Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumswaarom gebruik jij psychedelica???

waarom gebruik jij psychedelica???

15 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Nou, ik kan het iedereen aanraden. Ik voelde me niet verbonden MET de kosmos, Ik WAS de kosmos. Een heel verschil met andere psychedelica, misschien Salvia uitgezonderd.
p
psychedelicooLid
01-01-2024, 00:00
#2
deze vraag vroeg ik me af toen ik voor het eerst een hoge dosis 2cb nam (+/-40mg).

ik had er ontzettend veel over gelezen en deze trip was ook mindblowing, ik besefte dat er meer is op de wereld, een mooier bewustzijn!!
iets wat wij als mens niet kunnen begrijpen.
maar door psychedelica toch die toegang kunnen krijgen wat mij iedere keer weer verbaast.

alleen ik heb nog geen besef waarom ik ergens naar op zoek ben, wat toch in me hoofd maalt...
maar toen ik een lage dosis lsd had genomen merkte ik al dat dit zoveel malen heftiger was als mijn 2cb trip van 40mg.

en toen die gedachtegang nog heftiger werd....
dacht ik, waar ben ik in hemelsnaam naar op zoek.

is het een hoger bewustzijn? het willen begrijpen waar onze hersenen normaal niet bij kunnen komen en op een psychedelica wel?

waarom gebruiken jullie psychedelica?
ik ben daar best benieuwd na

groetjes
A
Aron KurwaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hey,

Ik weet niet hoe ik voor het eerst aan psychedelica was gekomen, denk omdat ik meer wilde dan wiet. (Is ook een milde psychedelica en zeker voor de eerste keer en in grote hoeveelheden niet de zwakste)
Wil vooral psychedelica ook omdat ik gewoon zo'n gekke ervaring wilde hebben en visuals.
Dat komt ook door de trip simulations die ik had gezien op youtube. Nooit echt zo'n visuele ervaring gehad maar wel een beetje visuals en een het spirituele gevoel van truffels was ook heel leuk. :mrgreen:
Ben ook naar dingen opzoek maar dat komt vooral omdat ik nooit zo'n visuele ervaring heb gehad.
Heb gister wel eindelijk een best goede en gekke trip gehad en daar komt ook nog een trip report van :)

Groeten
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
psychedelicoo zei:
iets wat wij als mens niet kunnen begrijpen.
Klik om te vergroten...
Waarom denk je dat? Je begreep het toen toch ook? Denk je dat inzichten uit een drug komen?

psychedelicoo zei:
en toen die gedachtegang nog heftiger werd....
dacht ik, waar ben ik in hemelsnaam naar op zoek.
Klik om te vergroten...
Het wordt ontwaking genoemd. :) Meestal weet je niet waar je eigenlijk naar op zoek bent, maar wat je weet is dat er iets te vinden valt.

psychedelicoo zei:
is het een hoger bewustzijn? het willen begrijpen waar onze hersenen normaal niet bij kunnen komen en op een psychedelica wel?
Klik om te vergroten...
Het kan ook nuchter, maar dat is meer als te voet een berg beklimmen, dan met een raket naar de bergtop schieten. :wink:

psychedelicoo zei:
waarom gebruiken jullie psychedelica?
Klik om te vergroten...
Even met een raket naar de bergtop. :)
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik was vannacht in een staat van alleen bewustzijn, lichaam en geest waren niet meer. Ook bestonden tijd en ruimte niet meer. Geen verleden, geen toekomst.

Mijn eerste poging tot k-hole meteen gelukt. :)

Ik denk dat ik het hier nog maanden over ga hebben lol

Ik heb al veel ervaring met psychedelica, maar niks kwam ook maar een beetje in de buurt van deze ervaring, misschien mijn zwaarste Salvia trip een heel klein beetje. Maar toen was ik tenminste nog iets, een voorwerp. Nu was er niets meer. Alleen bewustzijn.

Holy Shit!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Vredig daar acht.zes?
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Het begin was een beetje beangstigend, toch heb ik me zonder tegenstrubbelen laten meevoeren met het idee dat het allemaal oke was, en ik baalde zelfs toen ik weer een beetje bij mijn positieven kwam.

heb echt moeten bijkomen, toen ben ik alles gaan lezen over keta en k-holes wat ik kon vinden op internet en ben ik tot de conclusie gekomen dat het inderdaad een k-hole was.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Maar niet 'blissful' om een moment compleet verlost te zijn van lichaam en gedachten?

Misschien dat het weer heel wat anders is dan op reguliere psychedelica ervaren wordt.
p
psychedelicooLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
1Waarom denk je dat? Je begreep het toen toch ook? Denk je dat inzichten uit een drug komen?




2.Het wordt ontwaking genoemd. :) Meestal weet je niet waar je eigenlijk naar op zoek bent, maar wat je weet is dat er iets te vinden valt.



3.Het kan ook nuchter, maar dat is meer als te voet een berg beklimmen, dan met een raket naar de bergtop schieten. :wink:




4.Even met een raket naar de bergtop. :)
Klik om te vergroten...


1.ik weet als je lsd neemt dat lsd communiceert in delen van je brein wat je nuchter niet kan ervaren
en dat bedoel ik meer als nuchter mens, en nee ik begreep er niks van want voor mij gevoel op 2cb was ik heel me levem al aan het trippen en werd ik ontwaakt toen ik op de piek van mijn 2cb trip was.
ik werd wakker uit mij trip alsof ik opnieuw geboren werd. waarom zegt een psychedelica dat tegen ons.. xtc wil ik niet meer gebruiken omdat ik besef wat voor troep het is en een ander verslavend middel ook niet... in mijn trip zag ik hoe het mensen sloopt.

ik weet wat dat dit persoons gebonden is maar waarom zegt een psychedelica dit tegen je.
zo'n soort bewustzijn





2.dit vind ik boeiend. maarja waarom.ben je dan op zoek?? blijf je telkens ontwaken??


3.oke



4.maar waarom zou je dat doen ??
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dat klinkt dan wel weer als (een egodood ervaring op) psychedelica voor mij. :wink:

Maar goed, misschien toch ketamine maar eens zelf proberen.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb geen bewuste egodood meegemaakt, ik ben met mijn hele lichaam door een soort wringer gegaan en achtergelaten. Ik heb mijn ogen opengelaten, en de toen al zeer uitgerekte ruimte met totaal scheve verhoudingen begon als een soort spiraal rond te draaien tot ik zelf de kosmos was of zoiets. Wat nog het meeste indruk op me heeft nagelaten is hoe het voelt om geen tijd te kennen.

Eigenlijk wou ik het liefst weer meteen de k-hole in, nog 1,7 gram over dus ik kan nog wel een keer of 5. Maar ik vond dat ik dat niet kon maken, eerst deze ervaring maar eens verwerken voor ik het weer ga doen.
p
psychedelicooLid
01-01-2024, 00:00
#12
acht.zes zei:
Ik heb geen bewuste egodood meegemaakt, ik ben met mijn hele lichaam door een soort wringer gegaan en achtergelaten. Ik heb mijn ogen opengelaten, en de toen al zeer uitgerekte ruimte met totaal scheve verhoudingen begon als een soort spiraal rond te draaien tot ik zelf de kosmos was of zoiets. Wat nog het meeste indruk op me heeft nagelaten is hoe het voelt om geen tijd te kennen.

Eigenlijk wou ik het liefst weer meteen de k-hole in, nog 1,7 gram over dus ik kan nog wel een keer of 5. Maar ik vond dat ik dat niet kon maken, eerst deze ervaring maar eens verwerken voor ik het weer ga doen.
Klik om te vergroten...

in deze staat van bewustzijn weet je toch dat je ergens naar op zoek bent ? net als wat mindless zegt met een raket naar de bergtop... maar in dit geval naar de kosmos waar geen tijd of gedachten zijn.. is dit voor jullie niet een bewustzijn die je als mens niet kan begrijpen? maar toch op dat moment naar iets op zoek bent. ik snap niet waarom ik hierover nadenk.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Nou ja, ik heb gelezen over de k-hole en daar was ik dus naar op zoek deze keer, en dat was dus mooi gelukt.

Het was geen ervaring zoals met andere psychedelica, maar doordat geest en lichaam gescheiden worden ervaar je dus een bewustzijn zonder enkele ballast. Echt denken en verbanden leggen zoals dat bij psychedelica voorkomt was er ook niet bij, maar dat komt dan wel achteraf.
In de trip waren er vooral vragen, wie ben ik? Ben ik de kosmos? Het voelde wel zo, maar dat lijkt me niet logisch. Onderdeel van zal het wel geweest zijn.
Hoewel geen directe inzichten denk ik wel dat zo'n k-hole je kan helpen met wat zaken. Zo is de tijd die wij hier op aarde hebben uiterst beperkt, want uiteindelijk gaan we allemaal dood. Maar is de dood heel erg en moeten we er voor vrezen of is het juist een bevrijding van de ballast van je lichaam, een bevrijding van alle verbindingen die je in je hersenen hebt aangemaakt?
Het angstige gevoel aan het begin van de trip toen het bewustzijn loskwam was in ieder geval ongegrond, want uiteindelijk ervaarde ik een gevoel van sereniteit wat ik eigenlijk nog nooit heb mogen ervaren, en alleen daarom vond ik deze trip al uitermate geslaagd.
Overigens moet je denk ik wel oppassen met deze materie, want Ketamine op deze manier kan dus wel verslavend zijn. Ik heb veel gelezen over k-holes gisteren en het gevoel is zo fijn dat je dus eigenlijk meteen weer terug wil en er zijn dus mensen die dat dus doen, zo vaak mogelijk. En al zeker als je last hebt van depressiviteit of angststoornissen en dergelijke want dan ben je er van af. Voor even maar, maar omdat de tijd zo vertraagt en voor mijn gevoel zelfs stopte lijkt het een eeuwigheid te duren. En dat wordt dus door sommige mensen keer op keer nagejaagd heb ik begrepen.

Ik heb sjamanisme altijd al uiterst interessant gevonden, maar mijn eerste trip kwam was niet echt bewust gekozen. Als tieners op vakantie met vrienden op de camping op Texel waren onze hippieburen door hun wiet heen, en wij hadden een berg meegenomen. Geld hadden ze niet (ja, hippies he, lol) maar ze hadden wel wat om te ruilen, voor ieder van ons zo'n LSD zegel. Wij dachten dat het een soort XTC was, maar het bleek dus iets totaal anders. Ik was destijds zo overdonderd door de Visuals dat er toen van inzichten nog geen sprake was. Die kwamen pas later, ik denk bij de derde of de vierde keer paddo's pas de eerste successen boekte, want de eerste paar keer was ook weer alleen lachen en vette Visuals en zo. En dan kom je er dus achter dat sjamanisme niet allen is voorbehouden aan mannetjes diep in de jungle van zuid-Amerika, maar dat het dus voor iedereen is weggelegd die zich wil verdiepen in psychedelica.

Ik denk zelf dat de antwoorden/inzichten die je krijgt bij bepaalde (je krijgt ze niet altijd dus niet op bestelling) trips niet direct uit de kosmos komen, wel denk ik dat je dan 'anders' kan denken. De gebruikelijke verbanden in je hersenen kunnen genegeerd worden en je kan verbanden leggen die je normaal niet kan leggen en dan ga je heel anders tegen zaken aankijken dan normaal en dan kan je dus inzichten krijgen die je met normaal bewustzijn niet kan maken.

Zo denk ik er ongeveer over.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
psychedelicoo zei:
1.ik weet als je lsd neemt dat lsd communiceert in delen van je brein wat je nuchter niet kan ervaren
en dat bedoel ik meer als nuchter mens, en nee ik begreep er niks van want voor mij gevoel op 2cb was ik heel me levem al aan het trippen en werd ik ontwaakt toen ik op de piek van mijn 2cb trip was.
ik werd wakker uit mij trip alsof ik opnieuw geboren werd. waarom zegt een psychedelica dat tegen ons..
Klik om te vergroten...
Ik denk niet dat de psychedelica dit tegen ons zegt. De psychedelica is slechts een middel. Iets dat de dagelijkse stroom van gedachten onderbreekt en ruimte vrij maakt voor diepere inzichten. Wat echt tot ons spreekt is de kosmos, wat wij in werkelijkheid zijn. De kosmos die tijdelijk speelt dat het jou en mij en iedere andere entiteit "in" het universum is. Je wordt dus wakker uit de droom die entiteit te zijn. Je hebt dan denk ik wel gelijk als je het stelt als dat je het niet kan ervaren als 'nuchter mens', omdat het bewustzijn als 'mens' zeer gelimiteerd is. Maar omdat je in werkelijkheid (onder de gedachtepatronen die jouw identiteit als persoon vormgeven) de kosmos zelf bent. Een deel van de kosmos, maar tegelijkertijd ook de kosmos in zijn geheel, omdat op dat niveau geen limitaties/grenzen bestaan.

psychedelicoo zei:
2.dit vind ik boeiend. maarja waarom.ben je dan op zoek?? blijf je telkens ontwaken??
Klik om te vergroten...
We zijn altijd op zoek omdat we denken 'het' niet gevonden te hebben. We zitten "gevangen" in tijd/verstand en we zoeken naar tijdloosheid (eeuwigheid). Naar de pure staat van zijn, zonder identificaties, buiten tijd en ruimte. Welke hier alreeds is en waarvan het 'nu' de toegangspoort is. Er is altijd een aantrekkingskracht naar die "staat" met daar tegenover alle verleidingen en illusies van de materiële wereld. Maar die aantrekkingskracht zal altijd groter blijken, waardoor alles uiteindelijk terug zal keren en zichzelf zal realiseren als de kosmos zelf, het alpha en omega punt. Tenminste, dit is mijn interpretatie van mijn ervaringen hiermee.

psychedelicoo zei:
4.maar waarom zou je dat doen ??
Klik om te vergroten...
Omdat de top van de berg mijn (ons) thuis is. Ik verlang naar mijn thuis.
p
psychedelicooLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Ik denk niet dat de psychedelica dit tegen ons zegt. De psychedelica is slechts een middel. Iets dat de dagelijkse stroom van gedachten onderbreekt en ruimte vrij maakt voor diepere inzichten. Wat echt tot ons spreekt is de kosmos, wat wij in werkelijkheid zijn. De kosmos die tijdelijk speelt dat het jou en mij en iedere andere entiteit "in" het universum is. Je wordt dus wakker uit de droom die entiteit te zijn. Je hebt dan denk ik wel gelijk als je het stelt als dat je het niet kan ervaren als 'nuchter mens', omdat het bewustzijn als 'mens' zeer gelimiteerd is. Maar omdat je in werkelijkheid (onder de gedachtepatronen die jouw identiteit als persoon vormgeven) de kosmos zelf bent. Een deel van de kosmos, maar tegelijkertijd ook de kosmos in zijn geheel, omdat op dat niveau geen limitaties/grenzen bestaan.


We zijn altijd op zoek omdat we denken 'het' niet gevonden te hebben. We zitten "gevangen" in tijd/verstand en we zoeken naar tijdloosheid (eeuwigheid). Naar de pure staat van zijn, zonder identificaties, buiten tijd en ruimte. Welke hier alreeds is en waarvan het 'nu' de toegangspoort is. Er is altijd een aantrekkingskracht naar die "staat" met daar tegenover alle verleidingen en illusies van de materiële wereld. Maar die aantrekkingskracht zal altijd groter blijken, waardoor alles uiteindelijk terug zal keren en zichzelf zal realiseren als de kosmos zelf, het alpha en omega punt. Tenminste, dit is mijn interpretatie van mijn ervaringen hiermee.


Omdat de top van de berg mijn (ons) thuis is. Ik verlang naar mijn thuis.
Klik om te vergroten...


hier kan ik op dit moment niets meer op zeggen, zover ben ik op psychedelica nog niet geweest.
bedankt! dit is toch wel wat stof wat me aan het denken heeft gezet.

misschien in de toekomst als ik er klaar voor ben een wat hogere dosis lsd pakken of paddos
A
Aron KurwaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik heb ook nog steeds een beetje het gevoel ergens naar op zoek te zijn, maar zoals ik al zei dat komt omdat ik nog nooit zo'n heftige trip heb gehad, toen ik paddo's nam had ik wel het gevoel verbonden te zijn met de wereld ofzo of ergens mee, mijn eerste ervaring met paddo's was alleen, maar toch had ik het gevoel dat ik niet alleen was. Het voelde alsof allerlei dieren/geesten met me waren en het voelde heel vriendelijk ofzo. In het donker was ik wel banger dan normaal (klinkt mischien kinderachtig) En het voelde bijvoorbeeld als ik met me rug vlakbij of tegen een muur aan kwam alsof ik tegen iets aankwam (zo'n gevoel als je tegen iemand aan loopt ofzo alleen dan met een ander wezen. Klinkt erg raar en vaag maar zo heb ik het wel ongeveer ervaren.
En met 2cb ben ik misschien liefdevoller geworden maar na paddo's had ik het ook al, (kan het gevoel niet zo goed uit leggen) Want met 2cb kon ik ook mensen aan voelen enzo en had ik gwn veel liefde en vrede ofzo, als ik bijvoorbeeld een koppel zag ( kon ik vroeger ook maar het was nu erger) En natuurlijk als ik een mooie vrouw zag bijvoorbeeld haha.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."