Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSnel ongemakkelijk

Snel ongemakkelijk

5 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
W
WanneerwaarwaaromLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allemaal.

Misschien een rare topic, of misschien in ieder geval een unieke vraag.
Ik ben een persoon die erg bewust is van zichzelf en van zijn omgeving. Dit lijkt erg in mijn systeem te zitten en ik kan het moeilijk loslaten, ook als ik op een festival of huisfeestje ben en onder invloed ben.

Zo was ik bijvoorbeeld afgelopen zaterdag op een festival, had ik een beetje m, een beetje speed en een paar drankjes op, en was ik alsnog erg in mijn hoofd bezig met hoe mensen mij zagen en hoe ik interactie had met anderen. Ik kan het analyseren moeilijk loslaten en het is erg vermoeiend. Het lijkt juist interacties in de weg te zitten als ik me niet gewoon lekker kan laten gaan.

Als iemand hier goed advies over heeft kan het mij erg helpen bij aankomende feestjes, en misschien zelfs in het dagelijks leven.

Bij voorbaat dank.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wanneerwaarwaarom zei:
Hallo allemaal.

Misschien een rare topic, of misschien in ieder geval een unieke vraag.
Ik ben een persoon die erg bewust is van zichzelf en van zijn omgeving. Dit lijkt erg in mijn systeem te zitten en ik kan het moeilijk loslaten, ook als ik op een festival of huisfeestje ben en onder invloed ben.

Zo was ik bijvoorbeeld afgelopen zaterdag op een festival, had ik een beetje m, een beetje speed en een paar drankjes op, en was ik alsnog erg in mijn hoofd bezig met hoe mensen mij zagen en hoe ik interactie had met anderen. Ik kan het analyseren moeilijk loslaten en het is erg vermoeiend. Het lijkt juist interacties in de weg te zitten als ik me niet gewoon lekker kan laten gaan.

Als iemand hier goed advies over heeft kan het mij erg helpen bij aankomende feestjes, en misschien zelfs in het dagelijks leven.

Bij voorbaat dank.
Klik om te vergroten...
Wellicht eens met een psycholoog gaan praten. Ik heb dit zelf ook, alleen als ik nuchter ben. En therapie heeft daarbij heel goed geholpen.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoe is het als je nuchter ben? Ben je dan ook ermee bezig?

Dan is het inderdaad goed om er wat aan te doen. Drugs zal het gevoel alleen maar versterken dan.
T
TheRealKoekertLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dus je let de hele tijd op van alles en nog wat zeg maar? Geen rust in je hoofd. (Is dat met cannabis ook zo?)
En daarnaast ben je ook bezig met hoe anderen jou zien of wat ze van je vinden? Begrijp ik je zo goed?

Waarschijnlijk gaat het je niet helpen. Maar op zo een festival is er helemaal niemand die op je let tenzij je een hele bijzondere outfit aan hebt. Of hele bijzondere dans moves hebt ofso. Misschien is het geen gek idee om met een psycholoog te praten als je er in het dagelijks leven ook last van hebt.
W
WanneerwaarwaaromLid
01-01-2024, 00:00
#5
Late reactie, maar gelezen en gewaardeerd. Ik heb een paar andere ideeën waarvan ik verwacht/hoop dat ze me hierin helpen, anders misschien na vele jaren weer eens met een psycholoog gaan praten inderdaad.
C
CeSterLid
01-01-2024, 00:00
#6
@Wanneerwaarwaarom
Dat 'ongemak' is ook een soort beginnende spanning. Heb ik ook mijn hele leven al. Het slechtste wat je er tegen kunt doen is het negeren, bagatelliseren of wegdrukken. Op dit moment hoort het bij jou. Ook al wil je dat niet. Je mag het best erg vervelend vinden dat het je levensgeluk hindert. Maar nu kun je accepteren dat het eenmaal zo is. Als je het aan voelt komen, ongemak, angst, etc. ga dan niet balen:"o shit, daar ga ik weer". Je weet dat je nu nog zo reageert. Maar als je dat weer eens voelt, ga dan op een rustige plek alleen maar op je ademhaling concentreren. Die gedachten komen wel, maar je kunt kiezen om ze vriendelijk voorbij te laten gaan.

Blijf het ongemak zelfs een beetje opzoeken en blijf dan bewust van wat het met je doet. Welke situatie lokte het uit? Misschien kun je een keer anders reageren op zo'n,,n ongemakkelijke situatie en helpt dat ook nog. Succes,

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."