"Afkicken van ghb, minder eng/ gevaarlijk als je overal leest
Hallo,
Dit zijn mijn ervaringen, ik trek hiermee de ervaringen van andere (die waarschijnlijk anders zijn) absoluut niet in twijfel.
Het is meer bedoelt om ook de andere (minder enge kant) van het stoppen te belichten.
Mijn 2 voornaamste redenen om dit te posten zijn:
1. omdat ik alleen maar enge verhalen lees als ik er iets over zoek op internet
2. omdat ghb een steeds grotere opmars begint te krijgen
Ik zit zelf ruim 4 jaar aan de g.
Ben in de tussentijd ongeveer 6 keer gestopt (inderdaad stom om steeds weer te beginnen)
Ik vind het jammer dat mensen bang worden gemaakt als ze willen stoppen. Als je op internet zoekt over het stoppen lees je de meest enge verhalen. Op het een gegeven moment zit je in dat wereldje en hoor je van meer mensen verhalen over het stoppen. Ik ben nu (4 jaar) samen met mijn vriendin verslaafd. Liter per week, s nachts wakker worden, overdag minimaal 1 x per uur nemen, bla bla...gewoon verslaafd.
Alle 6 keer dat we gestopt zijn, gewoon cold turkey, week naar de klote, daarna gaat het steeds beter.
De eerste (eerste 2) dag(en) is/ zijn drama, zweten, hele dag voel je je slecht, eerste nacht slapen...vergeet t maar. De eerste 3 keer zijn we gestopt zonder iets erbij. Mij vriendin heeft het minder moeilijk als ik. De laatste paar keer heb ik oxazepam gebruikt overdag en temazepam om weer terug in je slaap ritme te komen.
Afbouwen, is klote. Dan moet je wel zo'n goeie discipline hebben, en dat heb ik niet anders was ik niet steeds opnieuw begonnen.
Steeds ongeveer een jaar eraan en dan weer stoppen (langste tijd dat we gestopt zijn is 9 weken, toen zijn we namelijk op vakantie geweest, daarvoor een keer 6 weken)
Het probleem is dat ik het zelf ook verkocht en het daardoor steeds in huis had...fout dus!
We gaan morgen (6 dec) weer stoppen, en dan gooi ik het (na een paar dagen) ook weg, ook geen verleiding meer dus.
Als je gaat stoppen, zorg er in ieder geval voor dat je niet alleen bent, dat je genoeg films hebt, dat je oxazepam hebt om je lichaam te onderdrukken voor het slechte gevoel en dat je temazepam hebt voor het slapen.
Ik was zelf nooit echt goed in staat om eten te maken (soep met brood, meer eet je de eerste dagen toch niet) en wat fruit. Gelukkig is me vriendin erg zorgzaam en kon zij de moeite wel opbrengen.
Ik weet dat t lastig als je in je eentje verslaafd bent om er iemand bij te helpen die je bijstaat als je gaat stoppen...toch erg belangrijk.
Baan kwijt raken...erg overdreven. Ik werk (ook de laatste 4jaar) minimaal fulltime, me vriendin ook. Gewoon een flesje drinken mee met daarin je cocktail. Of een flugeltje en daar steeds je dosis en dat in een glas drinken, of een buisje in de wc...genoeg manieren om ongezien te nemen.
Je bent wat meer moe als normaal, ook dat is op te lossen, s avonds gewoon ff pitten.
Je dagelijks ritme en zin om dingen te doen is wel naar de klote, dat is (voor mij) ook een van de grootste nadelen van deze verslaving.
Voordeel is dat je je nooit verveelt en bezig kan met zijn met de meest onnozele dingen (maar das een ander onderwerp)
Ik heb verhalen gelezen van mensen die hun baan, huis, relatie en familiebanden kwijtraken...mijn mening; erg overdreven, bullshit! Merk overigens wel dat je tijd voor vrienden en familie er hard op achteruit gaan, minder zin en tijd voor dat soort dingen omdat je altijd maar afhankelijk bent van g, erg groot nadeel.
Ik kan er een boek over schrijven (helaas) maar daar heb ik geen zin in. Heeft er iemand vragen, dan (probeer) ik die te beantwoorden.
Greetz
ps, ik wil je helpen bij het stoppen met ghb, dus vragen of wat dan ook? just let me know"