Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSlaaponderzoek 24uur monitor en drugs

Slaaponderzoek 24uur monitor en drugs

12 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
D
D-DylanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey mensjes van t goede leven!

Vraag morgen krijg ik een slaap onderzoek electronen op mn kop en andere lichaamsdelen. Nu is mijn vraag wat kunnen de artsen precies zien met zon onderzoek.

Ik rook regelmatig een jointje om te kunnen pitten. Dit heb k dus niet verteld omdat voor mijn behandeling t niet goed gekeurd word die de aanvraag heeft gedaan voor dit onderzoek.

Ik slaap al 10jaar zeer slecht zelfs periode dat ik niks gebruikte. Geen drugs geen medicatie gewoon naturel. Ik heb hele erge adhd medicatie altidj zo veel gezeik mee gehad maar t helpt me zeker mits ik optijd de dosering pak.

Ik kan juist super goed slapen met die medicatie dosering die ik nu heb ga k eindelijk best okey op. Maar ik hou mn eigen dosering aan. Kunnen artsen dit zien innde test en alsnk savonds knettergek word van niet kunne slapen ze verwqchte dat ik in de ochtend weer in t zkh ben besluit een jointje te roken is dit ook zichtbaar.

Er is een groot vermoede van slaap apneu en levensechtr dromen slaapwandelen als k dan slaap. Ja das leuk maar ik slaap zeer slecht.
(Ook psychisch speelt hier een qandeel in.)

Want voordat ze t gaan gooie op de adhd medicatie die nu eindelijk aan t stabiliseren is en t hele taboe over wiet gebruik ben k hier wel benieuwd na als dit uit de test komt.

Door alle afspraken en gebeurtenissen die op de planning staan weet k van mezelf dat k overprikkeld raak en niet tot amper slaap. Is niet erg als k de volgende dag niet vroeg op moet of belangrijke afspraken heb staan want t niet slapen trek bijna niet meer dus vandaar de joint.

En de volgende dag moet k dus vroeg melden en in de middag een crematie etcetc. Ik moet fit zijn helder en uitgerust.

T maakt me nu dus onrustig over slaap te kort. Normaal blijf k wakker als de tijd verder tikt en heb k er vrede mee want dan slaapnk de nacht er op wel. Maar ben die dag mentaal een wrak not done dus aangezien ik goed voor de dag wil komen maar ook moet slapen voor de slaapapneu etc.

Wie weet wat er te xien is tijdens die test.

Ff die onrust weg nemen bij me want 0 info sucks
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#2
Kun je het slaaponderzoek niet beter verzetten? Blowen beïnvloed je slaap, en ik neem aan dat een uitslag waarbij je slaap niet beïnvloed is door drugs meer zin heeft.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb ook een polysomnografie gehad., Ze horen alles wat je doet.. Mij vertelde ze dat ik wakker wordt van het kleinst/ zachtste geluidje al. Er zit ook een microfoon bij. Ze kunnen alles zien als je drugs neeemt geeft fast een duidelijk signaal en kunnen ze zo zien. Ik moest ook nuchter die dag zijn (alcohol mocht wel met mate) Verder geen zorgen ze hebben strict patientengeheim als ze iets doorvertellen spelen ze gelijk met hun cariere !

No worries en hopelijk komt er bij jou ook iets uit waar iets aan ge doen kan worden.

PS Moest je ook zo lang zeuren voor je het kreeg?

Maaar no worrries al ga je bij een dealer zitten die hele tijd over bergen heroine praaat , ze gebruiken alleen de tijd van de microfoon als je slaapt (op die vaste tijden tussen 22/00 en 9.00 of iets.

Super interresant onderzoek was dat. Bij de slaap therapeut (neuroloog met expertise op dit gebied)ook EEG natuurlijk. Zijn erg slimme mensen die hun baan willen houden.

No worries!
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mevrouw Pløp zei:
Kun je het slaaponderzoek niet beter verzetten? Blowen beïnvloed je slaap, en ik neem aan dat een uitslag waarbij je slaap niet beïnvloed is door drugs meer zin heeft.
Klik om te vergroten...
Ik moest juist gewoon mijn normale routine doen. En ook 1 joint roken niet meer of minder. en een glas bier of whiskey
D
D-DylanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Helaas afspraak verzetten te laat voor.

Tis voor mij ook de qngst dat ze t op de medicatie weer gaan gooienvoor mn adhd. Die strijd voer ik al jaren namelijk. Eerste behandelaar doseerde te veel. Daarna wissel gehad die gooide de dosering 2/3e na bededen. Aangegeven voor de middenweg nee diebwas er niet moest volgens t boekje en deze keek niet na de persoon als individu.

Uiteindelijk opname gehad en hier zag 1 arts dat ik bij die 2%hoor die juist van een upper kan slapen. Maar volgens t boekje mag je niet later dan 8 uur de laatste dosis i nemen etc.

Nou nu weer een nieuwe behandelaar en ondertussen na wat jaren zelf ook dokteren ben ik blij en tevreden met de dosering. Niet meer niet minder dan bennk uit balans. Maar ik heb wel regie over mn eigen iname tijd. Dit zullen ze dus zien denk ik met die test.
No big deal zou je dan zegge ja wel want dexe behandelaar staat er niet achter terwijl ik t er juist beter op doe. En als t uitgewerkt is slaap ik dus niet. Mentaal op en benzos nee treed snel gewenning op ik ging opzoek na wat natuurlijks. Voor mij werkt dit ideaal fuctioneer overdag en krijg iets meer slaap als voorheen

Op een dag dat k slecht start door weinig slaap of stress kan k ook uit balans raken en mezelf herpakken kost zo veel wat k aan energie niet meer er bij kan hebben.

Dus zit met 2 kwade op t moment
Het taboe omtrend een jointje of thc koek. En de angst dat ze mn slaapstoornis afschuiven op de medicatie want dat is t meest voor de hand liggende.

Pak k de joint niet blijf ik aan in de nacht ---->angst gevolg medicatie krijgt de schuld

Pak ik de joint wel heb k 1 wat energie voor de volgende dag maar de niet goedkeurende blikken van de artsen zit me ook tegen dus daar ook geen zin in.
Maar risico op t insomnia gebeuren afschuivem op de medicatie zal minder zijn dan zonder dus


Dilemmaaaaa hersenspinsels overuren haha dit is dus 1 oorzaak van t slaapprobleem
D
D-DylanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Tijdloos zei:
Ik moest juist gewoon mijn normale routine doen. En ook 1 joint roken niet meer of minder. en een glas bier of whiskey
Klik om te vergroten...
Werd mij ook gezecht alleen heb k nooit aangegeven dat ik joint rook alleen medisch al zeg k t zelf.

Heb t paar x aangelaart na onderzoeken die ik heb gelezen en ontzettend verdiept heb in de werking want als stuiterende adhdr zou met de juiste dosering thc en wiet soort ik ook van mn medicatie af kunnen die de arts voorschrijft. Iets waar ik oren na heb maar de artsen op enkelee na die helaaas niet mn behandelaren zijn niet
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#7
D-Dylan zei:
Werd mij ook gezecht alleen heb k nooit aangegeven dat ik joint rook alleen medisch al zeg k t zelf.

Heb t paar x aangelaart na onderzoeken die ik heb gelezen en ontzettend verdiept heb in de werking want als stuiterende adhdr zou met de juiste dosering thc en wiet soort ik ook van mn medicatie af kunnen die de arts voorschrijft. Iets waar ik oren na heb maar de artsen op enkelee na die helaaas niet mn behandelaren zijn niet
Klik om te vergroten...
Noteer het tijdstip van de joint, deze artsen zijn er letterlijk voor om uit te zoeken hoe je goed slaapt. Of juist slecht slaapt. Moet je ook de melatonine test doen ? Moest vanaf 22.00 tot ik ging slapen elk uur een ander watje gebruiken. Bij kwam er uit dat ik pas om 1.00 melatonine aanmaak. En dus beter rond die tijd gaan slapen. Neem het gesprek op met de uitslag kan erg veel info zijn handig als je het nog eens terug kan luisteren.

En ik vind mits het niet veel wiet zijn ook beter als medicatie.

Succes!
D
D-DylanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Tijdloos zei:
Ik heb ook een polysomnografie gehad., Ze horen alles wat je doet.. Mij vertelde ze dat ik wakker wordt van het kleinst/ zachtste geluidje al. Er zit ook een microfoon bij. Ze kunnen alles zien als je drugs neeemt geeft fast een duidelijk signaal en kunnen ze zo zien. Ik moest ook nuchter die dag zijn (alcohol mocht wel met mate) Verder geen zorgen ze hebben strict patientengeheim als ze iets doorvertellen spelen ze gelijk met hun cariere !

No worries en hopelijk komt er bij jou ook iets uit waar iets aan ge doen kan worden.

PS Moest je ook zo lang zeuren voor je het kreeg?

Maaar no worrries al ga je bij een dealer zitten die hele tijd over bergen heroine praaat , ze gebruiken alleen de tijd van de microfoon als je slaapt (op die vaste tijden tussen 22/00 en 9.00 of iets.

Super interresant onderzoek was dat. Bij de slaap therapeut (neuroloog met expertise op dit gebied)ook EEG natuurlijk. Zijn erg slimme mensen die hun baan willen houden.

No worries!
Klik om te vergroten...
Hqha goed om te weten, ik ben zelf de handelaar op vele vlakken haha dus beter die telefoon uit dus morgen.
Tijdloos zei:
PS Moest je ook zo lang zeuren voor je het kreeg?
Klik om te vergroten...
Nee ging bizar snel. Heb er niet eens omgevraagd maar in mn dossier stond vannmn opname hier iets over in nooit wat mee gedaan en nee was helemaal clean in de opname maar ook toen sliep ik dus niet en als k sliep hoorde ze me aan de andere kant van de afdeling blijkbaar. Zit nu in een nieuw traject voor adhd en pttss en deze pakken alles super goed aan dikke recpect heb t zo vaak andrs mee gemaakt
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#9
D-Dylan zei:
Hqha goed om te weten, ik ben zelf de handelaar op vele vlakken haha dus beter die telefoon uit dus morgen.

Nee ging bizar snel. Heb er niet eens omgevraagd maar in mn dossier stond vannmn opname hier iets over in nooit wat mee gedaan en nee was helemaal clean in de opname maar ook toen sliep ik dus niet en als k sliep hoorde ze me aan de andere kant van de afdeling blijkbaar. Zit nu in een nieuw traject voor adhd en pttss en deze pakken alles super goed aan dikke recpect heb t zo vaak andrs mee gemaakt
Klik om te vergroten...
Ah hier ook PTSS dat zuigt hard , EMDR therapie heeft me daar goed bij geholpen veel minder ernstig gemaakt
D
D-DylanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik val zonder qltijd rond 3q4 uur pas in slaap maar red de volgende dag dan niet. Door qngst voor verlapen wat dan regelmatig gebeurde hield k mezelf dan wakker met gevolg negative cirkel.

Ik heb al slaap hychiene therapie gehad licht therapie en zo veel medicatie geprobeerd maar eerlijk geef mij liever wat natuurlijks werking van wiet in combi met de juiste terpen al jaar mee bezig geweest met inlezen werkt t beste. Maar ook in mn omgeving een dikke taboe

Ik wil dat dus dan ook eigenlijk niet roken morgen maar de angst dat ze dus afschuiven medicatie is in mn hoofd een dingetje

Ik ga morgen gewoon de dosering nemen zoals voorgeschreven twijfel om de laatste dan gewoon overteslaqn zodat ze dat niet als argument kunnen gebruiken en dan de uitkomst vqn de test me laten verassen misschien. En fingerscrossed op hopelijk wel wat slaap
D
D-DylanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Tijdloos zei:
Ah hier ook PTSS dat zuigt hard , EMDR therapie heeft me daar goed bij geholpen veel minder ernstig gemaakt
Klik om te vergroten...
Al gehad maar met 1 traumatische gebeurtenis wat helaas t verzacht heeft maar nog last van mee draag en helaas volgen de traumas zich in groot tempo sinds dat moment wat met emdr te veel zou zijn dus ze zijn zoekende na een passende hulp therapie waar k zeker 1000%voor ga
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#12
D-Dylan zei:
Nee ging bizar snel. Heb er niet eens omgevraagd maar in mn dossier stond vannmn opname hier iets over in nooit wat mee gedaan en nee was helemaal clean in de opname maar ook toen sliep ik dus niet en als k sliep hoorde ze me aan de andere kant van de afdeling blijkbaar. Zit nu in een nieuw traject voor adhd en pttss en deze pakken alles super goed aan dikke recpect heb t zo vaak andrs mee gemaakt
Klik om te vergroten...
Vind neurologen (want dat zijn ze) ook vaak een van de beste meest serieuze mensen. Heb 2 neurologen die 1,5 jaar lang zoveel tests hebbben gedaan om de oorzak van mijn pijn te vinden , die de tweede neuroloog ontdekte na een erg dure MRI scan wat even de details niet maar hoorde de radioloog wel zeggen zo er is echt iets mis we gaan het uitzoeken. Die scan duurde 20+ minuten en toen zagen we de lumbale radiculpathie. Hij liet op zijn PC precies zien welk bot verkeerd staat en op mijn rechterbeen (zenuwen) leunt. Helaas geen operatie mogelijk ervoor alleen medicamenteus de pijn kon worden bestrijden. Kort daarna kreeg ik oxy op recept en andere opiaten heb van alles geprobeer ook veel te zware een paar keer. Heb dat toen ook gezegd kon nauwelijks nog wakker worden van de morfine met tramadol en codeïne met beetje alcohol gebruik mag gewoon. Vooral als je wat tolerantie ervoor hebt na een tijdje.

Veel succes het is echt een uniek briljant onderzoek. Je kan gewoon vragen welke geluiden nemen julllie op / en welke gaan jullie beluisteren ze zijn daar helemaal transparant in.

Succes is echt een briljante studie. Je gaat slapen in het slaaplab ? Ik moest het gewoon thuis doen. Kon nadat ze alles hadden geplakt maar beperkt beewegen. Je trekt zzo een kabel eruit als je niet uitkijkt. Als je het goed doet heb je er veel profijt van.

Anesthasisten zijn ook super gewldig, geven je letterlkijk dope tot je geen pijn hebt etc.. Ik kreeg een proef met rubocaine , hielp tegen de hoofdpijn die ik had nadat een lumbale ounctie hersenvocht uit bleef lekken. Maar werkte m,aar kort leek coke maar dan niet stimulerend heerlijk. Maa had toch een blood patch nodig. En kon daarna binnen 1 uur weer lopn. Nadat ik een week niet rechtop kon staan. Die weeek zeiden zoveel mensen als ik in de bus plat lag want dan heb je geen/minder hoofdpijn. Maar in die dagen in braincare heb alle neurologen ontmoet. Prachtige mensen met een groot hart voor de patienten en wat serieuzer omdat ze zoveeel weten over het brein e.d

Succes en maak je zo min mogelijk druk nergens nodig voor!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb meerdere keren zo'n onderzoek mogen ondervinden.
Ook een 24 uurs e.e.g. waar je met een kastje dus 24 uur met die electroden op je hoofd moet rondlopen en belangrijke momenten moet markeren door op een knopje te drukken.
In deze tijd blowde ik nog stevig, zo ook die middag waarbij ik in slaap was gevallen na een stevige bongpijp.
Wat werd er vastgelegd? Een perfect slaapdiagram, en dat terwijl ik in de nacht zoveel moeite had om in slaap te vallen...deze registratie maakte dat hele onderzoek dus waardeloos. Ik adviseer je dan ook om tijdens dit onderzoek niet te blowen omdat dit meetgegevens nadelig kan beïnvloeden.
De tweede keer werd er niets afwijkends gevonden.
De derde keer was ik vergeten om mijn seroquel in te nemen , 150 mg toen, waardoor ik de hele nacht wakker lag.
Daarvoor was ik ook daar, was mijn reactie, en hierna werd er slaap medicatie ingezet, dat was zolpidem, plus de seroquel, en toen kreeg ik eindelijk uren slaap.
Ware het niet dat ik toen net terug was uit Frankrijk, en de nachtmerries begonnen zodat eigenlijk een vierde onderzoek had gemoeten maar ik was het onderzoeken spuug zat geworden.
En zo gaat het nu al vele jaren.
Slaapmedicatie, en nu een hulphond.
Hiermee moet ik het verder doen. Het gaat nu redelijk goed, ik word nog wel vaak meerdere keren dus wakker, ook door mijn hond.
Ça va. Het is niet verder op te lossen...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."