Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPaniekaanvallen lang na gebruik mushrooms

Paniekaanvallen lang na gebruik mushrooms

3 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
E
EveeeeeLid
01-01-2024, 00:00
Hoi.

Mijn vriendje heeft samen met een vriend een mushroom shake op en een tijde nadien voelde hij zich raar.
Druk op de borst, paniekerig, hoofdpijn, duizelig. In het begin dacht ik dat hij overdreef maar het bleef maar aanwaaien.
Hij is naar de dokter gegaan die dacht dat hij een tumor in z'n hersenen had en heeft een aantal hersens scans uit laten voeren. Dit was gelukkig niet het geval maar wel vertelde hij dat bij 1 op de zoveel voorkomt dat je paniekerig blijft ver na het gebruik van paddenstoelen en het kan je hele leven blijven. Nu is niet mijn vraag of dit waar is want dat geloof ik wel, maar mijn vraag is of een van jullie dit ook heeft en hoe ermee om gaat? Ik probeer namelijk alles als hij weer zo'n aanval heeft. Muziek, massage, slaap, wat te drinken, geruststellende woorden.. Noem het maar op. Helaas blijft het altijd de hele avond/dag en is hij om de haverklap moe en kan wel 15 uur achter elkaar slapen. Je kan je voorstellen dat ons leven er ook niet spannender op geworden is dus ik hoop op antwoorden. Bedankt alvast.
S
SkittlesAndMeLid
Klinkt als een angst stoornis of zo. Heeft hij alleen die scans gehad? Of heeft hij ook met een psycholoog gepraat?
E
EveeeeeLid
Ja daar dacht ik zelf ook aan maar wil geen dingen oproepen die er niet zijn.
Hij heeft niet met een psycholoog gepraat maar zou dit misschien eens moeten doen idd!
Thnx.
S
SkittlesAndMeLid
Begrijp ik, je moet natuurlijk geen paniek gaan zaaien. Het is ook weer niet dingen oproepen die er niet zijn, want anders had je niet op het forum gepost.

Het beste kan hij even langs de huisarts gaan en het hele verhaal vertellen plus een lijstje van de klachten die hij heeft. De huisarts kan hem dan doorverwijzen naar een psycholoog welke kan vaststellen/uitsluiten of het om een geestelijk probleem gaat.

Het zou namelijk kunnen dat hij de paddotrip (dit kan ook onbewust) als trauma ervaren heeft. Dezelfde klachten kun je krijgen van andere ingrijpende gebeurtenissen in je leven. Geen reden om je zorgen te maken maar wel belangrijk om aan te pakken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."