Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat met RC's na hun ban/toevoeging aan de opiumlijst?

Wat met RC's na hun ban/toevoeging aan de opiumlijst?

4 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#1
HuisbaasBob zei:
Kijk, alles kan gemaakt worden door een clandestien lab als je maar middelen en kennis genoeg verzameld, maar het moet natuurlijk ook financieel kloppen.

Als jij allemaal ingewikkelde zaken en exotische grondstoffen en bekwame chemisten moet verzamelen om een rc te maken waar relatief weinig markt voor is, terwijl de hele infra al bestaat voor bv mdma dan is de keuze snel gemaakt.

3mmc was natuurlijk echt een grote in de markt, en het is nog niet zo heel gek lang weg. Er zal ongetwijfeld dik ingeslagen zijn voor de ban, en wellicht is het ook lonend om dit te fabriceren.

Ik wou dat ze dit met MXE deden
Klik om te vergroten...
Klaar en duidelijk, merci 😉
Moest bij de 3 alinea's 3 x ahja tuurlijk zeggen in mezelf.

Spreekt allemaal voor zich, waarom zot gaan doen voor vb 4-FA illegaal te blijven produceren, terwijl er zelfs berere alternatieven zijn en andere illegale stuff indd de ganse infrastructuur heeft op wereldwijd vlak.

Mbt 3mmc, is indd feit dat het wel hot was/is, dat deze nog niet lang vd rc's is geschrapt, hier indd nog goed van is ingeslaan, voor verkoop en eigen gebruik. Qua fabricage zouk totaal niet weten.

Helder dude😉
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#2
Naar mijn weten worden al die rc's gemaakt door vrij professionele operaties in China (en scheen er ook een in NL te zijn) die goud geld verdienen met de legale chems.

Ik denk dat ze simpelweg het risico niet willen lopen door te gaan aanklooien met verboden stoffen.
En voor de huistuin en keuken drugslabs is het denk ik niet rendabel danwel te lastig om ze te maken
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Vraagje mbt tot RC's en hun toekomst nadat deze op de opiumlijst komen te staan en dus een illegale harddrug worden.

Vb 3-mmc zie je nog volop de revue passeren, ook Clonazolam, nadat deze op de opiumlijst zijn komen te staan. Zijn deze dan gewoon hun populariteit voldoende blijven behouden, dat dit voor de makers, dan gewoon nog interessante drug is om te verkopen, zoals andere illegale (hard)drugs, als XTC, pep, LSD, coke,...? Maar, door volledig op de illegale markt te staan, ook veel meer kans is, op fout, onzuiver, spul.

Want 4-FA (4-Fluoramphetamine), ook vaak onder foute afkorting 4-FMP gekend, lijkt echt een stille dood te zijn gestorven, je hoort er nog amper iets over, terwijl ikzelf en denk velen dit toch zeer fijn werkend stofje vonden, totaal geen XTC vervanger, maar nl duidelijk meer pep + euforie/entactogene effecten.
Of is deze gewoon verdwenen, omdat er met 4-FMA eigenlijk potentere variant is, uit dezelfde klasse en dat je met 6-APB dan weer rc hebt, dat echt veel meer in het straatje van XTC zit en door velen zeer gesmaakt wordt?
Of speelden de negatieve berichtgevingen rondom 4-FA hier ook zeker hun rol in?

Terwijl ik 3-mmc sowieso al kortwerkend vond en net weer wat anders qua effecten, dan pep rc's en Benzofuran en ook weer uit andere klasse, nl de cathinongroep. Maar totaal geen wow gevoel had bij dit stofje. Wel snoof ik het nooit, wat velen juist vet vinden/vinden. En de vervangende RC's, zijnde 3cmc en 2mmc, blijkbaar voor velen een ferme flop zijn.
Daar waar ik 3-cmc best lekker vind, voor als ik amfetamine rc's en 6apb, wat té vind.

Cheerz😈
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#4
HuisbaasBob zei:
Naar mijn weten worden al die rc's gemaakt door vrij professionele operaties in China (en scheen er ook een in NL te zijn) die goud geld verdienen met de legale chems.

Ik denk dat ze simpelweg het risico niet willen lopen door te gaan aanklooien met verboden stoffen.
En voor de huistuin en keuken drugslabs is het denk ik niet rendabel danwel te lastig om ze te maken
Klik om te vergroten...
Dat moet wel, dat de RC producties en vendors, ziek zot veel geld binnenhalen, door het super simpel aanschaffen van je stuff. En dat die vendors ook enkel RC's verkopen ligt vr de hand.

Maar al die andere illegale stuf die de grondleggers zijn vr alle rc's, blijven toch ook vlotjes op de markt, via darkweb, gekende plaatsen, via via, in omloop.

Dus daarom vroeg ik me af, waarom is 3mmc nog heel vlot in de omgang en sterven andere rc's een stille dood, waaronder 4-FA?
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#5
Kijk, alles kan gemaakt worden door een clandestien lab als je maar middelen en kennis genoeg verzameld, maar het moet natuurlijk ook financieel kloppen.

Als jij allemaal ingewikkelde zaken en exotische grondstoffen en bekwame chemisten moet verzamelen om een rc te maken waar relatief weinig markt voor is, terwijl de hele infra al bestaat voor bv mdma dan is de keuze snel gemaakt.

3mmc was natuurlijk echt een grote in de markt, en het is nog niet zo heel gek lang weg. Er zal ongetwijfeld dik ingeslagen zijn voor de ban, en wellicht is het ook lonend om dit te fabriceren.

Ik wou dat ze dit met MXE deden

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."