#1
Hallo,
Ongeveer een maand geleden heb ik op een meerdaags festival drugs gebruikt. (mijn 4e keer) De ene dag 160mg 4fmp, de dag erna weer 160mg 4fmp en een 2/3 xtc tablet. Op de tweede avond ging ik erg lekker, ik had ongeveer 2 uur lang een derde xtc tablet op en pakte nogmaals een derde bij. Even later ging het mis. Ik begon erg te zweten door het vele dansen en door zo stom te zijn mijn trui aan te laten in een hele warme tent. Ik schrok me op dat moment dood en was erg bang dat er iets mis aan het gaan was in mijn lichaam. Nadat ik de trui uit had gedaan was alles weer best, echter kreeg ik die angst en het gevoel van onrust er niet meer uit. Volgens mijn vrienden ging ik gewoon te hard, maar voor mijn gevoel was dat niet zo. Mn pupillen waren wel echt ontzettend groot, maar alles wat ik deed en wat er om me heen gebeurde kreeg ik nog helemaal mee en voor mijn gevoel ben ik op andere gelegenheden veel harder gegaan. Ik kon ook nog fatsoenlijk met mensen communiceren op een aantal stotteringen na. Ik kreeg echter dat vervelende onrustige gevoel niet meer weg en had nergens meer zin in. Ook had ik de indruk dat het erg aan me af te lezen was dat het niet goed met me ging aangezien veel mensen me probeerden op te beuren. Dit werkte juist averechts omdat het eigenlijk mijn onrust bevestigde.
De 2 weken erna ben ik ziek geweest (keelontsteking, aangestoken door een vriend dus niet gerelateerd aan de drugs) en heb ik nog veel aan dit voorval terug moeten denken en er ook erg veel over opgezocht en mee bezig geweest. Daarnaast zijn er wat vervelende dingen gebeurd waardoor ik veel last had van stress. Tijdens deze periode begon ik vaker last te krijgen van een onrustig gevoel in mijn borst bij mijn hart. Het is geen pijn , eerder een beetje drukkend gevoel alsof de spieren daar worden aangespannen. Het is ook niet zo dat ik dit gevoel de hele tijd ervaar, vooral als ik alleen ben en dan komt het onrustige gevoel weer op. Ook als ik hard sport heb ik nergens last van. Hoe meer ik eraan denk hoe meer ik het ervaar.
Omdat het me toch zo veel zorgen baarde ben ik hier maar mee naar de huisarts gegaan en ook het verhaal van de drugs verteld. De huisarts heeft vervolgens naar het hart en longen geluisterd maar daar was niets aan te horen. Ook het zuurstofgehalte in het bloed was goed, evenals de bloeddruk (deze kon niet beter). Wel was mijn hartslag iets hoger dan die zou moeten zijn dus de dokter vond het wel de moeite waard om even bloed te laten prikken. Ik zou eigenlijk vandaag de uitslag krijgen maar helaas is ie morgen pas binnen.
Nu vraag ik mij dus af of mijn hart beschadigd kan zijn geraakt door het gebruik van deze drugs. Of zal het waarschijnlijk toch tussen mijn oren zitten door de vele zorgen die ik mij hierover maak? En is op deze manier voor een arts uit te sluiten dat er niets anders in het hart mis is gegaan? Of heeft iemand soortgelijke ervaringen hiermee? Ik hoor het graag!
Henkbot
Ongeveer een maand geleden heb ik op een meerdaags festival drugs gebruikt. (mijn 4e keer) De ene dag 160mg 4fmp, de dag erna weer 160mg 4fmp en een 2/3 xtc tablet. Op de tweede avond ging ik erg lekker, ik had ongeveer 2 uur lang een derde xtc tablet op en pakte nogmaals een derde bij. Even later ging het mis. Ik begon erg te zweten door het vele dansen en door zo stom te zijn mijn trui aan te laten in een hele warme tent. Ik schrok me op dat moment dood en was erg bang dat er iets mis aan het gaan was in mijn lichaam. Nadat ik de trui uit had gedaan was alles weer best, echter kreeg ik die angst en het gevoel van onrust er niet meer uit. Volgens mijn vrienden ging ik gewoon te hard, maar voor mijn gevoel was dat niet zo. Mn pupillen waren wel echt ontzettend groot, maar alles wat ik deed en wat er om me heen gebeurde kreeg ik nog helemaal mee en voor mijn gevoel ben ik op andere gelegenheden veel harder gegaan. Ik kon ook nog fatsoenlijk met mensen communiceren op een aantal stotteringen na. Ik kreeg echter dat vervelende onrustige gevoel niet meer weg en had nergens meer zin in. Ook had ik de indruk dat het erg aan me af te lezen was dat het niet goed met me ging aangezien veel mensen me probeerden op te beuren. Dit werkte juist averechts omdat het eigenlijk mijn onrust bevestigde.
De 2 weken erna ben ik ziek geweest (keelontsteking, aangestoken door een vriend dus niet gerelateerd aan de drugs) en heb ik nog veel aan dit voorval terug moeten denken en er ook erg veel over opgezocht en mee bezig geweest. Daarnaast zijn er wat vervelende dingen gebeurd waardoor ik veel last had van stress. Tijdens deze periode begon ik vaker last te krijgen van een onrustig gevoel in mijn borst bij mijn hart. Het is geen pijn , eerder een beetje drukkend gevoel alsof de spieren daar worden aangespannen. Het is ook niet zo dat ik dit gevoel de hele tijd ervaar, vooral als ik alleen ben en dan komt het onrustige gevoel weer op. Ook als ik hard sport heb ik nergens last van. Hoe meer ik eraan denk hoe meer ik het ervaar.
Omdat het me toch zo veel zorgen baarde ben ik hier maar mee naar de huisarts gegaan en ook het verhaal van de drugs verteld. De huisarts heeft vervolgens naar het hart en longen geluisterd maar daar was niets aan te horen. Ook het zuurstofgehalte in het bloed was goed, evenals de bloeddruk (deze kon niet beter). Wel was mijn hartslag iets hoger dan die zou moeten zijn dus de dokter vond het wel de moeite waard om even bloed te laten prikken. Ik zou eigenlijk vandaag de uitslag krijgen maar helaas is ie morgen pas binnen.
Nu vraag ik mij dus af of mijn hart beschadigd kan zijn geraakt door het gebruik van deze drugs. Of zal het waarschijnlijk toch tussen mijn oren zitten door de vele zorgen die ik mij hierover maak? En is op deze manier voor een arts uit te sluiten dat er niets anders in het hart mis is gegaan? Of heeft iemand soortgelijke ervaringen hiermee? Ik hoor het graag!
Henkbot