Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Mijn vriend heeft jarenlang aan de coke gezeten. Dit deed hij om zijn trauma’s en problemen te kunnen vergeten. Hij heeft een tijd bij de jellinek gelopen. Dit is nu 2 jaar geleden en het gaat hartstikke goed met hem. Hij heeft een goede baan, we hebben een leuk huis, hij is hartstikke gek op voetballen, hij eet goed, slaapt goed, komt altijd op tijd op zn werk. Het is echt een topvent en iedereen staat ervan te kijken hoezeer hij veranderd is. Nu hebben we afgelopen weekend iets heel stressvols met een vriend van ons meegemaakt. Op zondagavond ging ik om 12.00 naar bed, na een uurtje ofzo kwam mijn vriend ook naar bed. De volgende ochtend heb ik ergens in huis 5 lege envelopjes gevonden. Volgens mijn vriend heeft hij deze nadat ik naar bed ben gegaan gebruikt. Ik weet dat hij hier 100E voor heeft betaalt. Nu is mijn vraag: wie kan mij vertellen of dit een geloofwaardig verhaal is?? Ik weet dus niet hoeveel er in de enevelopjes gezeten heeft maar hoe geloofwaardig is het dat hij in een uurtje 5 van die pakjes heeft weg gewerkt?? Ik heb er zelf geen ervaring mee dus ik ben ten einde raad. Wie kan mij advies geven? Zal het echt een eenmalige terugval zijn geweest of wordt ik keihard voorgelogen? Please help."
"Wat fijn dat ik zo snel een reactie heb ontvangen. Nee, het leek mij ook al vrij sterk dat hij dat in een uurtje heeft weggewerkt, en zeker als je, naar mijn weten dus, al een tijd niet hebt gebruikt. Nee, ik heb echt helemaal niks gemerkt. Ik let er toch altijd op of hij wel honger heeft, of hij niet chaggerijnig is sochtends, etc. Of hij wel aangeschoten raakt als we een wijntje drinken al dat soort dingen. Dat hou ik toch altijd in mn achterhoofd. Ja, het is niet makkelijk allemaal, pfoeh. Het is een paar jaar geleden echt een hele zware tijd geweest voor ons allebei en ik heb er nog steeds nachtmerries over en als op een ochtend die nachtmerrie weer werkelijkheid wordt....doet echt veel pijn. Tuurlijk wil ik er voor hem zijn, ik wil hem in alles steunen maar dat gaat natuurlijk alleen als hij er eerlijk over is....En jij weet waarschijnlijk ook dat als hij weer verder van huis is dat hij er over gaat liegen, mede om mij geen pijn te doen maar na alles wat we hebben meegemaakt weet hij wel dat ik tegen een stootje kan en niet zomaar de deur uit ren. En dat probeer ik nu dus te achterhalen. Is hij nou eerlijk tegen me geweest of liegt hij erover??? Moeijlik, moeilijk allemaal....zucht........."
"Gisteravond hebben we een heel goed gesprek gehad. Hij kwam thuis en ik heb hem verteld dat ik hem altijd in alles wil steunen, hoe erg de situatie ook zal zijn. Maar wel dat ik hem alleen kan steunen als hij volkomen eerlijk tegen me is. Ik heb ook gezegd dat ik weet dat hij al die pakketjes niet in 1x heeft opgemaakt zondag. Ik heb veel aan je gehad, ik ben echt heel begripvol geweest en hem laten weten dat ik er altijd voor hem ben. Al zou hij een jaar in een kliniek moeten. Ook dat ik heel goed begrijp dat hij er niet eerlijk over zou zijn omdat ik begrijp dat hij mij geen pijn wil doen en mij niet kwijt wil raken. Nou, hij kreeg natuurlijk een brok in zn keel. En dat ik, als ik bij hem weg zou willen, ik dat 2 jaar geleden al zou hebben gedaan. Nou, hij heeft me op mn hart gedrukt dat het echt alleen zondag is gebeurt, dat hij alleen toen een terugval heeft gehad. Ik zei :"maar waarom heb je dan niet 1 groot pakketje gekocht maar 5 kleine?" Toen zei hij dat die gozer shit verkoopt en dat er maar heel weinig in 1 zo'n pakketje zit. Natuurlijk blijft het voor mij dubieus maar hij heeft het me echt verzekerd. Hij wil ook alles doen om mijn vertrouwen terug te winnen. Hij wil elke dag in een potje plassen, ik mag al zn geld hebben (ik doe zowiezo weer zijn financien, heb zijn pinpas nu, en hij krijgt 1x in de 2 dagen 20 euro om van te lunchen en sigaretten te kopen). En hij vindt het prima. Dat geeft mij natuurlijk ook wel vertrouwen. Hij wil zelfs weer, als ik dat zou willen, een gesprek bij de jellinek hebben over zijn terugval. Hij zei wel "ik wil wel naar de jellinek gaan om het er over te hebben maar je moet niet vergeten dat ik al 400 x op een gevaarlijk punt ben beland en het toen zelf heb weten op te lossen dus ik weet niet of hij veel kan doen". Maar ja, ik denk ook, als hij echt niet geholpen wil worden of er af wil dan hadden we een heel ander gesprek gehad gisteren. Ik heb in ieder geval weer vertrouwen in de toekomst. En zoals ik je al eerder zei heb ik eerder ook niks gemerkt omdat het juist hartstikke goed gaat met hem in alle opzichten. Ik ben echt blij dat het zo is uitgepakt gisteren maar natuurlijk zal ik extra scherp zijn de komende tijd. Echt ontzettend bedankt nog voor je reacties, ik heb er echt veel aan gehad en ik heb het tijdens ons gesprek gisteren ook echt in mn achterhoofd gehouden, echt bedankt daarvoor. Dikke kus"