Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBad trip met XTC en 2cb.. advies nodig

Bad trip met XTC en 2cb.. advies nodig

1 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
B
Bobcat1997Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo Allemaal! Ik volg dit forum al een tijdje zonder account, maar nu zat ik zelf met een probleem en besloot toch maar om advies te vragen..

Ik een tijd geleden, ik denk nu een half jaar ongeveer, op een technofeestje geweest buiten. Hier besloot ik om XTC en 2cb te nemen omdat dit van horen zeggen een goede combi scheen te zijn. Ik begon met alleen 2cb, hier voelde ik maar weinig van en mijn 3 andere vrienden ook (2 kende ik niet goed). Dit was de eerste keer dat we dit met zijn 4en zouden doen dus de sfeer sloeg wat om. Ik begon licht wel dingen van de 2cb te voelen maar dit zorgde vooral dat ik me antisociaal en onzeker voelde (ik kon niet goed gesprekken voeren met de andere feestgangers) en dit was heel naar. Ik deed mijn zonnebril op om mezelf een beetje te beschermen en oogcontact te vermijden.

We besloten om XTC bij te nemen, een halfje ongeveer. Vervolgens werd het natuurlijk superleuk en gingen we allemaal lekker! Ik was gezellig met wat mensen aan het praten en alles ging goed. Ik nam nog wat 2cb bij en de visuals begonnen in te kicken. Ik kwam in een lekkere trance en we waren met de mensen waarmee we eerder gezellig gesprekjes aan het voeren waren. Maar toen plots schoot ik volledig uit mn XTC trip! Echt het ene op het andere moment was ik er uit en ineens voelde ik me heel erg naar en onzeker (zoals eerst) en vanuit het XTC hoogtepunt schoot ik in dat andere gevoel van eerst en plots kon ik met niemand van die mensen waarmee ik eerst was praten! Ik was zelfs bang mijn eigen vrienden te verliezen en alles ging bergafwaarts. Iedereen om me heen leek in een soort liefdevolle neppe wereld te zitten waar ik angstig buitenstond. Ik had mijn zonnebril wel de hele tijd opgehouden (kwam het hier ook door wellicht?) maar die durfde ik nu ook niet meer af te doen. Ik heb me in mijn leven nog nooit zo bang en onzeker gevoeld als dat moment toen.

Ik ben van nature een heel sociaal persoon en kan makkelijk met mensen praten maar die ervaring heeft me erg negatief beïnvloed. Ik vind het heel jammer want ik vind het erg leuk om met drugs te experimenteren en ik zou best nog een keer met vrienden xtc willen proberen. Was het misschien de 2cb? Ik weet het niet maar ik zou graag zo een ervaring de volgende keer voorkomen.. herkent iemand dit en heeft iemand tips voor wat je hier tegen kan doen?

Alvast erg bedankt allemaal!

note: tussendoor aan het begin naast een beetje 2cb nam ik ook een paar hits van een joint, dit zorgde dat ik ook meer naar binnen klapte maar dat gevoel ging dus weg nadat de XTC begon te kicken
M
Mindblown13Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Beste Bobcat,

Dit is erg moeilijk om te beoordelen, combineren van drugs kan altijd heel anders uitpakken.
als het bij 100 mensen goed gaat, kan het bij jouw zo fout gaan.

Belangrijkste is meestal dat je je van tevoren goed voelt, vooral bij psychedelica als 2-CB.
Ook die paar hits van een joint kunnen doorslaggevend zijn cannabis kan de effecten erg versterken waardoor je angstig word. Maar het kan net zo goed een warm en rustig gevoel geven.

Wat ik me afvraag is, als je je bij de eerste 2-cb naar gaat voelen, waarom neem je dan daarna meer bij?
Maar goed ik ben ook geen heilig boontje dus ik zal niet oordelen :wink:

groet,
Mindblown

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."