Vroeg me af, drugs werken natuurlijk op je neurotramsmitters waarvan sommige op serotonine, sommige op dopamine en (nor)adrenaline en sommige allebei. Zijn er zelfs die op gaba werken zoals bv alcohol en ghb maar over glutamaat heb k nog nooot iets gehoord, bestaan daar ook drugs voor?
#3
@yiazmat , ja dissociatieven (keta en fam) zijn NMDA glutamaat antagonisten. Voorderest zijn er een aantal medicijnen betrokken bij verschillende glutamaat receptoren.
Een reactie plaatsen
Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.