Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTheo Francken en zijn vriendjes.

Theo Francken en zijn vriendjes.

6 antwoorden
527 weergaven
18-5-2026
-
-R4sc4L-Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Theo Francken is een van die politiekers die de afgelopen jaren zo fel tekeer is gegaan tegen langdurig werklozen en zieken. Volgens hem is het hun schuld dat de begroting niet in orde geraakt en vindt hij het nodig om alle uitkeringen aan banden te leggen. Ik probeer hier niet de profiteurs te verdedigen maar ik heb in mijn omgeving al weet van 2 mensen die serieus moeten inleveren. De ene ken ik niet goed maar de andere is een goede vriendin van mij. Zij heeft epilepsie en heeft soms 3 keer per week een aanval en heeft het zeer moeilijk om zaken te onthouden. Zelfs personen moet ze minstens 100 keer ontmoeten voor dat ze die effectief herkend als ze die ziet.

Zij trekt een uitkering van het FOD, een uitkering van de overheid. Zij is 1 van de personen van wie haar uitkering is herzien en zij moet 500€ inleveren. Ze trekt nu nog minder dan een leefloon. Dat op zich is al een schande als men weet dat 90% van al het geld bij de 1% rijksten van de wereld zit. Wij als klein landje kunnen daar misschien niet veel aan veranderen maar we zouden er wel mogen op kunnen rekenen dat onze politici verantwoord omgaan met ons belastinggeld.

Uitgerekend Theo Francken komt nu in opspraak i.v.m. de dronecrisis van enkele weken geleden. Overal werden drones gespot en volgens Theo Francken waren dat de Russen. Nu blijkt dat het grootste deel van die meldingen niet eens drones waren maar zaken zoals sterren, helicopters etc. En van de meldingen die wel over drones gingen is geen enkel bewijs dat het Rusland was.

Ondertussen heeft Theo Francken van de paniek gebruik gemaakt om een wet aan te passen dat hem toelaat geld uit te geven naar eigen goeddunken en geen toestemming meer nodig heeft van de regering om dat te doen. Dat hij niet meer verplicht aanbestedingen uit te geven om voor concurrentie te zorgen en zo de prijs te drukken. Hij alleen beslist nu wie wat krijgt. En toevallig heeft hij 10 miljoen gegeven aan iemand waar hij al maanden mee op schok is voor antidrone technologie.

De journalisten van Pano zijn op onderzoek gegaan en diezelfde apparaten zijn bij andere bedrijven te koop voor 1/4de van die prijs. Het meest frappante is dan nog een beeld van een persconferentie waar die persoon, zijn vriendje dus naast hem opduikt, Theo fluistert iets in zijn oor en die persoon verdwijnt daarop uit het beeld. Alsof hij zij dat ze beter niet samen op tv komen.

Het is overduidelijk als je de volledige reportage bekijkt dat het hier om vriendjespolitiek gaat en Theo Francken miljoenen onder tafel schuift op basis van wetten die hij zelf heeft laten aanpassen.

Daar bovenop is in die reportage ook duidelijk gemaakt dat die antidrone technologie gemakkelijk te omzeilen valt door gewoon andere drones te gebruiken, maw, ze werken niet eens goed.

Mijn vriendin die sukkelt moet in armoede gaan leven en Theo Francken maakt zijn al rijke vriendjes nog rijker. Wat vinden jullie daarvan?
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik vind het een onuitstaanbare sukkel. Komt daar nog eens bij dat hij nog altijd niet met bewijs is afgekomen dat het Russische drones waren. https://www.dronewatch.nl/2026/04/2...er-waarschijnlijk-een-drone-maar-geen-bewijs/ - "Waarschijnlijk" is geen bewijs...

Hoe hij nu zit te schuimbekken over die Pano reportage typeert hem. Vind het ook raar dat een Belgisch minister te pas en te onpas in het Engels zit te tweeten.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik vind die man een nogal gevaarlijke combinatie van lompheid en spierballengerol. Net dat wat een land niet nodig heeft als minister van defensie denk ik.
Zo iemand gedraagt zich puberaal op sociale media ook tegenover andere landen, wat in zo´n functie volgens mij echt niet van niveau en betrouwbaarheid getuigd. Ook denk ik dat hij niet vies is van een leugentje voor eigen gewin.

Ik ken hem natuurlijk niet persoonlijk, maar dat is het beeld en gevoel dat ik steeds krijg bij hem wanneer ik hem zie en hoor... soms ook plaatsvervangende schaamte.
Ik hoop dat er later iemand zijn functie overneemt die wat rustiger, volwassener en wat meer doordacht te werk gaat.
Wat we nu hebben is het tegenovergestelde, en dat is volgens mij geen goede zaak als je kijkt welke koers de wereld nu volgt
-
-R4sc4L-Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Hier, de voorzitster van de partij van Theo Francken. Ze richt haar pijlen weer op de zieken. Ik heb ook in een rijke straat gewoond. In een studio van 18m². NVA doet niks anders dan kappen op zieken, sociale woningen en werklozen. Allemaal om hun rijke vriendjes te paaien.

www.hln.be

N-VA-voorzitter Valerie Van Peel wil hervorming van ziekenfondsen: “Mensen uit rijkste straten van Antwerpen kunnen voor 1 euro naar de dokter”

De besparing van 4 à 5 miljard waar premier Bart De Wever op mikt? Dat zal volgens N-VA-voorzitter Valerie Van Peel (46) niet volstaan. Waar ze dan extra geld wil vinden? Dat vertelt ze in een exclusief gesprek met HLN: “Als sommige mensen uit de rijkste straten van Antwerpen voor 1 euro naar de...
www.hln.be www.hln.be
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#5
-R4sc4L- zei:
Hier, de voorzitster van de partij van Theo Francken. Ze richt haar pijlen weer op de zieken. Ik heb ook in een rijke straat gewoond. In een studio van 18m². NVA doet niks anders dan kappen op zieken, sociale woningen en werklozen. Allemaal om hun rijke vriendjes te paaien.

www.hln.be

N-VA-voorzitter Valerie Van Peel wil hervorming van ziekenfondsen: “Mensen uit rijkste straten van Antwerpen kunnen voor 1 euro naar de dokter”

De besparing van 4 à 5 miljard waar premier Bart De Wever op mikt? Dat zal volgens N-VA-voorzitter Valerie Van Peel (46) niet volstaan. Waar ze dan extra geld wil vinden? Dat vertelt ze in een exclusief gesprek met HLN: “Als sommige mensen uit de rijkste straten van Antwerpen voor 1 euro naar de...
www.hln.be www.hln.be
Klik om te vergroten...

De zoveelste aanval op de ziekenfondsen. En dat alles naar aanleiding van een onderzoek op bestelling bij hun propagandajournalist Bossaert van Het Laatste Nieuws, met een "steekproef" waardoor ze toch nog geen 300 "valse zieken" vonden. Wel een handige bliksemafleider van de kritiek van het planbureau op de pensioenhervorming. En het drone debacle.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik deel dezelfde frustraties, mss ben ik bevooroordeeld omdat ik absoluut tegen NVA ben.
Maar telkens wanneer ik iemand hoor spreken van die partij voel ik m´n bloed koken.
Het zijn ook bijna altijd dezelfde typetjes, in een net pakje wat zakelijk, discriminerend en polariserend doen op de media.
Altijd op een manier waarop ik denk... wat is hun echte agenda, wat houden ze achter, welk verhaaltje breien ze nu weer aan elkaar om geloofwaardig over te komen.
In mijn beleving lukt dat niet, hun geloofwaardigheid komt bij niet binnen helaas, integendeel.
En helpt ook niet dat wanneer ze praten dat ik steeds het gevoel krijg dat ze de bevolking dom vinden, alsof een leerkracht van de kleuterklas iets probeert uit te leggen aan kleuters.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#7
mandragora zei:
Ik deel dezelfde frustraties, mss ben ik bevooroordeeld omdat ik absoluut tegen NVA ben.
Maar telkens wanneer ik iemand hoor spreken van die partij voel ik m´n bloed koken.
Het zijn ook bijna altijd dezelfde typetjes, in een net pakje wat zakelijk, discriminerend en polariserend doen op de media.
Altijd op een manier waarop ik denk... wat is hun echte agenda, wat houden ze achter, welk verhaaltje breien ze nu weer aan elkaar om geloofwaardig over te komen.
In mijn beleving lukt dat niet, hun geloofwaardigheid komt bij niet binnen helaas, integendeel.
En helpt ook niet dat wanneer ze praten dat ik steeds het gevoel krijg dat ze de bevolking dom vinden, alsof een leerkracht van de kleuterklas iets probeert uit te leggen aan kleuters.
Klik om te vergroten...

Dat mensen als Ben Weyts maar zoveel stemmen blijven halen... Als die bij een andere partij had gezeten, met uitzondering van het VB, hij had al lang niet meer verkozen geweest.

Dewever als premier zit daar overigens duidelijk tegen zijn goesting en is veel te vaak onzichtbaar. Maar: als die ooit stopt met de nationale politiek stuikt de N-VA in elkaar hoor. Al wordt maar al te vaak genegeerd dat ze sinds 2014 in de Kamer 9 zetels verloren en Vlaams 12.

Ze hebben ook geen enkel gemeenteraadslid meer in het Brussels gewest.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."