#1
Theo Francken is een van die politiekers die de afgelopen jaren zo fel tekeer is gegaan tegen langdurig werklozen en zieken. Volgens hem is het hun schuld dat de begroting niet in orde geraakt en vindt hij het nodig om alle uitkeringen aan banden te leggen. Ik probeer hier niet de profiteurs te verdedigen maar ik heb in mijn omgeving al weet van 2 mensen die serieus moeten inleveren. De ene ken ik niet goed maar de andere is een goede vriendin van mij. Zij heeft epilepsie en heeft soms 3 keer per week een aanval en heeft het zeer moeilijk om zaken te onthouden. Zelfs personen moet ze minstens 100 keer ontmoeten voor dat ze die effectief herkend als ze die ziet.
Zij trekt een uitkering van het FOD, een uitkering van de overheid. Zij is 1 van de personen van wie haar uitkering is herzien en zij moet 500€ inleveren. Ze trekt nu nog minder dan een leefloon. Dat op zich is al een schande als men weet dat 90% van al het geld bij de 1% rijksten van de wereld zit. Wij als klein landje kunnen daar misschien niet veel aan veranderen maar we zouden er wel mogen op kunnen rekenen dat onze politici verantwoord omgaan met ons belastinggeld.
Uitgerekend Theo Francken komt nu in opspraak i.v.m. de dronecrisis van enkele weken geleden. Overal werden drones gespot en volgens Theo Francken waren dat de Russen. Nu blijkt dat het grootste deel van die meldingen niet eens drones waren maar zaken zoals sterren, helicopters etc. En van de meldingen die wel over drones gingen is geen enkel bewijs dat het Rusland was.
Ondertussen heeft Theo Francken van de paniek gebruik gemaakt om een wet aan te passen dat hem toelaat geld uit te geven naar eigen goeddunken en geen toestemming meer nodig heeft van de regering om dat te doen. Dat hij niet meer verplicht aanbestedingen uit te geven om voor concurrentie te zorgen en zo de prijs te drukken. Hij alleen beslist nu wie wat krijgt. En toevallig heeft hij 10 miljoen gegeven aan iemand waar hij al maanden mee op schok is voor antidrone technologie.
De journalisten van Pano zijn op onderzoek gegaan en diezelfde apparaten zijn bij andere bedrijven te koop voor 1/4de van die prijs. Het meest frappante is dan nog een beeld van een persconferentie waar die persoon, zijn vriendje dus naast hem opduikt, Theo fluistert iets in zijn oor en die persoon verdwijnt daarop uit het beeld. Alsof hij zij dat ze beter niet samen op tv komen.
Het is overduidelijk als je de volledige reportage bekijkt dat het hier om vriendjespolitiek gaat en Theo Francken miljoenen onder tafel schuift op basis van wetten die hij zelf heeft laten aanpassen.
Daar bovenop is in die reportage ook duidelijk gemaakt dat die antidrone technologie gemakkelijk te omzeilen valt door gewoon andere drones te gebruiken, maw, ze werken niet eens goed.
Mijn vriendin die sukkelt moet in armoede gaan leven en Theo Francken maakt zijn al rijke vriendjes nog rijker. Wat vinden jullie daarvan?
Zij trekt een uitkering van het FOD, een uitkering van de overheid. Zij is 1 van de personen van wie haar uitkering is herzien en zij moet 500€ inleveren. Ze trekt nu nog minder dan een leefloon. Dat op zich is al een schande als men weet dat 90% van al het geld bij de 1% rijksten van de wereld zit. Wij als klein landje kunnen daar misschien niet veel aan veranderen maar we zouden er wel mogen op kunnen rekenen dat onze politici verantwoord omgaan met ons belastinggeld.
Uitgerekend Theo Francken komt nu in opspraak i.v.m. de dronecrisis van enkele weken geleden. Overal werden drones gespot en volgens Theo Francken waren dat de Russen. Nu blijkt dat het grootste deel van die meldingen niet eens drones waren maar zaken zoals sterren, helicopters etc. En van de meldingen die wel over drones gingen is geen enkel bewijs dat het Rusland was.
Ondertussen heeft Theo Francken van de paniek gebruik gemaakt om een wet aan te passen dat hem toelaat geld uit te geven naar eigen goeddunken en geen toestemming meer nodig heeft van de regering om dat te doen. Dat hij niet meer verplicht aanbestedingen uit te geven om voor concurrentie te zorgen en zo de prijs te drukken. Hij alleen beslist nu wie wat krijgt. En toevallig heeft hij 10 miljoen gegeven aan iemand waar hij al maanden mee op schok is voor antidrone technologie.
De journalisten van Pano zijn op onderzoek gegaan en diezelfde apparaten zijn bij andere bedrijven te koop voor 1/4de van die prijs. Het meest frappante is dan nog een beeld van een persconferentie waar die persoon, zijn vriendje dus naast hem opduikt, Theo fluistert iets in zijn oor en die persoon verdwijnt daarop uit het beeld. Alsof hij zij dat ze beter niet samen op tv komen.
Het is overduidelijk als je de volledige reportage bekijkt dat het hier om vriendjespolitiek gaat en Theo Francken miljoenen onder tafel schuift op basis van wetten die hij zelf heeft laten aanpassen.
Daar bovenop is in die reportage ook duidelijk gemaakt dat die antidrone technologie gemakkelijk te omzeilen valt door gewoon andere drones te gebruiken, maw, ze werken niet eens goed.
Mijn vriendin die sukkelt moet in armoede gaan leven en Theo Francken maakt zijn al rijke vriendjes nog rijker. Wat vinden jullie daarvan?