Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC + speed, nare bijwerkingen??

XTC + speed, nare bijwerkingen??

7 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
B
Brenda23Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi allen,

Even kort over mezelf, ben een vrouw van 23 jaar, weeg kilo 70.

Hopelijk herkent iemand mijn klachten en kan me wat tips geven! Het gaat om het volgende. Afgelopen zaterdag op zondag heb ik 1 xtc pil genomen om een uur of 7. (Getest op 180 mg mdma als ik het zo uit me hoofd zeg). Viel verder relaxd, niet te hard oid. En later over op speed.

Xtc gebruik ik regelmatig en lang niet altijd volgens de 1 a 1,5mg per lichaamsgewicht. Gaat altijd goed verder, usual dip die erbij hoort maar verder geen bijzonderheden.

Nu kwamen we spontaan op het idee om speed erbij te proberen. Voornamelijk omdat mijn vriendin het nooit later ziet worden dan een uur of 2 (zelfs met sos!) Stom natuurlijk juist nu, maar het was snel geregeld. Ik heb hiervoor wel eens een lijntje pep op maar vond het niks doen, misschien te weinig wellicht. Nou het was natte pasta van 5 gram. Gedroogd bleef denk ik de helft over waarvan klein deel in het zakje bleef. Dus pak m beet... 2 gram lag op tafel.

Hiermee waren we begonnen om uur of 12. Mijn laatste beetje was om 7 uur ochtend. Na een paar lijntjes merkte ik helemaal niks. Sterker nog ik kreeg eigenlijk alle gunstige effecten, maar dan tegenovergesteld. Ik werd juist moe, afstandelijk, me denken ging te sloom en ik dacht ja, hoeveel moet ik dan wel niet nemen om het effect te krijgen? Ik denk dat ik uiteindelijk wel een gram op heb (ben erg doorzettend met x op) en toen was ik het echt beu. Dan werkt het maar niet bij mij. Nou toen de zondag niet kunnen slapen waar ik wel op rekende.

Maar nu sinds een uur of 9 vanochtend heb ik echt een bizar hevige warme hoofdpijn. Het is inmiddels alweer bijna maandag.. Heb vanacht 2 uurtjes kunnen slapen, ben gewoon bijna 2 dagen wakker eigenlijk. Ik had het vanmiddag en nu weer. Ik hoor muziek in huis alsof een radio aanstaat. Maar dat is dus echt niet, alsof het uit de ventilator komt die aanstaat. Ik hou me er rustig bij dat dit vast en zeker te maken heb met slaaptekort. Ook heb ik extreme duizeligheid als ik loop. Harde oorsuizen. Het was gisternacht aardig warm natuurlijk ook. Samen met de x en pep was t extreem zweten. Uiteraard goed drinken bij gehouden en vandaag goed gedronken en met veel moeite redelijk wat kunnen eten. Vitamine C. Magnesium. Zout suiker. Alleen maar gerust.

Die hoofdpijn is echt heel heftig, een soort migraine eigenlijk. Duizeligheid. Warme dagen. Zou het kunnen dat ik niet gewoon ben oververhit? Heb wel 2x gedoucht al en koud washandje voor zekerheid gedaan. Of zou dit door de speed komen? Of een combi? Please give me advice. Hoe kan het dat ik niks van die pep merkte uberhaupt behalve de nadelen? Me kop voelt echt warm aan maar heb ook al temp gemeten is allemaal in orde, 36/37

Ter vergelijking mijn vriendin had vandaag ook een heftige hoofdpijn maar die was snel weg. Niet echt duizelig maar ook niet stabiel met lopen. Ze heeft wel veel minder als ik gepakt van de speed. En slaapt deze nacht gewoon lekker.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
MDMA en speed is extra neurotoxisch voor je brein en ook extra belastend voor je hart en bloedvaten. een hele gram speed is gewoon veel te veel, zeker na mdma.
Je hebt denk alles gewoon te overdreven en je zal het nu uit moeten zitten door goed te rusten, gezond te eten en voorlopig de drugs te laten liggen.
Sowieso aan de simulanten met dit bloedhete weer is niet verstandig! En dan ook nog 2 soorten.
Bij Mdma/xtc is het verstandig om 3 maanden tussen gebruik te laten, vaker vergroot de kans op negatieve bijwerkingen.
Ik wil niet betweterig klinken hoor maar verstandig was je niet bezig. Mochten de klachten niet weg zijn, bel je huisarts en vertel EERLIJK wat er aan de hand is.
F
FloridaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Kan ook een zonneslag zijn van te lang in de zon te zitten zonder slaap?
B
Brenda23Lid
01-01-2024, 00:00
#4
@De Dunne betweterig nee hoor helemaal niet het was ook gewoon niet handig. Maar goed, uitzitten dus. Wanneer moet ik me zorgen gaan maken als deze klachten niet weg zijn?
B
Brenda23Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Florida zei:
Kan ook een zonneslag zijn van te lang in de zon te zitten zonder slaap?
Klik om te vergroten...
Denk het niet. Heb vandaag/gister hele dag binnen gezeten en zaterdag waren we ook binnen.
F
FloridaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Brenda23 zei:
Denk het niet. Heb vandaag/gister hele dag binnen gezeten en zaterdag waren we ook binnen.
Klik om te vergroten...
Heb je genoeg gegeten? Als ik lang wakker blijf en weinig eet krijg ik een hongerhoofdpijn.. Bananen zijn altijd supervoedsel na een zware nacht!
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#7
Brenda23 zei:
@De Dunne betweterig nee hoor helemaal niet het was ook gewoon niet handig. Maar goed, uitzitten dus. Wanneer moet ik me zorgen gaan maken als deze klachten niet weg zijn?
Klik om te vergroten...
Ik zal me zorgen gaan maken als je na 2 nachten goede nachtrust (maar dan ook echt goede nachtrust) nog steeds met dezelfde klachten loopt.
Als ik 1 a 2 nachten niet slaap van speed word ik ook super duizelig gepaard met hoofdpijn. Na een goede nachtrust is dat vaak wel over. Neemt niet weg dat je lichaam hier gewoon van moet herstellen, dus kijk niet raar op als het wat langer duurt.

Edit: elk lichaam reageert anders, vandaar dat je vriendin er waarschijnlijk ‘makkelijker’ mee wegkomt. Het kan de combinatie zijn, maar kan ook alleen de speed zijn (wat ik vermoed). Goed blijven eten is belangrijk, en dat is erg moeilijk dat weet ik. Maar dat zorgt ervoor dat je er het snelst boven opkomt
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Brenda23 zei:
@De Dunne betweterig nee hoor helemaal niet het was ook gewoon niet handig. Maar goed, uitzitten dus. Wanneer moet ik me zorgen gaan maken als deze klachten niet weg zijn?
Klik om te vergroten...
Na enkele dagen/nachten goede rust en slaap. Maar bellen naar je HA mag altijd als je je zorgen maakt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."