Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"beste forummers, ik ben de vriendin van een heroïne verslaafde, hij rookt de heroïne en verder weet ik er eigenlijk weinig van. Ik weet niet eens hoe lang mijn vriend gebruikt. Sorry maar ik ben echt een leek in die dingen Ik heb hem betrapt bij het roken van heroïne en hij is daar erg van geschrokken. Zo erg zelfs dat hij gelijk diezelfde week nog naar een arts is geweest om hem van deze verslaving af te helpen. Maar goed we zijn nu ruim 6 maanden verder en mijn vriend slikt nu 80mg symoron. Nu werd hem 2 weken geleden door de verslavings-arts een folder in de hand gedrukt om door te lezen. Deze folder heb ik ook gelezen en het gaat over suboxtone. Nu zou mijn vriend dus moeten afbouwen naar 30mg symoron en dan kunnen beginnen aan subotone. Nu lees ik hier ook dat er andere middelen beschikbaar zijn. Temgesic zou een geschikter middel zijn?! Wie kan mij hier een beetje mee op weg helpen, ik zie namelijk door de bomen het bos niet meer. Mochten jullie vragen hebben over het hoe en wel betreffende het gebruik van mijn vriend dan kan ik hem dit altijd vragen. Hij staat erachter dat ik dit allemaal voor hem opzoek en waardeert mijn steun. Ik een leek in deze wereld en hij een leek met computers Mijn vraag is uiteindelijk hoe kan mijn vriend het beste en verantwoord afkicken van de symoron."
"hallo best forummers. N.a.v. dit topic van 2009 viewtopic.php?f=19&t=23833 Mijn vriend gebruikt nog steeds, gaat er zelfs vandoor in de nacht, om zogenaamd "schuld" af te lossen bij een dealer. Komt dan thuis en is geen land mee te bezeilen. Schreewen dat ie verplicht moet afkicken helpt niet.. hij is niet verslaafd zegt ie. Ondanks het aangeven van mijn kant dat ik samen wil praten met hulpverleners, heeft ie daar geen behoefte aan. Hij weet hoe dat gaat... Maar zo gaat het ook niet langer, we hebben nog een kind van 3 jaar. Ik wil haar beschermen om met een vader op te groeien die verslaafd is aan de heroïne. Nu blijkt, na een gesprek met een familie-lid, dat mijn vriend voordat wij een relatie hadden enige malen in een afkickkliniek heeft gezeten. Hij is daar zelf weggegaan. Zijn ouders weten hiervan, diverse familieleden weten hiervan.. waarom hebben ze me niet gewaarschuwd Ik zou dan nooit, nooit in deze relatie zijn gesprongen. Het vertrouwen is weg. Ik heb aangegeven dat ik zo niet verder wil leven, maar dan komen de bedreigingen. Ik steek je neer als je er met mijn dochter vandoor gaat. Begrijpt ie dan niet dat ik het beste wil voor haar Ik werk niet, breng geen inkomen binnen sinds 2010. Heb geen spaargeld, dat is allemaal op. Waar moet ik beginnen, heb al een gesprek gehad met de HA. Ik sta helemaal strak van de spanningen. Hij heeft me doorverwezen naar maatschappelijk werk. Het enige waar zij mee komen is met een "nood" oplossing en een verblijf in een opvanghuis voor mij en mijn dochter?! Maar of dat nu een oplossing is met een kind van 3? Wie kan mij raadgeven, mijn besluit om weg te gaan staat vast! Maar waar moet ik beginnen? O Nog een paar feiten: ik sta niet op het huurcontract - heb dus geen recht op deze woning ik heb alleen gezag over onze dochter 5 woonjaren geen inkomen - wel bereid om te gaan werken Alle inboedel in huis is van mij - op een paar dingen na Liefs een radeloze moeder"
"Hoi 25tolife, Er zijn een aantal vriendinnen op de hoogte, vertel ze ook niet teveel. Is voor hen alleen maar een belasting, mocht mijn vriend hier achter komen kan die zooo doordraaien dat ie er alles aan doet om erachter te komen waar ik ben. Opvanghuis is natuurlijk wel een stap op weg, om weg te komen van hier... uitkering aanvragen, rust !!! op zoek naar een woning samen met hen. Nadelen zijn er natuurlijk ook: geen contact met vriendinnen, familie of andere bekenden *voorlopig* Eerdaags maar eens naar de woningbouw in een andere stad, om te vragen wat de mogelijkheden zijn. Dank je wel voor je berichtje !!"