#1
Nou, ik kan het iedereen aanraden. Ik voelde me niet verbonden MET de kosmos, Ik WAS de kosmos. Een heel verschil met andere psychedelica, misschien Salvia uitgezonderd.

Waarom denk je dat? Je begreep het toen toch ook? Denk je dat inzichten uit een drug komen?iets wat wij als mens niet kunnen begrijpen.
Het wordt ontwaking genoemd.en toen die gedachtegang nog heftiger werd....
dacht ik, waar ben ik in hemelsnaam naar op zoek.
Het kan ook nuchter, maar dat is meer als te voet een berg beklimmen, dan met een raket naar de bergtop schieten.is het een hoger bewustzijn? het willen begrijpen waar onze hersenen normaal niet bij kunnen komen en op een psychedelica wel?
Even met een raket naar de bergtop.waarom gebruiken jullie psychedelica?
1Waarom denk je dat? Je begreep het toen toch ook? Denk je dat inzichten uit een drug komen?
2.Het wordt ontwaking genoemd.Meestal weet je niet waar je eigenlijk naar op zoek bent, maar wat je weet is dat er iets te vinden valt.
3.Het kan ook nuchter, maar dat is meer als te voet een berg beklimmen, dan met een raket naar de bergtop schieten.
4.Even met een raket naar de bergtop.![]()
Ik heb geen bewuste egodood meegemaakt, ik ben met mijn hele lichaam door een soort wringer gegaan en achtergelaten. Ik heb mijn ogen opengelaten, en de toen al zeer uitgerekte ruimte met totaal scheve verhoudingen begon als een soort spiraal rond te draaien tot ik zelf de kosmos was of zoiets. Wat nog het meeste indruk op me heeft nagelaten is hoe het voelt om geen tijd te kennen.
Eigenlijk wou ik het liefst weer meteen de k-hole in, nog 1,7 gram over dus ik kan nog wel een keer of 5. Maar ik vond dat ik dat niet kon maken, eerst deze ervaring maar eens verwerken voor ik het weer ga doen.
Ik denk niet dat de psychedelica dit tegen ons zegt. De psychedelica is slechts een middel. Iets dat de dagelijkse stroom van gedachten onderbreekt en ruimte vrij maakt voor diepere inzichten. Wat echt tot ons spreekt is de kosmos, wat wij in werkelijkheid zijn. De kosmos die tijdelijk speelt dat het jou en mij en iedere andere entiteit "in" het universum is. Je wordt dus wakker uit de droom die entiteit te zijn. Je hebt dan denk ik wel gelijk als je het stelt als dat je het niet kan ervaren als 'nuchter mens', omdat het bewustzijn als 'mens' zeer gelimiteerd is. Maar omdat je in werkelijkheid (onder de gedachtepatronen die jouw identiteit als persoon vormgeven) de kosmos zelf bent. Een deel van de kosmos, maar tegelijkertijd ook de kosmos in zijn geheel, omdat op dat niveau geen limitaties/grenzen bestaan.1.ik weet als je lsd neemt dat lsd communiceert in delen van je brein wat je nuchter niet kan ervaren
en dat bedoel ik meer als nuchter mens, en nee ik begreep er niks van want voor mij gevoel op 2cb was ik heel me levem al aan het trippen en werd ik ontwaakt toen ik op de piek van mijn 2cb trip was.
ik werd wakker uit mij trip alsof ik opnieuw geboren werd. waarom zegt een psychedelica dat tegen ons..
We zijn altijd op zoek omdat we denken 'het' niet gevonden te hebben. We zitten "gevangen" in tijd/verstand en we zoeken naar tijdloosheid (eeuwigheid). Naar de pure staat van zijn, zonder identificaties, buiten tijd en ruimte. Welke hier alreeds is en waarvan het 'nu' de toegangspoort is. Er is altijd een aantrekkingskracht naar die "staat" met daar tegenover alle verleidingen en illusies van de materiële wereld. Maar die aantrekkingskracht zal altijd groter blijken, waardoor alles uiteindelijk terug zal keren en zichzelf zal realiseren als de kosmos zelf, het alpha en omega punt. Tenminste, dit is mijn interpretatie van mijn ervaringen hiermee.2.dit vind ik boeiend. maarja waarom.ben je dan op zoek?? blijf je telkens ontwaken??
Omdat de top van de berg mijn (ons) thuis is. Ik verlang naar mijn thuis.4.maar waarom zou je dat doen ??
Ik denk niet dat de psychedelica dit tegen ons zegt. De psychedelica is slechts een middel. Iets dat de dagelijkse stroom van gedachten onderbreekt en ruimte vrij maakt voor diepere inzichten. Wat echt tot ons spreekt is de kosmos, wat wij in werkelijkheid zijn. De kosmos die tijdelijk speelt dat het jou en mij en iedere andere entiteit "in" het universum is. Je wordt dus wakker uit de droom die entiteit te zijn. Je hebt dan denk ik wel gelijk als je het stelt als dat je het niet kan ervaren als 'nuchter mens', omdat het bewustzijn als 'mens' zeer gelimiteerd is. Maar omdat je in werkelijkheid (onder de gedachtepatronen die jouw identiteit als persoon vormgeven) de kosmos zelf bent. Een deel van de kosmos, maar tegelijkertijd ook de kosmos in zijn geheel, omdat op dat niveau geen limitaties/grenzen bestaan.
We zijn altijd op zoek omdat we denken 'het' niet gevonden te hebben. We zitten "gevangen" in tijd/verstand en we zoeken naar tijdloosheid (eeuwigheid). Naar de pure staat van zijn, zonder identificaties, buiten tijd en ruimte. Welke hier alreeds is en waarvan het 'nu' de toegangspoort is. Er is altijd een aantrekkingskracht naar die "staat" met daar tegenover alle verleidingen en illusies van de materiële wereld. Maar die aantrekkingskracht zal altijd groter blijken, waardoor alles uiteindelijk terug zal keren en zichzelf zal realiseren als de kosmos zelf, het alpha en omega punt. Tenminste, dit is mijn interpretatie van mijn ervaringen hiermee.
Omdat de top van de berg mijn (ons) thuis is. Ik verlang naar mijn thuis.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."