Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlweer xtc of nu speed?

Alweer xtc of nu speed?

8 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
a
armestudent1223Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allemaal,

ik heb afgelopen koningsdag xtc gebruikt. Het was weer geweldig en dit doe ik zo af en toe (eens per 2-3 maanden). Mijn vrienden zaten echter die dag aan de speed. Nu wil het zo zijn dat er een technofeestje aankomt op 18 mei. Dit is precies 21 dagen na koningsdag. Al mijn vrienden gaan daar aan de xtc en dit wil ik zelf ook wel. Ik vind het echter vrij kort achter elkaar om alweer aan de xtc te gaan, dus ik dacht aan speed, dit heb ik ook wel vaker gedaan.

Het probleem is nu dat je aan de speed in een totaal andere 'vibe' zit dan aan de xtc. Je zit net niet met elkaar op dezelfde lijn en dat is jammer. Mijn vrienden willen allemaal dat ik aan de xtc ga, en die zeggen dat het niet enorm slim is, maar dat 21 dagen net kan tussen twee xtc-trips in. Ik weet dit niet zeker. Ik ben bang dat ik erg veel moet gaan slikken om een beetje lekker te gaan op de xtc met maar 3 weken ertussen. Ik heb geen last van een dipje erna, dus dat speelt niet mee.
Ik zou graag jullie advies willen horen op deze kwestie en of 21 dagen inderdaad lang genoeg is tussen 2 xtc-trips. Als mensen ervaring hebben met 2 keer xtc in 3 weken zou ik dat ook graag willen horen. Bedankt!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi!
Verstandig is het niet. Het gaat niet alleen om je weer lekker te kunnen voelen maar je brein en vooral je receptoren hebben echt wel die 3 maanden nodig te herstellen. Sowieso elke 2 a 3 maanden xtc nemen is onverstandig. Ondanks dat het “advies” 3 maanden aangeeft. Je gaat dan namelijk elke keer zodra je brein hersteld is het wederom een opdonder geven. Als je dat jaren volhoud, elke 3 maanden xtc, gaat de werking op den duur echt achteruit, blijvend! Je zult dan het lekkere effect voor goed verpesten.
Beter wacht je af en toe een stuk langer dan 3 maanden. Mdma is echt wel een flink heftig spulletje wat bij te frequent gebruik chronische problemen kan geven.
Ga gewoon aan de speed als je toch drugs wil nemen.
Tip: ga eens nuchter feesten! Is echt best leuk en zo wen je jezelf er niet aan om elk feestje drugs te gebruiken.
M
Mr. BrosnanLid
01-01-2024, 00:00
#3
armestudent1223 zei:
Mijn vrienden willen allemaal dat ik aan de xtc ga,
Klik om te vergroten...
Dat is sowieso al iets wat volledig tegen verantwoord gebruik ingaat, je moet zelf bepalen wat je wilt en je niet laten beĂŻnvloeden door anderen.

armestudent1223 zei:
Ik zou graag jullie advies willen horen op deze kwestie en of 21 dagen inderdaad lang genoeg is tussen 2 xtc-trips
Klik om te vergroten...
Nee dat is niet lang genoeg. Er wordt minimaal 2-3 maanden herstel aangeraden tussen gebruiksmomenten in. Niet doen dus. Speed werkt meer op dopamine receptoren, maar na een korte periode na xtc gebruik zal dit niet bevorderlijk zijn voor je hersenen en ook niet voor je kater. Lees anders onderstaande informatie even, daar staan goede richtlijnen in.
MDMA/XTC: handleiding
M
Mr. BrosnanLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Dunne zei:
Hoi!
Verstandig is het niet. Het gaat niet alleen om je weer lekker te kunnen voelen maar je brein en vooral je receptoren hebben echt wel die 3 maanden nodig te herstellen. Sowieso elke 2 a 3 maanden xtc nemen is onverstandig. Ondanks dat het “advies” 3 maanden aangeeft. Je gaat dan namelijk elke keer zodra je brein hersteld is het wederom een opdonder geven. Als je dat jaren volhoud, elke 3 maanden xtc, gaat de werking op den duur echt achteruit, blijvend! Je zult dan het lekkere effect voor goed verpesten.
Beter wacht je af en toe een stuk langer dan 3 maanden. Mdma is echt wel een flink heftig spulletje wat bij te frequent gebruik chronische problemen kan geven.
Ga gewoon aan de speed als je toch drugs wil nemen.
Tip: ga eens nuchter feesten! Is echt best leuk en zo wen je jezelf er niet aan om elk feestje drugs te gebruiken.
Klik om te vergroten...
Je was mij zelfs te snel af met posten:astonished:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wat je vaak ziet is dat als je het ene keer doet, te kort op elkaar nemen en het goed gaat, men het vaker gaat doen. Je wordt er makkelijk mee. Schade aan brein etc komt vaak pas 10 talle jaren na misbruik boven. Dan is het te laat.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Je kunt het opzich wel doen.
Gwn geen gewoonte van maken mkay.
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Dunne zei:
Sowieso elke 2 a 3 maanden xtc nemen is onverstandig. Ondanks dat het “advies” 3 maanden aangeeft. Je gaat dan namelijk elke keer zodra je brein hersteld is het wederom een opdonder geven. Als je dat jaren volhoud, elke 3 maanden xtc, gaat de werking op den duur echt achteruit, blijvend! Je zult dan het lekkere effect voor goed verpesten.
Klik om te vergroten...

Heb je daar een bron van? Want dat heb ik nog nooit gelezen. Naar mijn weten wordt 3 maanden aangeraden en verder niet. Tuurlijk is nooit nog beter, maar dat meer pauze dan 3 maanden significant verschil maakt heb ik nog nooit gelezen.

Benzoboss zei:
Je kunt het opzich wel doen.
Gwn geen gewoonte van maken mkay.
Klik om te vergroten...

Ik denk dat dit een vriendje van je is die je graag wilt overtuigen, want 21 dagen is gewoon niet OK.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Chillax zei:
Heb je daar een bron van? Want dat heb ik nog nooit gelezen. Naar mijn weten wordt 3 maanden aangeraden en verder niet. Tuurlijk is nooit nog beter, maar dat meer pauze dan 3 maanden significant verschil maakt heb ik nog nooit gelezen.



Ik denk dat dit een vriendje van je is die je graag wilt overtuigen, want 21 dagen is gewoon niet OK.
Klik om te vergroten...
Geen bron maar lees het maar op het forum. Het duurt bij de ene langer dan bij de ander en het zal vast niet bij iedereen zo zijn maar bij velen zeker wel.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#9
https://rollsafe.org/page/how-often-can-you-take-mdma-molly-ecstasy-and-roll/

Perhaps 3 - 5 weeks if you’re using less than or equal to 120 mg and no more than 3 total sessions. Three months is an anecdotally based rule of thumb that is likely wise to follow if you’re planning on using MDMA more than 3 times in your life.

There isn’t really any high-quality research to tell us what we should do. This paper and this paper show brain changes that lasted ~3 weeks after use, but we don’t know if those changes are relevant to calculating appropriate MDMA usage frequency.

The medical research group MAPS uses two or three MDMA doses, spaced 3 - 5 weeks apart. A minimum break is then perhaps 3-5 weeks if you’re taking less than or equal to 120 mg and with no more than 3 sessions - it may be wise to increase the delay if you plan on more than 3 sessions in your life, but we don’t really know.

Omdat een een of andere gek mijn bericht had verwijderd ivm "gevaarlijke info". De 3 maanden regel is gebaseerd op 1 quote van shulgin en heeft verder geen goede rede.

Get is geen verkeerd regel om te volgen imo.
Ik probeer em ook te volgen tbh lol.

Maar het na 1 Maand nog een keer doen is niet het eind van de wereld.

Maak er aub geen gewoonte van.
Over gebruik van mdma heeft redelijk wat nasty side effects lol.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."