#1
XTC zelf ligt al al hele tijd achter mij, enkel 2j terug ofzo nog eens als candyflip, mr verder is dit stofje eigenlijk verleden tijd.
Maar nu ga ik eerst nog ff spiegel voor mezelf houden, zal ook laatste x zijn voor dergelijks.
Na mijn eigen domme zet op 13/10/23 om de 2 kanjers van stims 6-APB en 4-FMA te mixen, want indd 6-APB geeft ne zalige potente rush/trip puur op zichzelf
En 4-FMA is op zijn geheel eigen manier ook krachtige amfetamine stim rc met duidelijke euforie en waarbij ik na de totale rush, nog heel lang easy klaarwakker ben en vaak met gemak de volgende avond/nacht haal zonder moeheid of down gevoel. En beide zijn ware serotonine-slurpers.
Deze foute combo maakt het des te dommer van mezelf, daar ik hier en in mijn omgeving al eerder meermaals gekant was tegen ferme stim combo's en zeker hoe sommigen MDMA/XTC gebruiken/combineren, vb na 200mg MDMA, paar u later bijnemen, wat dus letterlijk nutteloos is, daar goeie dosis (jouw persoonlijk beste dosis) MDMA/XTC echt al je serotonine releaset/vrijgeeft en zelfs je reserves aanspreekt en tijdens de peak werkt MDMA ook als serotonine heropnameremmer.
Met de heropname wordt normaal de serotonine vrijgegeven door een zenuwcel en bindt zich vervolgens aan receptoren op andere zenuwcellen om een signaal door te geven. Nadat het signaal is aangekomen, wordt de overgebleven serotonine weer naar de oorspronkelijke zenuwcel gebracht. Dit proces wordt heropname genoemd.
Dus gans je voorraad serotonine dat is vrijgegeven en is aangesproken, wordt de heropname ook nog eens geblokkeerd, waardoor die overload aan serotonine langer tussen de zenuwen in de hersenen blijft, dus werkelijk je ganse serotonine-niveau is opgeëist door MDMA/XTC...Wtf, why dit stofje nog eens extra bijnemen tijdens een XTC-rush, ER IS GEEN SPATJE SEROTONINE MEER BESCHIKBAAR om extra aan te spreken, ja er zullen msschn nog wat verlengde effecten van dopamine en noradrenaline zijn. Maar het enige waar je wel sowieso meer garantie op hebt, zijn de nadelige effecten na de rush, want door het bijnemen, heb je misschien de comedown uitgesteld, maar komen zal ie en waarschijnlijk des te heftiger, net als de dinsdag-dip/kater. En eerlijk die vond ik na 1 dosis XTC al té zwaar vr mij.
Ook peopz die eerst goe wa bier/alcohol naar binnen spelen, om dan later goeie dosis XTC/MDMA te nemen en hier 2u later nog 3-MMC ofzo bijnemen, echt dan fronsten mij ogen.
Ik zij dit ook voor mezelf, dat 6-APB, 4-FMA en 3-FA, rc's zijn die zeker niet met andere stims gemixt moeten worden.
Verder valt het mezelf ook hard op dat ik sneller getriggerd ben en totaal niet snap, als het gaat om XTC/MDMA in combinatie met andere stims of het bijnemen ervan.
Zou dit komen door mijn eigen ervaringen met XTC/MDMA, waarbij ik bij 180-220mg XTC op party/rave echt hard ging, in golven van echt op je inner dans-wolk naar meer terug in de realiteit en ook met momente echt waus en/of hysterisch als ik in het nu was.
Zeker op rave/party dronk ik veel te weinig, zocht geen afkoeling, ook al waren de rushes in golven en wask met momenten meer in het besef, ik zat echter langer en te vaak op een roze wolk waar mn zintuigen volop vd muziek en lichtspel genoten en ook proefde ik precies zoete lucht, mogelijks die rook uit rookmachines. En er was telkens minstens men vaste vriendin bij, die bij uitgaan zelf nooit drugs nam, buiten alcohol (mr steeds voldoende nuchter) die me telkens wanneer mogelijk, me wou doen drinken, mr cola, red bul, water, pintje, kreeg da zo moeilijk binnen, dak amper dronk en dan al meer naar het einde toe en besef dat de peak voorbij was, zé ze ook, u mond is kurkdroog, hebt witte tong, probeer nog is te drinken en nam ook door meer besef, haar goeie intenties aan als hulp, ma ging ni binnen. Ook moest ik nr buiten vr enige afkoeling, want volgens haar gloeide ik en met het nr buiten gaan, wask ook plots zoveeeel rustiger, terug binnen om toch nog is te proberen drinken, ma echt op halfuur just is genipt v flesje cola. Verder wask de rustheid zelve en puur het besef van, voila ts hier finito, weg euforische praatwaterval, net als de goesting om te dansen. Richting huiswaarts gaan was nu enkel nog het plan en op busrit van dik 1.5u werd ik met de minuut ellendiger en ellendiger, de coming-down was net als de peak, in volle aanwezigheid, met op kop kei down gevoel, letterlijk geen spatje vreugde meer, en lichamelijk ook totaal niet lekker, alles voelde als 1 hoop rotzooi en extra misselijk door de rete irritante rammelkar van een bus (mede dankzij de Belgische wegen) en steeds veel te warm of te koud. Aangekomen in mn thuishaven, moest mn vriendin nog ff wachten vr bus nr haar thuis, want khad al gevraagd dak echt niemand bij mij wou, in deze toestand en die enkel nog ferm zou verslechteren. Dus wachte nog ff mee op haar bus, wou ze nog iets eten, ne franse hamburger, dus wij vlakbij nr kebab-zaak. Dacht beter hier binnen dan buiten wachten, mr die geur, echt ik kon da in mn huidige toestand, totaal ni snappen da mn nu kon eten, moest puur kokhalzen. Voila zij op haar bus nr huis, ik 700m stappen nr mijn thuis, allé vooruit slepen, was een half lijk en kpeis de langste 700m ever, normaal 10min, nu dik uur. Maar waar ik ook was, geen enkel normaal iets lukte me en kvoelde me enkel slechter voelen, met enkel gitzwarte, apathische,...gedachten, als een stevige depressie van paar maanden, maar dan geconcentreerd in dat moment en de 5 dagen erna. Echt waar, hier was het echt kei easy om er voldoende pauze tussen te laten, gewoon omdat de extreem nadelige effecten erna zo overdreven aanwezig waren.
Ook 2 keer en ook weer na pauze v halfjaar en 4 maanden, heb ik XTC eens in totale andere en intieme setting gebruikt, bij vriendin thuis en indd die beleving was een wereld v verschil met de XTC-rushes op raves/party's. In deze setting ervaar je veel meer empathie, liefde, intimiteit met de aanwezige persoon, toch in mijn geval, daar ik met deze persoon een zeer speciale band heb, daar we na 2jarige relatie, de beste vrienden ever waren, soulmates en de nodige intimiteit. Dus die xtc liet me er juist veel meer vr haar zijn, in de zin van, ik kon zeer meelevend luisteren en troost, vriendschap en liefde geven. En jawel ook kwam er fruit aan te pas, oa aardbeitjes met slagroom en druifjes, die op speelse/ondeugende wijze nr binnen glipten. Ook zot dollen met elkaar en ik die af en toe toch danske moest placeren, mr da was zo mega chill en ook zonder mn contact met haar te verliezen, maar grotendeels was het een zeer inning samenzijn en vooral genieten van elkaar.
Dus ja deze 2 XTC ervaringen waren dan toch veel meer mijn ding tov die ongecontroleerde, vd wereld rushes. En ook niet onbelangrijk, de comedowns en mega katers, na zo'n XTC-rush op raves/party's, waren bij deze 2 intieme momenten met XTC, heel wat vriendelijker, ten eerste er is geen grote comedown-hamer en dito met het ontbreken van 5 dagen vol ellende en depressiviteit. Het is eerder 2 dagen met wat lomer gevoel, mr heel dragelijk. Natuurlijk ben je tijdens die 2 intieme XTC-rushes, ten eerste al miljoen keer vriendelijker voor je ganse lichaam, ik at zelfs wat fruit en ik dronk nu ook wel serieuze, samen 2 monsters en flesje Arizona. Ik wou XTC in deze setting uitproberen en zij zorgde dat ik moeiteloos slokjes dronk en wat fruit nr binnen speelde en dat zij nu 2 x wel in het middelpunt v mijn belangstelling stond, was vr beide meer dat top😊
Ik zal dus na XTC, ook van 6-APB en 4-FMA al zeker de uitzondering willen maken, vb na halfj op een party/rave en er zo ook het speciale vd effecten terug echt is beleven, maar dit is geen must, nooit meer is ook gewoon optie. Ik heb het hier nu over de 2 potentere stim rc's en beide serotonine-slurpers. Maar ik ga ook verder kijken, nl dopamine, waar 3-FA wel mijn favo is, ik zeg nog is, maar ook dit moet ook ferm teruggeschroefd worden, heb dit laatst, ca anderhalve week fzo nog eens gedaan en dat was met Newphoria (3-FEA en 2-FEA) het enige sinds 13/10/23. Ja nog is rare Tramadol combo, die ik dan ook direct in de vuilnisbak heb gekieperd.
Dus nu dit verder in stand houden mbt 6-APB en 4-FMA (heb ik ook echt ne degout van gekregen).
En 3-FA was nu recent terug 1ste x na 13/10/23, dus zo'n 2.5maand. Dit moet ook hier minstens de regel zijn om hier meerdere maanden pauze tussen te laten, minimaal 3 en ook hier, dit is een minimum, niks meer is nog beter.
En vr de rest qua stims rc's, zoals die overige gefluoreerden, dat is sowieso niks geweest, dat blijft zo.
En stims uit de cathinonen-klasse, laat ik nu al links liggen, was altijd minder mn ding, dus dat blijft gewoon zo.
Verder is mijn gebruik qua benzodiazepines en zn rc's nu al ferme uitzondering, daar heb ik int verleden al eens mee moeten afrekenen, da's dan ook glashelder. Zelfs een mirtazapine of quetiapine is al langere tijd onnodig geweest ter vervanging van benzo's.
Ik daal nu verder af nr zaken die ik nu al niet of nog zelden gebruik en dat zijn:
Disso's, Tryptamines, Hallucinogenen, Opioïden...Dat zegt me sowieso nihil,
Ja zelfs LSD en Magic Truffs, die ik jaren terug wel deed, maar zat sowieso al veel pauze tussen en heb er ook niks nood aan, heb ondertussen ook reeds intense en outstanding trips gehad, meer moet voorlopig echt niet en ook v beide gaan mn darmen zo tekeer e😆
En jup 2F-DCK, heb ik, ondertussen ook 2j of langer geleden, ni meer gebruikt, terwijl ik een periode had dat ik dit regelmatig nam, vooral tot 200mg voor alcoholroes en een van de laatste keren 2F-DCK, ja dan wou ik echt voor de intense trip gaan en nam toen 450mg (of 500mg) in 1 x oraal en dat was mn diepste trip ever, soort van scheiding lichaam en geest, maar zoiets blijft je leven lang bij en zulke ervaringen hou ik het liefst zeer uitzonderlijk.
Ook lachgas was hier tijdje hot, maar jup ook dat is weer zolang geleden dat ik er geen periode op kan plakken. En heb hier nog vol doosje met 50 patronen, tzegt me allemaal niks meer. Dito met die Tramadol vloeistof, buiten die rare combo, word ik er simpel niet door aangetrokken, ook al ken ik de fijne roes.
En dan zit ik zo toch in ne ferme en positieve afbouw van geestverruimende middelen.
Maar stims tout court, is nu eerste prio, om te weren uit mn leven en hoogstens als uitzondering.
Als geen of uitzonderlijk gebruiker van drugs en rc's dat ik als streefdoel heb, wil ik zeker wel preventief mn bijdrage leveren. Ik zat hier int verleden al niet dagelijks of wekelijks, soms nog langer weg. Maar als ik kan en het nuttig vind, zal ik zeker mijn ervaringen en meningen blijven delen en naast de fun van de stofjes, zal ik zeker ook de donkere zijde, met alle mogelijke valkuilen van diezelfde stofjes delen, volledig of deels uit eigen ervaring of deze van naasten en het logisch verstand.
En neen ik wil totaal niet het heilig boontje spelen, daarvoor heb ik net iets te veel met de duivel gedanst. En ook wil ik allesbehalve met mn vingertje wijzen. Kan ik zelf helemaal niet tegen. Vrijheid van het individu blijft het hoogste goed. Vooral voor de wat jongere leden wil ik er zeker zijn en als dit alles al 1 iemand helpt, dat is toch dat, want verder moet ik ook blijven werken aan mezelf en mijn eigen goede raad omarmen 😊
Voila, ik weet het, 't is weer ne lap tekst (int Vlaams😉) maar dit wou ik nog ff kwijt. En mn mag mij zeker ook steeds pm sturen, maar weet dat je niet steeds onmiddellijk een antwoord zult krijgen, maar zal proberen wekelijks online te komen op DF.
En sowieso voor meer urgente vragen, verwijs ik je graag door naar meer professionele hulpchats, je huisarts of een die-hard DF koning😉
Verder fijne verder zetting vd werkweek.
Maar nu ga ik eerst nog ff spiegel voor mezelf houden, zal ook laatste x zijn voor dergelijks.
Na mijn eigen domme zet op 13/10/23 om de 2 kanjers van stims 6-APB en 4-FMA te mixen, want indd 6-APB geeft ne zalige potente rush/trip puur op zichzelf
En 4-FMA is op zijn geheel eigen manier ook krachtige amfetamine stim rc met duidelijke euforie en waarbij ik na de totale rush, nog heel lang easy klaarwakker ben en vaak met gemak de volgende avond/nacht haal zonder moeheid of down gevoel. En beide zijn ware serotonine-slurpers.
Deze foute combo maakt het des te dommer van mezelf, daar ik hier en in mijn omgeving al eerder meermaals gekant was tegen ferme stim combo's en zeker hoe sommigen MDMA/XTC gebruiken/combineren, vb na 200mg MDMA, paar u later bijnemen, wat dus letterlijk nutteloos is, daar goeie dosis (jouw persoonlijk beste dosis) MDMA/XTC echt al je serotonine releaset/vrijgeeft en zelfs je reserves aanspreekt en tijdens de peak werkt MDMA ook als serotonine heropnameremmer.
Met de heropname wordt normaal de serotonine vrijgegeven door een zenuwcel en bindt zich vervolgens aan receptoren op andere zenuwcellen om een signaal door te geven. Nadat het signaal is aangekomen, wordt de overgebleven serotonine weer naar de oorspronkelijke zenuwcel gebracht. Dit proces wordt heropname genoemd.
Dus gans je voorraad serotonine dat is vrijgegeven en is aangesproken, wordt de heropname ook nog eens geblokkeerd, waardoor die overload aan serotonine langer tussen de zenuwen in de hersenen blijft, dus werkelijk je ganse serotonine-niveau is opgeëist door MDMA/XTC...Wtf, why dit stofje nog eens extra bijnemen tijdens een XTC-rush, ER IS GEEN SPATJE SEROTONINE MEER BESCHIKBAAR om extra aan te spreken, ja er zullen msschn nog wat verlengde effecten van dopamine en noradrenaline zijn. Maar het enige waar je wel sowieso meer garantie op hebt, zijn de nadelige effecten na de rush, want door het bijnemen, heb je misschien de comedown uitgesteld, maar komen zal ie en waarschijnlijk des te heftiger, net als de dinsdag-dip/kater. En eerlijk die vond ik na 1 dosis XTC al té zwaar vr mij.
Ook peopz die eerst goe wa bier/alcohol naar binnen spelen, om dan later goeie dosis XTC/MDMA te nemen en hier 2u later nog 3-MMC ofzo bijnemen, echt dan fronsten mij ogen.
Ik zij dit ook voor mezelf, dat 6-APB, 4-FMA en 3-FA, rc's zijn die zeker niet met andere stims gemixt moeten worden.
Verder valt het mezelf ook hard op dat ik sneller getriggerd ben en totaal niet snap, als het gaat om XTC/MDMA in combinatie met andere stims of het bijnemen ervan.
Zou dit komen door mijn eigen ervaringen met XTC/MDMA, waarbij ik bij 180-220mg XTC op party/rave echt hard ging, in golven van echt op je inner dans-wolk naar meer terug in de realiteit en ook met momente echt waus en/of hysterisch als ik in het nu was.
Zeker op rave/party dronk ik veel te weinig, zocht geen afkoeling, ook al waren de rushes in golven en wask met momenten meer in het besef, ik zat echter langer en te vaak op een roze wolk waar mn zintuigen volop vd muziek en lichtspel genoten en ook proefde ik precies zoete lucht, mogelijks die rook uit rookmachines. En er was telkens minstens men vaste vriendin bij, die bij uitgaan zelf nooit drugs nam, buiten alcohol (mr steeds voldoende nuchter) die me telkens wanneer mogelijk, me wou doen drinken, mr cola, red bul, water, pintje, kreeg da zo moeilijk binnen, dak amper dronk en dan al meer naar het einde toe en besef dat de peak voorbij was, zé ze ook, u mond is kurkdroog, hebt witte tong, probeer nog is te drinken en nam ook door meer besef, haar goeie intenties aan als hulp, ma ging ni binnen. Ook moest ik nr buiten vr enige afkoeling, want volgens haar gloeide ik en met het nr buiten gaan, wask ook plots zoveeeel rustiger, terug binnen om toch nog is te proberen drinken, ma echt op halfuur just is genipt v flesje cola. Verder wask de rustheid zelve en puur het besef van, voila ts hier finito, weg euforische praatwaterval, net als de goesting om te dansen. Richting huiswaarts gaan was nu enkel nog het plan en op busrit van dik 1.5u werd ik met de minuut ellendiger en ellendiger, de coming-down was net als de peak, in volle aanwezigheid, met op kop kei down gevoel, letterlijk geen spatje vreugde meer, en lichamelijk ook totaal niet lekker, alles voelde als 1 hoop rotzooi en extra misselijk door de rete irritante rammelkar van een bus (mede dankzij de Belgische wegen) en steeds veel te warm of te koud. Aangekomen in mn thuishaven, moest mn vriendin nog ff wachten vr bus nr haar thuis, want khad al gevraagd dak echt niemand bij mij wou, in deze toestand en die enkel nog ferm zou verslechteren. Dus wachte nog ff mee op haar bus, wou ze nog iets eten, ne franse hamburger, dus wij vlakbij nr kebab-zaak. Dacht beter hier binnen dan buiten wachten, mr die geur, echt ik kon da in mn huidige toestand, totaal ni snappen da mn nu kon eten, moest puur kokhalzen. Voila zij op haar bus nr huis, ik 700m stappen nr mijn thuis, allé vooruit slepen, was een half lijk en kpeis de langste 700m ever, normaal 10min, nu dik uur. Maar waar ik ook was, geen enkel normaal iets lukte me en kvoelde me enkel slechter voelen, met enkel gitzwarte, apathische,...gedachten, als een stevige depressie van paar maanden, maar dan geconcentreerd in dat moment en de 5 dagen erna. Echt waar, hier was het echt kei easy om er voldoende pauze tussen te laten, gewoon omdat de extreem nadelige effecten erna zo overdreven aanwezig waren.
Ook 2 keer en ook weer na pauze v halfjaar en 4 maanden, heb ik XTC eens in totale andere en intieme setting gebruikt, bij vriendin thuis en indd die beleving was een wereld v verschil met de XTC-rushes op raves/party's. In deze setting ervaar je veel meer empathie, liefde, intimiteit met de aanwezige persoon, toch in mijn geval, daar ik met deze persoon een zeer speciale band heb, daar we na 2jarige relatie, de beste vrienden ever waren, soulmates en de nodige intimiteit. Dus die xtc liet me er juist veel meer vr haar zijn, in de zin van, ik kon zeer meelevend luisteren en troost, vriendschap en liefde geven. En jawel ook kwam er fruit aan te pas, oa aardbeitjes met slagroom en druifjes, die op speelse/ondeugende wijze nr binnen glipten. Ook zot dollen met elkaar en ik die af en toe toch danske moest placeren, mr da was zo mega chill en ook zonder mn contact met haar te verliezen, maar grotendeels was het een zeer inning samenzijn en vooral genieten van elkaar.
Dus ja deze 2 XTC ervaringen waren dan toch veel meer mijn ding tov die ongecontroleerde, vd wereld rushes. En ook niet onbelangrijk, de comedowns en mega katers, na zo'n XTC-rush op raves/party's, waren bij deze 2 intieme momenten met XTC, heel wat vriendelijker, ten eerste er is geen grote comedown-hamer en dito met het ontbreken van 5 dagen vol ellende en depressiviteit. Het is eerder 2 dagen met wat lomer gevoel, mr heel dragelijk. Natuurlijk ben je tijdens die 2 intieme XTC-rushes, ten eerste al miljoen keer vriendelijker voor je ganse lichaam, ik at zelfs wat fruit en ik dronk nu ook wel serieuze, samen 2 monsters en flesje Arizona. Ik wou XTC in deze setting uitproberen en zij zorgde dat ik moeiteloos slokjes dronk en wat fruit nr binnen speelde en dat zij nu 2 x wel in het middelpunt v mijn belangstelling stond, was vr beide meer dat top😊
Ik zal dus na XTC, ook van 6-APB en 4-FMA al zeker de uitzondering willen maken, vb na halfj op een party/rave en er zo ook het speciale vd effecten terug echt is beleven, maar dit is geen must, nooit meer is ook gewoon optie. Ik heb het hier nu over de 2 potentere stim rc's en beide serotonine-slurpers. Maar ik ga ook verder kijken, nl dopamine, waar 3-FA wel mijn favo is, ik zeg nog is, maar ook dit moet ook ferm teruggeschroefd worden, heb dit laatst, ca anderhalve week fzo nog eens gedaan en dat was met Newphoria (3-FEA en 2-FEA) het enige sinds 13/10/23. Ja nog is rare Tramadol combo, die ik dan ook direct in de vuilnisbak heb gekieperd.
Dus nu dit verder in stand houden mbt 6-APB en 4-FMA (heb ik ook echt ne degout van gekregen).
En 3-FA was nu recent terug 1ste x na 13/10/23, dus zo'n 2.5maand. Dit moet ook hier minstens de regel zijn om hier meerdere maanden pauze tussen te laten, minimaal 3 en ook hier, dit is een minimum, niks meer is nog beter.
En vr de rest qua stims rc's, zoals die overige gefluoreerden, dat is sowieso niks geweest, dat blijft zo.
En stims uit de cathinonen-klasse, laat ik nu al links liggen, was altijd minder mn ding, dus dat blijft gewoon zo.
Verder is mijn gebruik qua benzodiazepines en zn rc's nu al ferme uitzondering, daar heb ik int verleden al eens mee moeten afrekenen, da's dan ook glashelder. Zelfs een mirtazapine of quetiapine is al langere tijd onnodig geweest ter vervanging van benzo's.
Ik daal nu verder af nr zaken die ik nu al niet of nog zelden gebruik en dat zijn:
Disso's, Tryptamines, Hallucinogenen, Opioïden...Dat zegt me sowieso nihil,
Ja zelfs LSD en Magic Truffs, die ik jaren terug wel deed, maar zat sowieso al veel pauze tussen en heb er ook niks nood aan, heb ondertussen ook reeds intense en outstanding trips gehad, meer moet voorlopig echt niet en ook v beide gaan mn darmen zo tekeer e😆
En jup 2F-DCK, heb ik, ondertussen ook 2j of langer geleden, ni meer gebruikt, terwijl ik een periode had dat ik dit regelmatig nam, vooral tot 200mg voor alcoholroes en een van de laatste keren 2F-DCK, ja dan wou ik echt voor de intense trip gaan en nam toen 450mg (of 500mg) in 1 x oraal en dat was mn diepste trip ever, soort van scheiding lichaam en geest, maar zoiets blijft je leven lang bij en zulke ervaringen hou ik het liefst zeer uitzonderlijk.
Ook lachgas was hier tijdje hot, maar jup ook dat is weer zolang geleden dat ik er geen periode op kan plakken. En heb hier nog vol doosje met 50 patronen, tzegt me allemaal niks meer. Dito met die Tramadol vloeistof, buiten die rare combo, word ik er simpel niet door aangetrokken, ook al ken ik de fijne roes.
En dan zit ik zo toch in ne ferme en positieve afbouw van geestverruimende middelen.
Maar stims tout court, is nu eerste prio, om te weren uit mn leven en hoogstens als uitzondering.
Als geen of uitzonderlijk gebruiker van drugs en rc's dat ik als streefdoel heb, wil ik zeker wel preventief mn bijdrage leveren. Ik zat hier int verleden al niet dagelijks of wekelijks, soms nog langer weg. Maar als ik kan en het nuttig vind, zal ik zeker mijn ervaringen en meningen blijven delen en naast de fun van de stofjes, zal ik zeker ook de donkere zijde, met alle mogelijke valkuilen van diezelfde stofjes delen, volledig of deels uit eigen ervaring of deze van naasten en het logisch verstand.
En neen ik wil totaal niet het heilig boontje spelen, daarvoor heb ik net iets te veel met de duivel gedanst. En ook wil ik allesbehalve met mn vingertje wijzen. Kan ik zelf helemaal niet tegen. Vrijheid van het individu blijft het hoogste goed. Vooral voor de wat jongere leden wil ik er zeker zijn en als dit alles al 1 iemand helpt, dat is toch dat, want verder moet ik ook blijven werken aan mezelf en mijn eigen goede raad omarmen 😊
Voila, ik weet het, 't is weer ne lap tekst (int Vlaams😉) maar dit wou ik nog ff kwijt. En mn mag mij zeker ook steeds pm sturen, maar weet dat je niet steeds onmiddellijk een antwoord zult krijgen, maar zal proberen wekelijks online te komen op DF.
En sowieso voor meer urgente vragen, verwijs ik je graag door naar meer professionele hulpchats, je huisarts of een die-hard DF koning😉
Verder fijne verder zetting vd werkweek.