Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hoi, Ik ben nu bijna 7 maanden bezig met mijn afstuderen. HAVO en HBO ben ik altijd doorheen gefietst omdat ik erg makkelijk leer, maar toen ik begon met afstuderen viel ik na een maand in een depressie door thuis,relatie, geld, woonsituatie etc, allemaal tegelijk⦠Toen heb ik mij laten testen op adhd, en blijkt dat ik een ernstige variant ADD heb, maar geen Ritalin krijg van mijn psych voordat ik klaar ben met afstuderen⦠Af en toe blowen hielp om in ieder geval te kunnen slapen, maar stoned interviews doen, scriptie schrijven of op stage rondlopen is geen optie.. Dus heb ik eens 10/15mg 4fmp geprobeerd. Dit werkte geweldig! Ik ben nu sinds 3 maanden weer helemaal terug, maar met ernstige concentratie problemen.. Ik kon 6 uur naar mijn scherm of een boek staren, wakker schrikken en denken HUH WTF.. Met die lage dosis 4f had ik daar geen last meer van. Nu gebruik ik al 4 weken 3/4 keer per week 4f om een uur of 12, waardoor ik tot 7 uur goede concentratie heb. Ik vraag me af of dit kwaad kan. Ik ken niemand die pep gebruikt en tussen de mensen die ik nog ken, is drugs niet echt geaccepteerd waardoor ik er gewoon niet aan kan komen ļ (geen vraag ernaar btw, de vraag is nu mbt. 4f)"
"Dat is dus een van mijn angsten. Ik merk nu gewoon dat wanneer ik zonder 4f op stage zit, ik gewoon de focus mis om iets op papier te krijgen. Het frustrerende is dat ik met 10mg 4f al die focus krijg. meer is niet persee beter, vanaf 15/20mg wordt het te chaotisch waardoor de focus zich vertaald naar onsamenhangende stukken. Vandaag heb ik om 10.30 8mg 4f genomen. Dit is ideaal, en ik merk nu pas dat de echte effecten verdwijnen. Bijpakken doe ik niet. Helemaal bij af ben ik dan om een uur of 7. Nu begrijp ik dat een dosis van 50+ of zelfs 100+ mg neurologische effecten heeft weet ik, wat ik mij afvraag is of die negatieve effecten ook optreden van dosissen van 10mg. Stel dat ik toch aan speed kan geraken. Zal dit voor deze periode dan beter zijn ivm het serotonine en dopamine verhaal en ADD."
"Ook met dergelijke lage dosissen waarbij de serotonine aanspraak minimaal is en de daardoor aangetaste synapsen tot een minimum beperkt blijven? Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook na een paar dagen niets gebruiken nergens last van heb. Ik slaap goed, train 4/5 keer in de week, eet ruim 3300 kcal per dag en voel me beter dan ooit. Overigens ben ik 25, dus niet enorm jong meer wanneer we de relatie bekijken tot 'jong' in de zin van 'in de groei'. En pep?"
"Ik merk dat ik het een stuk moeilijker vind zonder "hulpmiddelen", maar zoals jullie ook al zeggen is het beter om op tijd mee te stoppen. Ik heb het vandaag eens geprobeerd met elk uur 1 hijsje van een joint, en hoewel de focus niet veel beter is, is de drukte in me hoofd wel een heel stuk minder waardoor ik mij toch beter kan concentreren. Bedankt allemaal, fijn om antwoorden te krijgen die ergens op slaan en zijn onderbouwd!"