Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLorazepam samen met paracetamol codeine

Lorazepam samen met paracetamol codeine

7 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
P
PlienLid
01-01-2024, 00:00
#1
dupont zei:
Hoge doseringen Paracetamol (>3g per dag) zijn slecht voor je lever. Opiaten zijn niet fysiek schadelijk en Benzo's ook niet. Je zit alleen wel aan twee heel verslavende middelen vast en afbouwen zal waarschijnlijk erg moeilijk worden. Alcohol zou ik sowieso laten staan, als je dat er ook nog bovenop gooit kan het wel eens gevaarlijk worden.
Klik om te vergroten...
Oké, duidelijk antwoord. Ik neem 2 x (heel soms 3x) per dag paracetamol 500 + codeine en probeer daarnaast toe te komen met 3 x 1 mg lorazepam. Soms is het wel een heel gevecht om het daarbij te houden. Slik voor een persoonlijkheidsstoornis ook nog fluoxetine, solian en dominal forte. Met alcohol ben ik 5 jaar geleden gestopt godzijdank. Heb al vaker willen afbouwen maar lukt niet.
P
PlienLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wie heeft er net als ik, ervaring met het dagelijks nemen van lorazepam samen met paracetamol codeine?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik niet maar waarom zou je dit doen?
P
PlienLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik neem dit samen omdat het elkaars werking versterkt waardoor mijn opgejaagdheid voor (even) verdwijnt en ik in het begin het gevoel van een roesje krijg.
Maar vraag me eigenlijk af of dit veel kwaad kan voor je lever of nieren of zo.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Plien zei:
Ik neem dit samen omdat het elkaars werking versterkt waardoor mijn opgejaagdheid voor (even) verdwijnt en ik in het begin het gevoel van een roesje krijg.
Maar vraag me eigenlijk af of dit veel kwaad kan voor je lever of nieren of zo.
Klik om te vergroten...
Hoge doseringen Paracetamol (>3g per dag) zijn slecht voor je lever. Opiaten zijn niet fysiek schadelijk en Benzo's ook niet. Je zit alleen wel aan twee heel verslavende middelen vast en afbouwen zal waarschijnlijk erg moeilijk worden. Alcohol zou ik sowieso laten staan, als je dat er ook nog bovenop gooit kan het wel eens gevaarlijk worden.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Plien zei:
Oké, duidelijk antwoord. Ik neem 2 x (heel soms 3x) per dag paracetamol 500 + codeine en probeer daarnaast toe te komen met 3 x 1 mg lorazepam. Soms is het wel een heel gevecht om het daarbij te houden. Slik voor een persoonlijkheidsstoornis ook nog fluoxetine, solian en dominal forte. Met alcohol ben ik 5 jaar geleden gestopt godzijdank. Heb al vaker willen afbouwen maar lukt niet.
Klik om te vergroten...
Ik vond het een vreselijke gevangenis, vooral de Benzo's. Ik werd al zenuwachtig als ik een herhaal recept zou moeten krijgen maar dat nog onzeker was...

Heb je wel eens met tapering strips geprobeerd af te bouwen? Bij mij ging het best als ik het maar heel langzaam aan deed. Voor Benzo's volg je het best de Ashton Manual, daar heb je geen tapering strips voor nodig.
P
PlienLid
01-01-2024, 00:00
#7
dupont zei:
Ik vond het een vreselijke gevangenis, vooral de Benzo's. Ik werd al zenuwachtig als ik een herhaal recept zou moeten krijgen maar dat nog onzeker was...

Heb je wel eens met tapering strips geprobeerd af te bouwen? Bij mij ging het best als ik het maar heel langzaam aan deed. Voor Benzo's volg je het best de Ashton Manual, daar heb je geen tapering strips voor nodig.
Klik om te vergroten...
Het is inderdaad een gevangenis. Het afbouwen is wel een paar keer min of meer goed gegaan, maar nooit langer dan 3 weken. Ik word gek van mijn eeuwigdurende onrust. Ga dan op zoek naar wat anders en val van de ene verslaving in de andere….drinken wil ik nooit meer, roken ook niet, dus best ingewikkeld. Heb ook half jaar in de psychiatrie gezeten, toen ging het redelijk, maar eenmaal thuis begon de zoektocht opnieuw. Mijn huisarts wil het laten bij de medicatie die ik nu heb (ze schrijft ook gewoon lorazepam en paracetamol codeine zonder probleem voor) mits ik niet ophoog. Ik ben 60 en wil de rest van mijn leven nog kunnen genieten. Dus het is heel dubbel allemaal: ergens wil ik er vanaf maar aan de andere kant lukt het nu min of meer.
Heb borderline dus ben sowieso heel verslavingsgevoelig.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Plien zei:
Het is inderdaad een gevangenis. Het afbouwen is wel een paar keer min of meer goed gegaan, maar nooit langer dan 3 weken. Ik word gek van mijn eeuwigdurende onrust. Ga dan op zoek naar wat anders en val van de ene verslaving in de andere….drinken wil ik nooit meer, roken ook niet, dus best ingewikkeld. Heb ook half jaar in de psychiatrie gezeten, toen ging het redelijk, maar eenmaal thuis begon de zoektocht opnieuw. Mijn huisarts wil het laten bij de medicatie die ik nu heb (ze schrijft ook gewoon lorazepam en paracetamol codeine zonder probleem voor) mits ik niet ophoog. Ik ben 60 en wil de rest van mijn leven nog kunnen genieten. Dus het is heel dubbel allemaal: ergens wil ik er vanaf maar aan de andere kant lukt het nu min of meer.
Heb borderline dus ben sowieso heel verslavingsgevoelig.
Klik om te vergroten...
Het is nooit te laat om hulp te zoeken voor verslaving. Goed herstel kun je nog jarenlang plezier van hebben.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."