Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPsychedelica en depressie, ssri's (antidepressiva)

Psychedelica en depressie, ssri's (antidepressiva)

5 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
D
De wijze man zweegLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heeft er iemand ervaring met depressie en het gebruik van psychedelica?

dit is mijn eigen ervaring tot nu toe. Ik zal updates proberen te blijven geven zodat jullie het proces kunnen meekrijgen.

Dag allemaal,

Ik worstel met depressie/verslavingsproblematiek en heb een tijd lang SSRI's geslikt (escitalopram). Omdat dit iemand anders van mij maakte (ik praat normaal bijvoorbeeld veel en nu had ik niets meer te vertellen), ben ik gestopt met het nemen ervan. Mijn persoonlijke ervaring is dat wanneer ik SSRI's slik, ik praktisch niets voel van paddo's. Ik had al ervaring van vóór ik SSRI's slikte, maar als je deze ervaring niet hebt, WEES DAN VOORZICHTIG! Je gaat de trip van je leven beleven als je geen SSRI's meer neemt. Verder kan ik ook zeggen dat ik in plaats van recreatief gebruik, de paddo's nu ook heb gebruikt om mijn trauma's te verwerken en meer inzicht in mezelf te krijgen. Het gaat nu redelijk goed, hoewel ik natuurlijk vaak emotioneel ben door het stoppen met de SSRI's. Maar mijn pijn is nu een soort mooie pijn, als jullie begrijpen wat ik bedoel. Het is zeer moeilijk uit te leggen. Verder ben ik ook gestopt met alcohol maar dit was al eerder toen ik microdoses nam. Gebruik nooit paddo's als je depressief bent. Ik weet het, ik heb dat wel gedaan en dat was een groot risico. Een risico wat het voor mij echter wel waard was, aangezien ik suïcidaal was... Een ander risico was natuurlijk verslaving. paddo's zijn over het algemeen niet verslavend maar iemand kan toch elke dag paddo's willen eten. Ik dacht dit ook, dat ik elke week paddo's ging eten maar na de laatste trip heb ik zoveel verwerkt dat het niet meer nodig is, de drang is weg. Ik zal deze prachtige vrucht van moeder natuur met respect behandelen. Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.
Liefde voor alles wat onze moeder natuur geschapen heeft.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#2
De wijze man zweeg zei:
Je gaat de trip van je leven beleven als je geen SSRI's meer neemt.
Klik om te vergroten...
SSRI’s maken mij afstandelijk. Misschien is dat wenselijk als je met veel negatieve emoties te maken hebt, maar ik vind het niet aangenaam. Ergens denk ik altijd dat ik van een antidepressivum vrolijk zou moeten worden, maar zo werkt het blijkbaar niet. Na het stoppen met een SSRI ben ik altijd een periode overgevoelig. Ik kan me voorstellen dat een trip dan heel hard binnenkomt. Fijn dat het voor jou toch een therapeutische waarde had 😊
D
De wijze man zweegLid
01-01-2024, 00:00
#3
OtherShore zei:
SSRI’s maken mij afstandelijk. Misschien is dat wenselijk als je met veel negatieve emoties te maken hebt, maar ik vind het niet aangenaam. Ergens denk ik altijd dat ik van een antidepressivum vrolijk zou moeten worden, maar zo werkt het blijkbaar niet. Na het stoppen met een SSRI ben ik altijd een periode overgevoelig. Ik kan me voorstellen dat een trip dan heel hard binnenkomt. Fijn dat het voor jou toch een therapeutische waarde had 😊
Klik om te vergroten...
Ja dat is dus bij mij ook het geval. Ik dacht ook dat ik er vrolijk van moest worden maar het vlakt zo enorm af dat je een schim bent van jezelf. En ik denk (ik weet helemaal niets ik ben geen dokter of psychiater) dat mijn medicatie escitalopram nog relatief licht was. Ben dan ook wel overgevoelig, ook vroeger al als kind. Hoe gaat het eigenlijk op dit moment met jou? Als je dat wil delen natuurlijk.
D
De wijze man zweegLid
01-01-2024, 00:00
#4
Update: Ik heb vandaag, ff kijken op de verslavingsapp :grin: na 304D terug gedronken. Het was misschien toch niet zo slim om wodka in huis te halen om pepermunt extract te maken. Ik moet zeggen, ik vind het ergens een beetje jammer dat ik de app moet resetten. Maar goed, het is wat het is. Ik heb niet het gevoel dat ik nu weer "vertrokken ben". Ik verwacht dat ik het bij deze ene dag ga houden. Ik ben niet dronken geweest hoogstens wat aangeschoten(tijdens het schrijven van deze tekst moet ik dit nuanceren ik ben nu wel een beetje dronken en ik ben nog bezig). Hoe het morgen gaat zijn weet ik niet. We zullen zien. Ik rook op het moment ook heel veel wiet. Ik dacht altijd het is een plantje het kan niet echt kwaad. Maar als je bedenkt dat je een overdosis water kan nemen dan zal dit ook wel haar grenzen kennen. Dus ik wil de enige vrouw in mijn leven (Marie-jane) loslaten. Dan heb ik wel niemand meer maar ja dan kan er WEL misschien iemand komen. Ik zei altijd wiet is the lesser of two evils (voor mij persoonlijk, wiet kan volgens mij in de juiste handen wel wonderen verrichten. Maar niet als je het misbruikt.). Ik heb gewoon minder problemen als ik wiet rook ipv toen ik altijd zat was. Als ik om 3H nog aardig zat was dan was ik NOOIT echt nuchter als ik aan het werk was. De politite hier is ook enorm vriendelijk voor vriendelijke zatlappen. Hoe vaak ze me niet gewoon naar huis brachten. Bij wiet had ik al deze problemen niet. Wel heel wat problemen met onze vrienden die net nog zo vriendelijk waren(politie). Maar als je met wiet doorgaat met alles te verdringen dan komt het er toch weer uit hoor. Depressie, burn-out, job kwijt, relaties die altijd (zeer snel) stuk lopen. Er is een groot verschil tussen druggebruik en drugmisbruik en verslaving. In mijn ogen is het verschil dat gebruik een ervaring is zonder dat dit je leven beheerst in de minste mate. Misbruik van de grootste orde zorgt ervoor dat alles op de achtergrond verdwijnt en het gebruik centraal gaat staan. Ook hier is een balans en mijn schuiver staat toch net iets meer naar de kant van misbruik. Ik ga nog eentje rollen en dan slapen. Ik ken haar al zo lang dit gaat zo moeilijk worden, ze was er in mijn moeilijke tijden en verzachte de pijn, verbond me met andere mensen die ook pijn hadden (nu mijn beste vrienden waarvan wel vele geen drugs meer gebruiken, ik ben 41jaar ondertussen) en haar moet ik vaarwel zeggen... We zijn allemaal goddelijke wezens, laten we opkijken naar de mens die onbaatzuchtig mensen heelt ipv wie de meeste materiele goederen kan vergaren. Slaap lekker allemaal.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#5
De wijze man zweeg zei:
Hoe gaat het eigenlijk op dit moment met jou?
Klik om te vergroten...
Even kort voor nu: Het gaat met mij redelijk goed. Het mooie van depressie is dat het soms ook zonder medicatie of behandeling ineens beter kan gaan. En ergens went het ook wel; de intensiteit neemt af en ga ik er steeds beter mee om. Ik zal de rest van je verhaal op een ander moment even aandachtig lezen
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#6
De wijze man zweeg zei:
Ik heb vandaag, ff kijken op de verslavingsapp :grin: na 304D terug gedronken.
Klik om te vergroten...
De wijze man zweeg zei:
Ik rook op het moment ook heel veel wiet.
Klik om te vergroten...
Ah, er is dus ook sprake van een stukje verslavingsproblematiek. Soms kan drugsgebruik ook zorgen voor sombere gevoelens. Hoe ervaar je dat?
De wijze man zweeg zei:
Ik heb gewoon minder problemen als ik wiet rook ipv toen ik altijd zat was.
Klik om te vergroten...
Snap ik, maar wiet is ook verraderlijk hoor.
De wijze man zweeg zei:
als je met wiet doorgaat met alles te verdringen dan komt het er toch weer uit hoor.
Klik om te vergroten...
Idd

Waarom wil je je relatie beëindigen? Dat is me niet duidelijk.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."