Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik ben het er mee eens dat het verstandig is om het onderwerp wat af te tasten. Soms is het maar beter om de mensen die echt anti-drugs zijn, niet over je gebruik in te lichten of te proberen uit te leggen hoe het allemaal werkt; er zijn altijd mensen die niet van mening willen veranderen. Zelf weten mijn ouders dat ik af en toe drugs gebruik. Omdat ik toen ik 16 was een vriendengroep had met probleemgebruikers, dachten ze dat ik ook wel eens wat had gebruikt. In de periode dat ik deze vriendengroep had, heb ik nooit wat gebruikt op eenmalig blowen na. Gelukkig lieten mijn ouders mij zelf uitvogelen hoe ik met zulke vrienden/invloeden omging, ook al waren ze flink tegen drugs in deze tijd, vooral omdat zij hun kind wilden beschermen. Toch is het uiteindelijk afgelopen november zover gekomen dat we een open gesprek hebben gehad over drugs. Ik kwam thuis van een feestje in Rotterdam, had die nacht 4fa gebruikt en mijn pupillen waren nog schoteltjes (ook al dacht ik zelf van niet ). Tijdens het avondeten stond de radio aan, waarop een bericht kwam dat er tijdens ADE mensen waren overleden door xtc. Ik zei toen iets in de trant van: 'Jeetje, dat had gewoon voorkomen kunnen worden.' en hierna vroeg mijn moeder of ik wel eens een pilletje had gebruikt. Ik had geen zin om hierover te liegen, zou ook niet weten waarom, maar toen heb ik eerlijk toegegeven dat ik wel eens drugs gebruik. Ook die nacht nog. Ik was verbaasd omdat ze zo chill reageerden. Ze vroegen of ik uitleg wilde geven over wat het met je doet, hoezo er dan doden bij ADE waren gevallen, hoe vaak ik dat doe en wat het met je hersenen doet. Uiteindelijk waren ze blij dat ik er zo open over was en hadden ze het idee dat ik niet zonder nadenken drugs gebruik. Om een lang verhaal kort te maken, ik denk dat het het beste idee is om gewoon de reactie van anderen te peilen en door wat hints het gesprek in de richting van drugs te brengen, mocht je dat willen."