Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Het officiële advies is volg de bijsluiter van de diazepam. Hieronder mijn mening neem het met wat zout. Als je nu 2.5 dia neemt kan je morgen wel wat drinken. Als je onder invloed van benzo's gaat drinken krijg je een wissel werking. Iedereen reageert anders op middelen en combinaties daarvan (genen, leeftijd, conditie, geslacht, gewicht, gewenning) Diazepam blijft erg lang in het lichaam (halfwaarde) de psychologische effecten houden zoon 6-10 uur aan het is morgen dus wel "uitgewerkt" maar niet helemaal uit je systeem. Persoonlijk denk ik dat je wel veilig kan drinken. ik zou het gewoon rustig aan doen en dan merk je vanzelf wel of het harder inslaat. Gevaarlijker word het als je gaat zuipen en dan besluit benzos erbij te nemen. Zelf mix ik het wel en dat gaat tot nu toe altijd goed (nooit braken) maar ik slaap voor de zekerheid altijd op mijn zei. Ik ben ook dik en heb een fikse tollerantie (Ik besef me dat benzos en alcohol mixen niet stoer maar stom en gevaarlijk is). Als geen risico wilt lopen kan je of geen diazepam nemen of morgen niet drinken maar ik denk dat er wel genoeg tijd tussen zit en anders merk je het wel. Het micro dosen van paddestoelen heeft mij heel veel geholpen maar dit is ook voor iedereen anders. Ik adviseer je om jezelf goed in te lezen. Voor verslavingszorg kan je denk ik het beste met een professionele hulpverlener praten. Mvg,"
"Vraagsteller zei: Was helaas te laat met toch nog Diazepam nemen. Maar nu twijfel ik alsnog.... Hoe nu als ik het omdraai? In de namiddag beginnen met een biertje, en als ik dan denk neh...ik vind dit niks, ik wil geen alcohol, dan na een uur of 1,5 a 2 (laatste lijkt me veiliger) diazepam 2,5 mg of zo nemen? Of is dat dan te vroeg? Ligt uiteraard aan lengte, gewicht, spijsvertering enz. maar algeheel genomen...kan het kwaad om na 1 biertje Diazepam te nemen als het biertje een paar uur geleden is? Klik om te vergroten... Je bent er veel mee aan het piekeren. als je iedere dag alcohol nodig hebt zou ik zeggen stap over op diazepam drink 2 weken niet. Ik adviseer je om een keuze te maken dit bezorgt je alleen maar onnodige stress. Een dosis die hoog genoeg is neemt de alcohol afkick weg (2x 5mg) Ik noem maar wat. en als je gewend bent kan je er wel is wat bij drinken. Ik snap zo het nut niet van diazepam dan kan je beter aan de oxazepam. Dus als je perse wilt drinken stap dan eventueel over op een kort werkende benzo dan kan je daarna drinken zonder je druk te maken over de wisselwerking. Notendop : benzo's of alcohol 2-4 weken dan hoef je niet moeilijk te doen Gr"