Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Areyouexperienced? zei: Ik ben zelf ook verslaafd aan Ritalin. Dat kan ik wel zeggen na 14 jaar gebruik. Op mijn negen jaar kreeg ik het voorgeschreven wegens ADD. Ik moet zeggen, in het begin hielp het heel veel. Mijn aandacht was beter, ik kon beter studeren en taken afwerken. Mijn ouders waren zeer tevreden. In de middelbare school begon ik een aversie te krijgen tegen die 'verplichte pillen'. Ik nam ze niet meer. Het resultaat was navenant: mijn 3de jaar ben ik geschorst van mijn school en mocht ik mijn jaar overdoen. Dit was voor mijn ouders een aanleiding om mij de rest van de middelbare school te laten doorbrengen op een streng internaat. Hier kreeg ik de medicatie toegediend door opvoeders, en alles ging redelijk goed. Ik voelde me wel niet goed in mijn vel, dit kon ook met de puberteit te maken hebben. Ik bleef problemen veroorzaken, maar dat was eerder kattenkwaad. Ik ben toen afgestudeerd met zeer goede resultaten. Zo goed zelfs, dat mijn ouders me het vertrouwen gaven om in een studentenstad te gaan wonen en daar mijn weg te vinden. Ik ben toen tijdens de examens (tentamens in NL?) begonnen met het snuiven van Ritalin. In het begin ging dit goed, ik nam al zeer veel maar kwam wel toe met mijn voorraad. Dat was 20 X 10 MG per week. Dus 80 X 10 MG per maand. De bijwerkingen van Ritalin (gebrek aan eetlust, slapeloosheid en moodswings) begonnen tijdens de unief alsmaar zwaarder door te wegen. Logisch achteraf gezien. Maar ik stond er bij dat moment niet bij stil. Eten deed ik niet veel. Rusteloosheid loste ik na een tijd op met benzo's die ik illegaal verkreeg. Ik geraakte niet meer op tijd op de unief en blokte nachten al snuivend door. Soms met succes, maar ik had al in de gaten dat het fout begon te lopen. Na het behalen van mijn diploma Farmaceutica (oh de ironie) aan de unief, belandde ik in een depressie. Ik begon te doktershoppen om Ritalin en mijn drankgebruik werd erger met de dag. Momenteel gebruik ik zeker 150 mg Ritalin per dag gecombineerd met benzo's en drank. Dusja, het is verslavend. Vooral als je het snuift. Ik moet wel zeggen dat dit uitzonderlijk is, meeste van mijn vrienden hebben niet hetzelfde effect dat ik heb. Waarschijnlijk heeft dit met mijn verhoogde biologische beschikbaarheid te maken. Ik weet het niet. Ritalin is the drug I love to hate ... Klik om te vergroten... Hey hoe is het in de tussentijd met je? Ben je er al vanaf? Pogingen om te stoppen helpen niet? Klinkt echt niet goed maar helaas herkenbaar voor mij. Ik ben bang dat ik dezelfde richting uitga en door jou bericht te zien ben ik beginnen nadenken. Daarom vraag ik me af of je nog actief bent op deze site? Zoja, zou ik enorm graag willen weten hoe het met je is. groetjes"
"Iemand nog actief op dit topic? Heb nog wat ervaringsdeskundige nodig ivm afkicken van relatine. Elke medische instelling raad af cold-turkey te gaan maar af te bouwen. Ik vroeg me af wat een goed afbouwritme zou zijn? spreken we dan van dagen/weken/maanden/... Achtergrond: Ik nam het in de vorm van pilletjes, 10mg, hoeveelheid afhankelijk van hoelang ik moest studeren maar nooit buitensporig veel. Na een tijd is gesnoven, niet de zin gehad dat terug te doen maar was wel eens leuk. uiteindelijk geexpirimenteerd met coke, dat een aantal keer gedaan maar op tijd kunnen stoppen. half jaar er tussen. Heden: Ik moet mijn laatste examenperiode tegemoet gaan en regelmatig voor masterproef werken. Ik vroeg hiervoor relatine aan. Nu 2 weken verder kan ik er om onverklaarbare reden echt niet mee stoppen het te snuiven. Nooit heb ik zo een drang gehad en nooooit heb ik het in zo een grote hoeveelheden gedaan. (20x10mg en 30x30mg op 1 week) weggesnoven. Niet gelijk verdeeld dus met pieken van 200mg per dag. Heb ik nog nooit meegemaakt de manier waarop ik het mezelf goedpraat en is ontzettend gevaarlijk voor mijn gezondheid. Hoe geraak ik hier vanaf?"