewoon weg was. Ze kon nog wel denken, ze dacht bv "ik ga dood" of "laat dit stoppen", maar op die moment voelde ze niks meer en hoorde ze niks meer. Haar gedachten waren ook heel paniekerig (logisch in die situatie).


Haar vriend heeft dan naar ons gebeld, helemaal in paniek, en samen met een andere vriendin zijn we dan naar boven gegaan. We hebben dan meteen de dokter van wacht gebeld.

Die andere vriendin is verpleegster en zij probeerde ondertussen X te kalmeren. Ze ging naast haar liggen en zei "adem mee op mijn tempo, rustig". X vertelde later dat dat wel even hielp, maar dan maar eventjes. Wat later sloeg ze terug helemaal in paniek. Ze zei dat het wel goed deed dat er iemand rustig tegen haar praatte.
Op die moment begon ze ook enorm te trillen, onbedaarlijk, met heel haar lijf. Ze kon dat niet stoppen, vertelde ze achteraf. Even later kreeg ze ook enorme kou en vroeg ze om een dekentje.

Ze kon ook helemaal niet meer praten. Ze wilde wel iets zeggen, maar het ging niet. Ja, heel af en toe een brabbelend woord, zoals bv "deken".
Ze zei ook dat ze ons af en toe wel hoorde, op de achtergrond.
Sommige stukken weet ze nog achteraf, andere stukken is ze kwijt.

Uiteindelijk, na een uur wachten ongeveer, is dan de dokter van wacht gekomen, die vroeg of zij gedronken had (niet veel dus, anderhalf alcoholisch drankje, terwijl ze normaal wel meer kan drinken) en of ze drugs genomen had. Nee dus, ze neemt nooit drugs.
De dokter heeft haar een spuit gegeven (ik weet niet wat), dan heeft haar vriend haar in bed gedragen en is ze als een blok in slaap gevallen.


Nu we hier daarstraks weer over aan het praten waren, vroeg ik me toch af wat het was. Heeft iemand een idee?
Zou dit eventueel veroorzaakt kunnen worden door drugs, die misschien in haar drankje waren gedaan? Het klinkt mij onwaarschijnlijk, waarom zou iemand het doen...? Maar die "aanval" die zij die nacht heeft gehad, was absoluut niet normaal.

Voordien of achteraf heeft ze nooit meer iets gelijkaardigs meegemaakt. Zij (of iemand uit haar familie) heeft ook nooit last gehad van epilepsie, hyperventilatie, ...

Als ik er nu op terug kijk, had ze toen misschien beter haar bloed laten testen, om zeker te zijn wat het was. Maar dat is nu te laat natuurlijk.

Alvast bedankt voor de reacties.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hey,
Wat een verhaal zeg! Inderdaad wat je op het einde zei als zoiets nogmaals gebeurd (waar niemand op hoopt natuurlijk) een bloed testje en je weet het duidelijker. Het zou me niet veel verbazen als er iets in het drankje is gedropt, maar de effecten die je omschrijft komen bij mij over als mijn helse trip op DOC wat iets anders hoorde te zijn. Alleen slapen lukte niet maar wegvallen wel. Ik had het opgelost met een enorme dosis valium toen zelf, maar neem aan dat x weer gewoon derzelf is na deze piep ervaring? Van 1,5 glas drank hoort/kan dit niet, ik vermoed een tripmiddel die x niet kende, en niet veel energie geeft. Blijft alsnog veel over. Of was x misschien ziek(op de loer liggend)? Dan kun je ook een nare avond hebben ineens uit het niets maar dan zou het ijlen geweest zijn.
Bloedtest als zoiets gebeurd fijn om te weten natuurlijk!
Het beste toegewenst, hopelijk heb je iets aan deze reactie.
Wees voorzichtig!
Greets
S
SaganaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Bedankt voor je reactie.

Goh bij mijn weten was ze niet ziek, ze heeft er later niets meer van gevoeld. Ja de volgende dag was ze nog erg suf, maar dat kan ook veroorzaakt zijn door de spuit die ze van de dokter heeft gekregen natuurlijk...

En inderdaad, ze is achteraf gewoon terug "normaal" geworden. Nergens meer last van gehad. Gelukkig maar. :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."