Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEenmaal over drempel drugs, meer zin om te experimenteren

Eenmaal over drempel drugs, meer zin om te experimenteren

6 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#1
Herkennen jullie het dat als je eenmaal de stap hebt genomen om drugs te gebruiken, dat je dan over een drempel heen bent en je er makkelijker over gaat denken om ook andere soorten te proberen?

Ik was er nooit zo nieuwsgierig naar, maar nu ik wat geprobeerd heb is mijn interesse toch meer gewekt. En ik ben er ook achter gekomen dat meer van mijn vriendinnen gebruiken dan ik wist. Dus als ik dan met ze afspreek kan ik zo coke/pep /xtc/ghb etc. proberen als ik wil. Of als ik naar een festival oid ga dat ze zeggen dat ze wel wat voor me kunnen regelen als ik wil. En ik merk dus dat ik daar nu veel meer voor open sta.

Als ik zo in het topic kijk wat voor drugs mensen in huis hebben staan er vaak lijsten met heel veel verschillende soorten drugs. Ik ben benieuwd hoe dat bij jullie zo "gelopen" is en of jullie het herkennen dat je er makkelijker over gaat denken als je eenmaal de stap hebt gezet.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Nee, echt nooit gehad, ook niet na 30+ verschillende drugs gedaan te hebben :upsidedown:

Lol!.

Je moet sowieso voor dat je een nieuwe drug doet daar info over opzoeken en kijken of het je iets lijkt. Dan ook nog de risico's afwegen en dan je beslissing maken.
Wat betreft de keuze heb je natuurlijk de traditionele drugs die jij al noemt, maar er zijn vele en vele soorten meer, echt honderden psychoactieve stoffen waar er heel interessante tussen zitten. Maar die haal je niet bij de dealer om de hoek en velen zijn relatief nieuw waardoor er nog maar weinig over bekend is dus je bent dan ook een beetje je eigen proefkonijn.

Maar de keuze is dus reuze. Wel wijs kiezen, sommigen hebben een nogal hoog risicoprofiel en uiteraard verantwoord gebruiken.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#3
Lol :grin:
Haha ja die vriendinnen gebruiken gewoon vooral die traditionele drugs, dus dat is makkelijker voor mij om te krijgen.
Wat je verder zegt doe ik dus ook al veel de afgelopen weken. Hier lezen, info op internet lezen, filmpjes van Drugslab kijken enzo. Maar dat wakkert mijn nieuwsgierigheid alleen maar meer aan haha. Ik informeer mezelf wel goed dus, denk er wel goed over na. Vriendinnen laten het ook altijd testen en als ik bijv wat ga gebruiken op een festival laat ik het zelf ook wel testen voor de zekerheid. Dus als ik ga experimenteren doe ik dat wel verantwoord :wink:
S
Spacey OstrichLid
01-01-2024, 00:00
#4
Rc-newbie zei:
filmpjes van Drugslab kijken enzo.
Klik om te vergroten...

Goed dat je de tijd neemt om je in te informeren over de drugs die je wil gebruiken! Let bij de filmpjes van drugslab echter wel op dat het vooral entertainment is. Het komt regelmatig voor dat er belangrijke informatie ontbreekt, iets verkeerd wordt uitgelegd of dat de informatie simpelweg niet klopt. Het is al een tijdje geleden dat ik drugslab heb gekeken, dus ik kan me zo geen specifieke voorbeelden voor de geest halen, maar als een beetje googelt dan zul je zien dat dat een veelgehoord kritiekpunt is (zie bijvoorbeeld youtuber PsychedSubstance).

In mijn ervaring is https://psychonautwiki.org/wiki/Main_Page een vrij betrouwbare site met een bulk aan informatie. Check wel altijd verschillende bronnen en kijk of er belangrijke verschillen in zitten, dit kan bijvoorbeeld bij dosering nogal eens verschillen namelijk.

OT: Ik ervaar, zoals waarschijnlijk de meesten hier op het forum, hetzelfde. Alcohol vond ik altijd normaal, dus daar dacht ik niet eens bewust over na. Maar toen ik op mijn 16de voor het eerst de kans kreeg om wiet te roken durfde ik het toch niet aan. Toen ik 17 was heb ik op Oudejaarsavond voor het eerst een paar hijsen van een jointje gehad, en toen ik 18 was ben ik regelmatig gaan blowen en heb ik voor het eerst truffels gebruikt.

Vooral die eerste truffeltrip zorgde voor een interesse in verschillende soorten drugs. Eindelijk snapte ik dat het niet zomaar allemaal rotzooi was en alleen maar voor ellende zou zorgen. Deze ervaring heeft mijn kijk op de wereld permanent veranderd, op een goede manier.

Sindsdien is het lijstje van drugs die ik heb gebruikt nog wel gegroeid, maar niet zo hard als het lijstje van drugs die ik nog wil proberen :tongueout:

Veel plezier op je ontdekkingstocht en stay safe!
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bij mij ging het toch anders. Vanaf een jaar of 10 a 11 begon mij interesse over drugs te ontstaan. Ik verzamelde al drugsfolders en probeerde er hier en daar wat over te lezen. Ik wist toen al dat ik een drugtester zou gaan worden en dat werd ik.. en... dat ben ik nu nog steeds zo'n 20 jaar later.

Ik vond in mijn jongere jaren het leven maar saai met al die stomme mensen die het elkaar lekker moeilijk ipv makkelijk maken op deze wereld. Dus verlangde toen al naar een roes en die was ik vanaf mijn 15de aangegaan met wiet. Vanaf mijn eerste stick tot een paar maanden terug heb ik elke dag geblowd (19jaar lang). Wel alleen ná mijn werk of school. Daarna voornamelijk naast mijn wietgebruik vele smartshop producten uitgeprobeerd. Ik wachtte namelijk bewust tot mijn 18de voor ik de andere "hardere" drugjes begon uit te proberen (speed, coke en xtc voornamelijk). Maar vooral voor paddo's heb ik toen voor mijn gevoel lang moeten wachten voor het van Mezelf mocht. Maar een week na mijn 18de verjaardag had ik mijn eerste echte paddotrip! Waren verse paddenstoelen die toen nog legaal waren. Was geweldig en paddo's zijn sindsdien mijn favoriete genotsmiddel (noem paddo's niet graag een drug eigenlijk). Nu tegenwoordig vind ik 4-AcO-DMT minstens net zo'n een favoriet als paddo's en daar zou 4-HO-MET hoogstwaarschijnlijk bij komen maar nog niet genomen, misschien aankomende vrijdag). Nu 19 jaar sinds mijn eerste stickie heb ik zeker >30 middelen gebruikt/getest en zeker meer dan 100x getript. Vaak ook als sitter gezeten bij vrienden en of kennissen. Dus vooral psychedelica hadden en hebben mijn grote voorkeur en zullen nooit vervelen!
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik zie @Mezelf al op de basisschool zitten en er gevraagd wordt door de juf 'en, wat wil jij later worden?' waarop er een heel enthousiast 'Drugstester!' als antwoord gegeven wordt lol :tearsofjoy:
M
Mr. BrosnanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb niet echt een bepaald “drempelgevoel”, dat ik nu meer drugs en/of vaker drugs wil gebruiken dan voorheen. Het lijkt mij erg leuk om eens wat nieuws te proberen maar bepaalde zaken wil ik dan eerst goed onderzoeken.

Ik heb er geen moeite mee om lang te wachten, als ik het voor mij bekende xtc gebruik en dan binnen 3 maanden nog een gelegenheid heb om te gebruiken zal ik liever niks gebruiken dan zomaar iets anders waar ik niet goed de kennis van heb.

Ik steek wel veel moeite in het “onderzoeken” en vergaren van info over drugs, zeker op dit forum. Dit maakt het voor mij leuker om wat nieuws te proberen in de toekomst. Het scheelt ook dat ik niet een drang heb om het al eerder te proberen omdat anderen het doen of puur omdat het kan!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."