Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsManisch depressief en drugs

Manisch depressief en drugs

6 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
r
redmeatheartLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik kwam via Google op een (inmiddels verjaard) topic over dit onderwerp en ik zou graag wat vragen stellen aan ervaringsdeskundigen.

Sedert januari is er bij mij een bipolaire stemmingsstoornis, ook wel manisch-depressieve stoornis vastgesteld. Ik deed op dat moment een creatieve opleiding, rookte veel wiet en was eigenlijk heel gelukkig meisje die blij was met hoe haar leven verliep. Van dat alles is niks overgebleven. Ik voel me leeg van binnen en de drang om weer te blowen of andere drugs te gebruiken is groot, want ik voel me zo leeg, futloos en ongelukkig. Ik slik momenteel lithium, valproinezuur en olanzapine. Weten jullie misschien welke drugs ik nog kan gebruiken zonder dat er veel risico is op een manische of psychotische episode?
G
GremlinLid
01-01-2024, 00:00
#2
hoi,

Bij mij is de diagnose 4 maand geleden gebeurd. Heb eigenlijk net hetzelfde voor als jij namelijk dat ik me zo leeg voel, inspiratieloos, geen energie, ik denk veel trager (is soms wel positief) enz. Ik neem 1250 mg lithium.

Ik ben een ervaren tripper maar helaas mag het niet meer: ten eerste omdat ik lithium neem (lithium potentieert) en lithium en lsd (paddos enz) is echt af te raden vanwege epileptische aanvallen en andere gevaren.
Ten tweede lijkt het me niet verstandig om die dingen te doen wanneer je bipolair bent.

Ik blow al van mijn 15j dagelijks en dat doe ik nog altijd, ik voel me er goed bij en merk niks negatiefs. Ik mis het enorm om niet meer sporadisch een portie paddos, lsd of iets dergelijks te kunnen nemen. Mijn geest kunnen open zetten, zwaar hallucineren op mijn woonkamer tegels :)

Ik dacht dat coke en speed wel zouden kunnen icm lithium maja is ook niet goed voor onze hersentjes....

Sterkte zou ik zeggen
S
SkippyLid
01-01-2024, 00:00
#3
redmeatheart zei:
Ik voel me leeg van binnen en de drang om weer te blowen of andere drugs te gebruiken is groot
Klik om te vergroten...

Geloof me , als je gestopt bent met blowen blijf er dan van af.
Ook ik ben lange tijd depressief geweest en kan af en toe terug komen maar sinds ik gestopt ben met blowen voel ik me zoveel beter.
En sowieso drugs gebruiken in de gemoedstoestand die je nu hebt is absoluut af te raden.

:wave:
G
GremlinLid
01-01-2024, 00:00
#4
Blowen is echt niet erg hoor wanneer je bipolair bent, het is veel schadelijker om alcohol te drinken of echt zeer harde drugs zoals mescaline, ayahuasca of pakweg mephedrone :wink:
Maar ja ieder zijn wijsheid natuurlijk :wave:
S
SkippyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Gremlin zei:
Blowen is echt niet erg hoor wanneer je bipolair bent, het is veel schadelijker om alcohol te drinken of echt zeer harde drugs zoals mescaline, ayahuasca of pakweg mephedrone :wink:
Maar ja ieder zijn wijsheid natuurlijk :wave:
Klik om te vergroten...


Naar mijn ervaring kan je het allemaal beter laten wanneer je niet goed in je vel zit.
G
GremlinLid
01-01-2024, 00:00
#6
Daar ben ik het wel mee eens :) . Ik zit nu eenmaal in een situatie waarin er niet veel keuze meer is en ik weet uit eigen ervaring dat als ik niet blow, ik wss weer zeer veel ga drinken...
Een joint is mijn "pacifier", en ik ben me erg bewust van mijn gebruik. Mocht dat niet het geval zijn dan blow ik me ook suf en dat is ook weer niet goed hehe.
Groet
S
SkippyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Als je je bewust bent van je lichaam weet je zelf het beste in welke mate je kunt gebruiken.
Dan hoop ik ook dat dat bij de topicstarter ook zo is :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."