Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsClobazam/alcohol overdosis?

Clobazam/alcohol overdosis?

1 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
h
henrydelenLid
01-01-2024, 00:00
Hey,

Ik heb een vraagje in verband met een combinatie die ik recentelijk geprobeerd heb. Ik heb ongeveer 250 ml vodka gemixed met 200 mg Frisium/Clobazam (10 pillen). Dit bracht mij vrijwel onmiddelijk (nog geen 2 minuten erna) buiten bewustzijn (of ik herinner mij er toch niets meer van, maar het voelde niet aan als slapen). Ik ben 6 uur later terug bijgekomen op exact dezelfde plek, zelfs nog rechtop zittend op mijn stoel. Er heeft 1 iemand met mij geprobeerd te communiceren tijdens die periode, waarbij ik blijkbaar wel wakker leek maar ik kon vrijwel geen woord uitbrengen of iets doen.

Ik wil wel even zeggen dat ik dit zeker niet opnieuw ga doen. Het enige effect was dat ik gewoon een gat van 6 uur in mijn geheugen heb, wat vrij nutteloos is. Mijn vraag is of ik een risico heb genomen met dit te doen? Na wat opzoekwerk blijkt dat deze twee combineren toch wel gevaarlijk kan zijn?

Dank bij voorbaat!
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
Jeetje, het antwoord op je vraag is heel duidelijk JA.

Combinaties met alcohol zijn de gevaarlijkste combi's, vooral als je alcohol met een andere downer combineert zoals bijvoorbeeld benzo's of GHB. Als je in korte tijd veel alcohol drinkt kun je sneller in een coma raken. Aangezien alcohol als je snel genoeg drinkt ook je hersenstam verdooft, worden dus ook de vitale levensfuncties verdoofd.

Op het moment dat je in coma raakt van alcohol ben je dus direct al erg dichtbij het dempen van de ademhaling en de hartslag. Als je het dan ook nog eens met een ander verdovend middel combineert wordt dit dus nog eens flink versterkt.

Er zijn mensen die van 250ml wodka al in coma raken... Het had je dus gemakkelijk het leven kunnen kosten...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."