Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKeta gebruik

Keta gebruik

7 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#1
Neo-Shulginist zei:
Nou, de voornaamste effecten van ketamine duren 1,5 uur. Maar ook daarna zijn nog effecten merkbaar.

Maar je merkt het ook wel na dat na een lange sessie de laatste dosis nog flink lang kan nawerken. Soms voel je je de dag erna nog een beetje wazig.

Tussendoor heb je natuurlijk tolerantie opgebouwd. Dus de piekeffecten worden tijdens een sessie steeds minder uitgesproken, maar de effecten blijven wel langer voortduren.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je heldere uitleg.
Dus maar als ik het goed begrijp..., als je beoogde doel een k-hole ervaren is, en dat bereik ik met pakweg 200mg om maar iets te zeggen.
Dit kan door binnen het kwartier 200mg te snuiven waardoor de hole zich meteen manifesteert.
Maar dit kan ook door rustig te blijven stapelen waardoor na een uurtje de hole zich introduceert.
Het resultaat is bij beide da je een hole ingaat en dat de duur van de hole hetzelfde is bij de dosis in 1x te snuiven als bij de hole die je bereikt door rustig te stapelen?
M
MiaaaauwLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo beste mensen,

ik ben nieuw met keta wil t een keer proberen maar weet niet helemaal hoe heeft iemand tips
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
Miaaaauw zei:
Hallo beste mensen,

ik ben nieuw met keta wil t een keer proberen maar weet niet helemaal hoe heeft iemand tips
Klik om te vergroten...
Ik kan aanraden om je doseringen te wegen voordat je het snuift. Toegegeven, bijna niemand doet het. Maar vandaar ook de tip. Door de dosis af te wegen kan je een gecontroleerd begin maken om mee te experimenteren.

Voor de eerste keer zou je dan eerst 20 milligram kunnen snuiven; waar je als het goed maar weinig van voelt. Als er na 10 minuten nog geen effect is, neem je nog 10 milligram bij, net zolang tot je wel wat voelt.
Bepaal voor jezelf ook een maximum voor die eerste experimenteer-ronde: bijvoorbeeld 100 milligram. Als je dat eerst apart legt, en dan met jezelf afspreekt dat je die dag niet meer dan 100 milligram gaat nemen, dan zit je wel safe.

Let op dat je ketamine het liefst liggend neemt, want je verliest er controle over je bewegingen van. Er bestaat dus een risico op ongelukkige valpartijen.

Daarnaast is het aan te raden om een snuifbuisje te gebruiken. Daarmee voorkom je dat je de binnenkant van je neus kapot maakt (want die is heel kwetsbaar). Bovendien maakt het snuifbuisje het makkelijker om de voorgewogen hoeveelheden naar binnen te krijgen. Let wel op dat je het snuifbuisje correct gebruikt. De bolle kant moet tegen je neusgat komen (waardoor er dus geen stukken metaal in je neus gaan; want dan is de kans op bloedingen groot).

snorter_bulb.jpg


Nog een laatste tip: verpoeder de ketamine goed. Dat zorgt ervoor dat de drug goed wordt opgenomen. Anders kan er een deel weer uit je neus vallen, of duurt het langer voordat de ketamine wordt opgenomen, waardoor je per ongeluk meer bijsnuift dan nodig. Ketamine verpoederen kan door met een plat voorwerp over het zakje te wrijven terwijl je er druk op zet. Soms moet je eerst een beetje hameren om de grotere brokken klein te krijgen. Let wel op dat de brokken gaatjes in het zakje kunnen prikken. Wat dat betreft werkt het goed als je een envelopje hebt om het in te crushen. Als je dat niet hebt dan kun je ook gewoon in het zakje verpoederen, en dan het poeder overgooien naar een zakje zonder gaten.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#4
Neo-Shulginist zei:
Ik kan aanraden om je doseringen te wegen voordat je het snuift. Toegegeven, bijna niemand doet het. Maar vandaar ook de tip. Door de dosis af te wegen kan je een gecontroleerd begin maken om mee te experimenteren.

Voor de eerste keer zou je dan eerst 20 milligram kunnen snuiven; waar je als het goed maar weinig van voelt. Als er na 10 minuten nog geen effect is, neem je nog 10 milligram bij, net zolang tot je wel wat voelt.
Bepaal voor jezelf ook een maximum voor die eerste experimenteer-ronde: bijvoorbeeld 100 milligram. Als je dat eerst apart legt, en dan met jezelf afspreekt dat je die dag niet meer dan 100 milligram gaat nemen, dan zit je wel safe.

Let op dat je ketamine het liefst liggend neemt, want je verliest er controle over je bewegingen van. Er bestaat dus een risico op ongelukkige valpartijen.

Daarnaast is het aan te raden om een snuifbuisje te gebruiken. Daarmee voorkom je dat je de binnenkant van je neus kapot maakt (want die is heel kwetsbaar). Bovendien maakt het snuifbuisje het makkelijker om de voorgewogen hoeveelheden naar binnen te krijgen. Let wel op dat je het snuifbuisje correct gebruikt. De bolle kant moet tegen je neusgat komen (waardoor er dus geen stukken metaal in je neus gaan; want dan is de kans op bloedingen groot).

Bekijk bijlage 57086


Nog een laatste tip: verpoeder de ketamine goed. Dat zorgt ervoor dat de drug goed wordt opgenomen. Anders kan er een deel weer uit je neus vallen, of duurt het langer voordat de ketamine wordt opgenomen, waardoor je per ongeluk meer bijsnuift dan nodig. Ketamine verpoederen kan door met een plat voorwerp over het zakje te wrijven terwijl je er druk op zet. Soms moet je eerst een beetje hameren om de grotere brokken klein te krijgen. Let wel op dat de brokken gaatjes in het zakje kunnen prikken. Wat dat betreft werkt het goed als je een envelopje hebt om het in te crushen. Als je dat niet hebt dan kun je ook gewoon in het zakje verpoederen, en dan het poeder overgooien naar een zakje zonder gaten.
Klik om te vergroten...
Zou het zelf niet beter kunnen uitleggen.
Ik reageer hier verder ook omdat ik een vraag heb waarbij ik tot hiertoe nog niet echt een éénduidig antwoord heb gevonden.
Het gaat over het stapelen van ketamine.
Zelf vind ik het enorm fijn van om de 10 à 15 min een lijntje bij te snuiven van 25 of 50 mg, ik vind de verschillende stadia ontzettend leuk om doorheen te varen.
Nu is de vraag of het effect ECHT blijft stapelen...
Ketamine werkt maar een uurtje...
Dus stel, je snuift 50mg kwartiertje later 25mg, weer een kwartiertje later 25 mg en zoverder.
Na een uur zit je op 150 mg, is op dat moment de eerste lijn van 50 aan het uitwerken zodat echt stapelen niet meer aan de orde is om de effecten te intensiveren? Of blijven de effecten toenemen ipv dat je een soort van plateau behoud?
Heb al vaak de proef op de som willen nemen maar steeds tijdens of na de reis heb ik geen benul meer van tijden.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
mandragora zei:
Zelf vind ik het enorm fijn van om de 10 à 15 min een lijntje bij te snuiven van 25 of 50 mg, ik vind de verschillende stadia ontzettend leuk om doorheen te varen.
Nu is de vraag of het effect ECHT blijft stapelen...
Ketamine werkt maar een uurtje...
Klik om te vergroten...
Nou, de voornaamste effecten van ketamine duren 1,5 uur. Maar ook daarna zijn nog effecten merkbaar.

Maar je merkt het ook wel na dat na een lange sessie de laatste dosis nog flink lang kan nawerken. Soms voel je je de dag erna nog een beetje wazig.

Tussendoor heb je natuurlijk tolerantie opgebouwd. Dus de piekeffecten worden tijdens een sessie steeds minder uitgesproken, maar de effecten blijven wel langer voortduren.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
mandragora zei:
Bedankt voor je heldere uitleg.
Dus maar als ik het goed begrijp..., als je beoogde doel een k-hole ervaren is, en dat bereik ik met pakweg 200mg om maar iets te zeggen.
Dit kan door binnen het kwartier 200mg te snuiven waardoor de hole zich meteen manifesteert.
Maar dit kan ook door rustig te blijven stapelen waardoor na een uurtje de hole zich introduceert.
Het resultaat is bij beide da je een hole ingaat en dat de duur van de hole hetzelfde is bij de dosis in 1x te snuiven als bij de hole die je bereikt door rustig te stapelen?
Klik om te vergroten...
Ja in mijn ervaring werkt het zo. Wel met vier kanttekeningen.
1) Ketamine bouwt relatief snel tolerantie op. Als je heel lang doorgaat dan wordt het wel steeds moeilijker om nog te holen. Je hebt steeds meer nodig voor hetzelfde effect.
2) Het maakt ook uit hoe goed de ketamine verbrokkeld is. Soms als er te grote brokken in zitten dan wordt ketamine niet, of langzamer, opgenomen.
3) Je neus heeft niet enorm veel ruimte om drugs op te nemen. En daardoor is het soms sneller om kleine beetje goed verpoederde ketamine te snuiven, dan in één keer een dikke lijn ketamine.
4) Een deel beland in je maag. Soms wordt ook een flink deel van de ketamine door het neusslijmvlies afgevoerd naar de maag. Dan ervaar je die vieze 'drip'. Zulke ketamine doet er 30 tot 90 minuten over om opgenomen te worden.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#7
Neo-Shulginist zei:
2) Het maakt ook uit hoe goed de ketamine verbrokkeld is. Soms als er te grote brokken in zitten dan wordt ketamine niet, of langzamer, opgenomen.
Klik om te vergroten...
Zelf heb ik de suikervariant, allemaal kleine gelijkmatige kristallen stukjes.
Zelfs dat snuif ik niet zo op, ik maak ze zo fijn mogelijk met m´n aansteker, wat overblijft is een poedertje dat zo fijn is dat maar kan zijn. Snuift makkelijk, pijnloos en neemt supergoed op door m´n neusslijmvlies, heb de indruk dat er zo goed als niets in m´n maag komt.
Neo-Shulginist zei:
3) Je neus heeft niet enorm veel ruimte om drugs op te nemen. En daardoor is het soms sneller om kleine beetje goed verpoederde ketamine te snuiven, dan in één keer een dikke lijn ketamine.
Klik om te vergroten...
Daar ben ik me van bewust, daarom lijntjes van 50mg...25 links...25 rechts en dan klein kwartiertje later opnieuw, dat maakt het stapelen net zo fijn en de weg naar de k-hole toe.
Neo-Shulginist zei:
4) Een deel beland in je maag. Soms wordt ook een flink deel van de ketamine door het neusslijmvlies afgevoerd naar de maag. Dan ervaar je die vieze 'drip'. Zulke ketamine doet er 30 tot 90 minuten over om opgenomen te worden.
Klik om te vergroten...
Daar heb ik weinig last van omdat m´n poeder zo fijn is denk ik✌

Hartelijk bedankt voor je reactie.
Mijn vragen/bedenkingen heb je netjes ingelost.
Fijne zondag verder:hand1:
m
mick swaggerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Miaaaauw zei:
Hallo beste mensen,

ik ben nieuw met keta wil t een keer proberen maar weet niet helemaal hoe heeft iemand tips
Klik om te vergroten...
Ik zou er eerst zeker van willen zijn hoe sterk je keta is. Vervolgens zou je alle andere adviezen mbt doseringen/gebruik eens kunnen opvolgen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."