Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXtc en epilepsie

Xtc en epilepsie

4 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
A
Antwoorden2022Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi allemaal,

(Ik: Jongen / 19 jaar / 185 cm / 67 kg)

Ik heb 6 maanden geleden mijn 1e epileptische aanval gehad. Dit kwam waarschijnlijk doordat ik carnaval had gevierd en daarna op een nieuwe werkplek stond achter een bar waar het heel druk was en ik koude handen had. sindsdien heb ik mijn medicijnen niet genomen omdat ik daar gewoon geen zin in heb. ik heb na mijn aanval twee festivals gehad waar ik xtc pillen heb genomen tussen de 250 en 300 mg (ze waren getest). Wel heb ik de hele tijd kwartjes genomen en in totaal niet meer dan 2 pillen op over 7 tot 10 uur feesten. ik heb er ook voor gezorgd dat ik goed uitgerust was en dat ik met een zonnbril op niet te veelnaar felle lichten keek ook heb ik normaal water gedronken en een beetje suiker binnengekregen.

Ik ben gewoon lekker hard gegaan en heb me heel de tijd goed gevoeld en niet een seconde gedacht dat ik overprikkeld was ofzo. nou word overal op internet het nemen van xtc terwijl je epilepsie hebt afgeraden omdat dit een aanval uit kan lokken. Hoe is het dan mogelijk dat er bij mij helemaal niks aan de hand is? en dat ik geen aanval heb gehad?
Heb ik 2x geluk gehad?
of is xtc bij mij niet hetgene wat aanvallen uitlokt?
of was mijn epileptische aanval maar eenmalig omdat er zoveel triggers waren op dat moment?

De medicijnen die ik zou moeten slikken zijn levetiracetam 2x 500mg per dag?
T
TrippiLid
01-01-2024, 00:00
#2
Antwoorden2022 zei:
ik heb na mijn aanval twee festivals gehad waar ik xtc pillen heb genomen tussen de 250 en 300 mg (ze waren getest). Wel heb ik de hele tijd kwartjes genomen en in totaal niet meer dan 2 pillen op over 7 tot 10 uur feesten.
Klik om te vergroten...
Met of zonder epilepsie dit is veel en veel te veel. Hiermee sloop je je hersenen. Een normale dosis zou 100 mg zijn per 3 maanden.

Antwoorden2022 zei:
Heb ik 2x geluk gehad?
of is xtc bij mij niet hetgene wat aanvallen uitlokt?
of was mijn epileptische aanval maar eenmalig omdat er zoveel triggers waren op dat moment?
Klik om te vergroten...
Dit zijn medische vragen en hoewel wij ernaar kunnen gissen weten wij niet hoe het in elkaar zit bij jou. Stel deze vragen aan je arts, dan krijg je een betrouwbaar antwoord.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Trippi zei:
Dit zijn medische vragen en hoewel wij ernaar kunnen gissen weten wij niet hoe het in elkaar zit bij jou. Stel deze vragen aan je arts, dan krijg je een betrouwbaar antwoord.
Klik om te vergroten...
Als die het al weet.
T
TrippiLid
01-01-2024, 00:00
#4
Casrus zei:
Als die het al weet.
Klik om te vergroten...
Het is in elk geval een betrouwbaarder antwoord dan wij gaan geven 😅
T
Terror11jeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Trippi zei:
Dit zijn medische vragen en hoewel wij ernaar kunnen gissen weten wij niet hoe het in elkaar zit bij jou. Stel deze vragen aan je arts, dan krijg je een betrouwbaar antwoord.
Klik om te vergroten...
Ik ben bang dat de gemiddelde arts over onvoldoende kennis beschikt om dit te weten.
Je hebt kans dat een anesthesist het weet, die hebben indrukwekkend veel kennis. En anders informeren bij de GGD.

Succes, en be safe ♡

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."