Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTerugkomende visuele angstvisuals tijdens LSD.

Terugkomende visuele angstvisuals tijdens LSD.

2 antwoorden
727 weergaven
18-5-2026
j
jimmyneutronLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb moeite met een terugkerend probleem tijdens mijn psychedelische trips. Sinds een bad trip ongeveer een jaar geleden, toen ik alleen was en verdwaalde in mijn eigen gedachten, blijf ik de horrorachtige visuals en gezichten van die trip zien: clownachtige figuren, of beelden die lijken op films zoals The Nun, slangen, ogen, zelfs wanneer ik rationeel weet dat het allemaal onzin is. Tijdens trips interpreteert mijn brein neutrale patronen in mijn omgeving automatisch als deze enge beelden, en het kan voelen alsof alles op me afkomt zodra ik volledig loslaat, wat ik dus al geprobeerd heb.

Het gebeurt alleen tijdens trips, niet in het dagelijks leven, maar het veroorzaakt toch enige angst buiten de trips omdat ik anticipeer dat het zal gebeuren. Ik merk dat praten met iemand tijdens een trip, muziek luisteren of mijn focus op iets externs houden helpt, maar zodra ik naar binnen keer, beginnen de beelden weer op te komen. Ik heb geprobeerd een tijd te stoppen, maar het feit dat ik zou ‘stoppen’, zorgt ervoor dat mijn onderbewuste verwacht dat ik bang zal zijn wanneer ik weer begin, waardoor ik niet goed weet hoe ik uit deze vicieuze cirkel kan komen.

Ik wil dit echt overwinnen zodat ik weer volledig kan genieten van psychedelica (zoals ik altijd heb gedaan) zonder dat mijn brein meteen terugvalt in deze horrorassociaties. Heeft iemand anders iets soortgelijks meegemaakt? Hoe hebben jullie deze visuals beheerd of opnieuw gekaderd? Alle adviezen of comments met bertekking hierop zijn erg welkom. Bedankt!
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb na mijn laatste paar bad trips helemaal niet meer getript eerlijk gezegd. Voorafgaand aan die trips tripte ik al veelste vaak en roekeloos, dus ik zag het meer als een teken om er maar gewoon mee te stoppen.

Sinds mijn allereerste "bad" trip (viel wel mee hoe erg die was) is er eigenlijk altijd een soort voorzichtigheid/angst achter gebleven, dus ik volg dit topic om te zien wat anderen er over te zeggen hebben👍.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
jimmyneutron zei:
Heeft iemand anders iets soortgelijks meegemaakt? Hoe hebben jullie deze visuals beheerd of opnieuw gekaderd? Alle adviezen of comments met bertekking hierop zijn erg welkom. Bedankt!
Klik om te vergroten...
Ja. Overal duivels/duivel ogen zien.


In je tijd nuchter met je gedachten en gevoelens gaan zitten en dĂĄt het doel maken. Niet het trippen zelf tot het doel maken.

En tijdens dat zien van je gedachten en voelen van je gevoelens niks proberen te kaderen, sturen of wat dan ook. Dat is allemaal proberen de boel te controleren. Voel in plaats daarvan gewoon wat er in je omgaat, precies hoe het in je omgaat. Helemaal niks proberen te veranderen, slechts kijken/voelen wat er is.

Als dan de tijd weer komt om te trippen (je weet het wanneer het de tijd ervoor is), kijk dan maar eens hoe erg het veranderd is.

Maar wederom: niet doen omdat je wilt trippen, maar omdat je wilt weten wat er in je omgaat, met name nuchter.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."