Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Beste, Sinds vorig jaar juni 2013, worstel ik met een diazepamverslaving. Dan doe ik het weer 3 weken wel , dan weer 5 weken niet, dan weer 4 weken wel enz IK zit aan een gebruik van 30 a 40 mg per dag, ik wil hier zo snel mogelijk af om er deze keer echt vanaf te blijven. Ben bij Psychiater geweest maar denk dat hij wat te voorbarig is in voorschrijfmethodes?? Moet nu 200 mg serroquel nemen 's morgens en 200 's middags, 's avonds zyprexe velotab10mg, en wekelijks 10 mg zakken met diazepam. Heb dit allemaal eens zitten opzoeken en ben hier toch wat bang voor. Lijkt heavy shit te zijn, heb al enkele keren gestopt zonder hulp en weet dus wat er me ongeveer te wachten staat ( enkele zenuwachtige dagen en slapeloze nachten) Is het niet beter dat ik cold Turkey ga?? Hoelang duurt dit?? ( neem nu ongeveer 2 maand een 30 a 40 mg) Of bouw ik regelmatig af met een redelijke dosis, 40, 30, 20,15,10,5?? Wil wel cold Turkey gaan en om last tegen te gaan fles rum bij de hand , 's avonds uiteraard. Wil alles ambulant doen, opname zit er niet in en is niet nodig, heb eigen zaak en werk met personeel , die dus moeten bijgestuurd worden. Graag wat hulp. Kom uit Belgie Iemand die een verslavingsspecialist kan ? Regio Oostvlaanderen of Antwerpen ofzo??"
"Thanks, vertrouw die psychiater niet, uiteindelijk dien je van het ene af te bouwen en dan nadien van het andere, pff, zoek elders help maar denk dat ik voor korte behandeling ga. IK kan ervoor zorgen dat ik 4 dagen niet bereikbaar ben en dat alles geregeld wordt op het werk en dan gewoon 4 dagen afzien met af en toe een slok rum om de zenuwen de baas te kunnen. Geloof me , ik sta deze keer sterk in mijn schoenen om niet te hervallen, dat spelletje van een paar weken wel , dan weer een paar weken niet hangt mijn voeten uit, ik voel dat het nu nog kan, wanneer ik met een jarenlange verslaving zou zitten zou ik ook kiezen voor afbouwen, ik overweeg mijn opties nog eens goed en neem mijn beslissing dit weekend. Nog tips and tricks?? Thanks"
"Thanks voor de tips, ben eindelijk bij huisarts geweest en volledige verhaal gedaan met schaamrood op de wangen, ging ook op zwarte markt. Heb nu toch seroquel 200 xr voorgeschreven gekregen , 1 inname 's avonds en 1ste week dosis valium ( van apotheek) behouden. Had geprobeerd zo te stoppen maar werd gek van de zenuwen, heb uiteindelijk aanvaard dat ik wel degelijk hulp nodig heb, zelfs na een paar maanden verslaving. Kies voor ambulante verzorging omdat opname geen optie is, moet functioneren overdag, heb personeel in dienst en heb regelmatig vergaderingen. Dokter gaat nu bekijken of seroquel aanslaat om het intussen rustig te krijgen in mijn hoofd. Dit is nu de 2de keer dat ik in de val loop, 10 a 12 jaar geleden ook eens , ben dus echt wel ezel. Morgen ga ik om de seroquel en begin ik met behandeling, hopelijk geraak ik er snel vanaf, per slot van rekening hang ik er nog maar een paar maand aan. Stommerik die ik ben, gelukkig heb ik een schat van een vrouw die het niet begrijpt maar me gaat steunen en helpen waar ik kan, Lucky me. Stefan"
"IK denk dat het al bij al zal meevallen. Had er eigenlijk niet bij gezegd dat ik een paar dagen voor de hevige paniekaanvallen 2 potjes dex 5 mg had genomen ( hoe stom kun je zijn), sinds ik daarmee gestopt was kreeg ik paniekaanvallen en nam ik steeds meer valium. Vandaag zijn de paniekaanvallen verdwenen en heb ik slechts 5 mg valium binnen , just to be sure. Probeer vanavond zonder iets de slaap te vatten, weet dat me enkele dromerige, hallucinerende nachten te wachten staan en dat ik er dan zou moeten vanaf zijn. Is niet eerste keer dat ik dit doorsta maar zweer dat het de laatste keer is, op mijn 40ste heb ik het wel gehad, vrouw kan ook niet veel meer aan, ze leest dit wel niet maar thanks ."
"Vandaag toch wat last van minder dagje, van de dex-ontwenningsverschijnselen af ( paniek, angst,...), maar van 40 mg naar 5 mg valium ook niet te onderschatten. Volgende dagen heb ik dagplanning vol gestoken zodat ik buiten moet en gedachten kan verzetten. Al bij al heb ik nu last van buitengewone luiheid en totaal geen zin in niets. Ik kan maar 1 goede raad geven die ik zelf al een aantal keer in de wind heb geslagen, blijf van al die bucht af, vroeg of laat wil je ervan af en heb je het moeilijker dan je denkt. Bij mij was dit de allerlaatste keer, zelfs geen drup alcohol gaat mijn keelgat nog in. Want van het ene komt weer het andere, voila mijn hart is weer gelucht."