Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Sorry dat ik dit oude draadje oprakel, maar ik kwam hier via Google en denk dat er daarom wel meer mensen hier komen die hier wellicht iets aan hebben. Belangrijk om te weten, is dat CBD kalmerend en antipsychotisch werkt en THC eerder andersom. De kans bestaat dat je juist daarom zo veel bent gaan blowen; wellicht sluimerde er al iets in je brein en kon je dat met wiet onderdrukken. Alleen het vervelende met wiet is dat de verhouding CDB:THC nooit precies hetzelfde is. Zelfs 2 topjes uit hetzelfde zakje kunnen grote verschillen kunnen hebben en dat verandert dan ook nog met de dag naarmate het ouder wordt. Daardoor wordt het al snel een rollercoaster, waarbij de CBD je van een psychose weghoudt terwijl de THC je onrustig en achterdochtig maakt. Gevaar is dan dat je steeds meer gaat blowen; je gaat (onbewust) proberen de effecten van de THC tegen te gaan met de CBD. En dat werkt hooguit eventjes. Daardoor stap je over op steeds sterkere wiet, maar daar zit vooral meer THC in en zo kom je in een vicieuze cirkel; als je gaat blowen om de effecten van de vorige joint tegen te gaan, dan is dat een duidelijke indicatie dat er iets heel erg mis aan het gaan is! Stoppen is natuurlijk het beste (maar als je veel sterke wiet gebruikt, bouw dan even af), maar als je dat niet wil, durft of kunt of anders alsnog medicijnen nodig hebt, zoek dan in ieder geval wiet met minder THC en meer CBD (of CBD-olie ofzo) en kies liefst voor wiet die je koffieshop/leverancer altijd heeft zodat je niet voor verrassingen komt te staan; een terugval naar een THC-vicieuze cirkel zit in een klein hoekje."