Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo! Momenteel ben ik bezig aan mijn eerste paddo kweek. (McKennaii Growkit) Intussen een aantal weekjes verder lijken ze goed te groeien. Het meerendeel van de paddo's ziet er op het eerste zicht "gezond" uit. Toch zijn er een aantal die een verkleuring vertonen of zelfs een aantal waar een lichte schimmel lijkt te ontstaan. (Geen idee of het daadwerkelijk een schimmel is). Ik heb wat opgezocht naar mogelijke besmettingen, maar ik vind nergens echt 100% duidelijkheid of deze set nu voor de vuilbak is of dat het op zich wel meevalt (gezien het ook niet echt extreem zichtbaar is over heel de groeiset zelf en dat het meerendeel er wel gewoon gezond lijkt uit te zien. Hier alvast een aantal foto's die hopelijk duidelijkheid kunnen scheppen: Iemand die op basis hiervan kan zeggen of dit enigszins "normaal" is of? Zo niet neem ik de set wel even uit de kweekzak voor nieuwe foto's (maar dit wou ik even vermijden gezien dit toch weer de kans vergroot op andere besmettingen). Alvast bedankt"
"Neo-Shulginist zei: Blauwe verkleuring is normaal bij kneuzing. Dat is juist een van de manieren waarop je psilocybe cubensis paddenstoelen kunt determineren =) Wat ik alleen niet snap is hoe het kan dat je paddenstoelen zo gescheurd zijn. Hebben ze klem gezeten ofzo? Klik om te vergroten... Bedankt voor je reactie! Heb intussen nog wat verder het internet lopen afschuimen en het lijkt mij inderdaad (van wat ik lees) niet meteen een schimmel maar eerder, zoals je zegt, een kneuzing. Waar ik me een beetje zorgen over maak is wat je ziet op de eerste foto rechtsbovenaan, ziet er echt eerder een schimmel uit dan een kneuzing,maar ik zal het wellicht beter kunnen zien als ik ze daadwerkelijk oogst. Verder begrijp ik zelf ook niet hoe het komt dat de paddo's zich in zulke bochten hebben gewrongen en gescheurd zijn. Ze staan gewoon "vrij" in de kweekzak. Ziet er heel wat anders uit dan alle kweekjes die ik tot nu toe heb gezien. Verklaring hiervoor heb ik helaas niet haha. Wat ik wel merk is dat de zak die werd meegeleverd wel wat te klein is voor de kweekset die ik heb. Ik kreeg de set hier zelf met veel moeite in wat volgens mij niet echt de bedoeling mag zijn. De paddo's raken hierdoor wel de kanten van de zak, waardoor ze daarom misschien gaan scheefgroeien? Is het aangeraden om nu al een eerste harvest te doen en gereed te maken voor een tweede ronde denk je? Ik hoopte dat de kit wat voller zou staan maar het lijkt er niet naar uit dat dit bakje nog echt "volgroeid" zal geraken."
"Neo-Shulginist zei: Ja dat rechtsbovenaan krijg je als de paddenstoel wordt geweekt in water. Normaal zit er altijd was pluis rond de basis van de paddenstoel. Maar als dat (in een beginstadium) nat wordt dan krijg je zo'n gelei-achtige laag. Verder niks om je druk over te maken. Zou het misschien kunnen dat er al pinheads groeiden en dat die geweekt zijn in water met het deksel op de bak? Dat zou zowel het blauwe geleid als de gescheurde paddenstoelen kunnen verklaren. Anyways, ze lijken oogstrijp. Dus gewoon de boel plukken, opnieuw een nachtje weken en dan weer proberen. Klik om te vergroten... Top, dat stelt me dan al gerust Verder heb ik de (droge) kit helemaal in het begin geweekt in water, zoals het hoort. Eerste pinheads kwamen pas na een 2 weekjes. Verder is de kit nooit uit de zak geweest en heb ik ze gewoon hun ding laten doen. Af en toe eens even laten verluchten. Wel slechts 1x opnieuw bevochtigd/gesproeid langs de zijkanten, maar had gelezen dat zolang er condens op de zijkanten te zien is dat je dit in principe niet regelmatig hoeft te doen. Kan zelf geen verklaring bedenken hoe het komt. Misschien mijn vriendin die er even haar vuist heeft ingedrukt omdat ze wat minder aandacht kreeg dan normaal (ook zo fascinerend he die paddo's)"