Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo iedereen! Ik heb een hele tijd Zyprexa 30 mg geslikt voor een psychose. Toevallig ben ik afgelopen vrijdag op een aantal sites gestuit die me hebben laten schrikken. O.a. Zyprexa en Risperidon staan in de top 3 van gevaarlijkste anti-psychotica. Ook slik ik Citalopram 10mg. Ik ben geleidelijk gaan afbouwen met de Zyprexa. Nu slik ik het medicijn niet meer. Na ongeveer 3 maanden kreeg ik nare gedachtes die niet overeenkwamen met de werkelijkheid. Ik was bang weer in een psychose te belanden en heb een afspraak gemaakt met mijn psych. Die schreef me Risperidon voor 0,5 mg ter voorkoming van een op hol slaande gedachtegang. Ik ben er dinsdag mee begonnen, maar ik merk er nog niet veel van. Gelukkig is het niet zo ernstig dat ik niet meer over straat kan of me apart gedraag of iets dergelijks. Ik wil graag weren of de combinatie Risperidon en Citalopram kwaad kan? En misschien wordt mijn dosis wel verhoogd, of het dan kwaad kan? Is het waar dat anti-psychotica dodelijk kan zijn? En als dit zo is, waarom heeft mijn psych daar niets over verteld tegen me? Waarom hebben ze me 30 mg voorgeschreven, terwijl 20mg de max is? En waarom in hemelsnaam Zyprexa, want dit middel zou voor mensen met schizofrenie moeten werken en dat heb ik niet en ook nooit gehad. Ik heb een heel aardige psych! Dus ik begrijp niet dat ze me vrolijk te meest dodelijke anti-psychotica voorschoteld. Ik ben ten einde raad. Groetjes, Celine"
"Nee, ik dacht ook niet dat ik er zomaar aan dood zou gaan, maar als je Zyprexa heel je leven blijft slikken, verlaagd dat je levensverwachting met 10 tot 30 jaar. Ik weet niet wat het met je doet als je het ongeveer 2 jaar geslikt hebt. Bedankt voor jullie reacties!! Het linkje naar de combinatie van Risperidon met Citalopram was ook fijn te lezen! Bedankt hiervoor! Ik ga het er zeker met mijn psych over hebben! Groetjes, Celine"