"Borrelende maag? Dat is herkenbaar. Ik ben nu na 4 jaar gestopt, ik zit op bijna 3 weken. De eerste week was makkelijk, na de 1e dag al voelde ik me minder moe, super gemotiveerd en trots dat ik een begin had gemaakt. Na de eerste week dacht ik dat het voorbij was. Aan t eind laat ik weten hoe t nu gaat met me na drie weken. Eerst dit:
Realiseer je dat jouw hersenen niet van verandering houden! Door al die jaren gebruik, waarbij blowen je n relaxed gevoel gaven, hebben je hersenen bijvoorbeeld geen dopamine meer aan hoeven maken. Jouw stofwisseling is beïnvloed door cannabis, in feite is jouw hele hormoonhuishouding in de war, veranderd.
Weinig mensen weten dat de darmen en hersenen sterk met elkaar verbonden zijn. Door te stoppen is de chemische samenwerking in jouw lichaam in de war. Wat kun je verwachten?
Dat je wellicht, doordat jouw stofwisseling verandert omdat je niet meer blowt, nu maagklachten ervaart. Voeding wordt anders opgenomen, dus je hele lichaam reageert erop. Kijk maar hoe iemand, bij t programma Robinson bijvoorbeeld, depressief wordt door te weinig eten. Gedesorienteerd. Ik kan uren doorgaan. Stofwisseling is ALLESBEPALEND voor hoe jij in t leven staat!! En dat is door blowen om zeep geholpen, heel hard gezegd. Jij merkt dat nu, om te beginnen aan jouw maag.
Ok, bij mij na 3 weken is mijn stoelgang iets verbeterd. Het was wat dunner, diaree-achtig, qua geur ook. Betekent geen goede vetering van de voedsel, dus hele lichaam komt voeding tekort. Nu sinds enkele dagen weer normaal, gelukkig. Maar ik ervaar nu vreselijk veel stress, dit begon ineens vorige week?! Ook begon vorige week s nachts zweten en nachtmerries. Slaap verstoord dus, daar ga je je ook slechter door voelen. Dus na 2 weken ga ik me in m'n hoofd ineens MINDER goed voelen. Terwijl je overal leest dat de symptomen na 2 weken voorbij zijn. Onzin. Zere nek, oorsuizen, beetje angstig. Dat zijn mijn hersenen die in opstand komen, ook vanwege verandering van kwaliteit slaap en voeding opname. Terwijl ik dit typ voel ik lichte paniek ook. Gelukkig dit: ik heb vanwege corona besmetting, afgelopen maart 2020, hetzelfde meegemaakt. Door corona blowde ik niet meer, was ziek. Na een week waren coronaklachten voorbij, ik had n week niet geblowd. Helemaal blij dat ik eraf was. En ineens kreeg ik, precies na een week, dezelfde klachten die ik nu heb na enkele weken. Ik dacht altijd dat het stress was, en ik kom er nu achter dat het afkicken was. En na 8 weken voelde ik mij beter. Geen paniek, Geen oorzuisen.
WAT KUN JE DOEN?
Voeding:
Drink dagelijks enkele glazen water. S morgens smiddags en 's avonds een glas.
Kook elke dag vers!! Donkere groentes zijn t gezondste. Spinazie boerenkool Broccoli, veldsla enz.
Zorg dat je havermout dagelijks binnenkrijgt! Dat is voeding voor je darmen: muesli, in brood, havermoutvlokken met yoghurt enz
En fruit! kiwi's, citrus vruchten, guaves. Liefst fruit met minder suikers, Geen druiven oid.
Realiseer je dat jouw darmen dit allemaal hard nodig hebben!
Omdat de aanmaak van jouw gelukshormonen( Serotonine, dopamine) verstoord is, is het goed om supplementen in te nemen die nodig zijn bij de aanmaak hiervan in jouw hersenen en darmen. Dit zijn:
Vit B complex( alle b vitamines dus)
Magnesium
Vit D
Visolie capsules.
deze 4 dagelijks innemen!
Beweging:
Ga dagelijks wandelen ! Frisse lucht, beweging en de natuur in om tot rust te komen.
Mindset:
Realiseer je dat elke vervelende klacht die je voelt betekent dat je op weg bent naar de vrijheid! Het is jouw lichaam die zich, protesterend, aanpast aan de nieuwe situatie: gezond en gelukkig leven. Je kunt niet ongestraft je lijf jaren misbruiken zonder daar gevolgen van te ondervinden! Klachten horen erbij, en hoewel ze niet fijn zijn, het betekent dat je goed bezig bent. En hou vol.
Paniekaanvallen zijn gedachtes, niet meer dan dat. Hoe ik dit aanpak? Bij paniek ga ik zitten en zeg tegen mezelf: kom maar op. laat maar komen de paniek. Ik daag t zelfs uit. En wat denk je? het zakt meteen af. Want er is niets aan de hand. Het kan je niet raken. Het is alleen maar n emotie. Besef dat.
Succes"