Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Een meisje dat ik leer kennen heeft een relatie van 8j. met een speed verslaafde (bleek achteraf). Ze laat hem zitten voor mij en ze heeft in de eerste weken last van spontaan tevoorschijn komende blauwe plekken. Echte joekels van blauwe plekken, die vrij donker worden en maar traag terug wegtrekken. Er is geen aanwijsbare reden voor het ontstaan ervan. Ook heeft ze last van nachtzweten, niet elke nacht even erg maar soms is haar volledige lichaam gewoon drijfnat. Ze is ook vrij vermoeid. Bij de dokter worden verschillende testen gedaan, uiteindelijk zou dit te wijten zijn aan stress. En dus zo'n beetje onmeetbaar zijn. Na enkele weken heeft ze geen last meer van blauwe plekken of nachtzweten. Nu loopt het mis tussen ons en begint ze weer aan te pappen met die ex van haar. Ook al heeft hij haar 4 jaar lang bedrogen (dat meisje heeft hij ook aan de speed geholpen trouwens), zit hij aan de speed en is hij gewoon altijd slecht geweest van haar. Als ik met haar spreek en vraag waarom ze zo iemand terug zou willen, antwoord ze dat het sterker is dan haarzelf. (Heeft haaruitval hier ook iets mee te maken?) Nu vraag ik me af of ze zelf niet aan de speed zat en weer zit? Herkent iemand deze symptomen? In hoeverre wordt je psychisch afhankelijk van speed? Of is dit allemaal veel te vergezocht van mij?"
"Het is heel moeilijk om met haar te praten, zeker over zoiets? Ze is erg gesloten. Sinds ik haar leerde kennen tot ze bij hem weg was weet ik dat ze niet of heel weinig at. Nadat ze er pakweg een week weg was, at ze evenveel als mij. En ik ben 20cm groter en 30kg zwaarder. Sinds dat ze hem terug begon te zien, ongeveer, waren er weer dagen dat ze weinig of niets at. Dit valt me nu pas op, dit is al een duidelijker teken denk ik. Niet? Het is wel raar dat ze eigenlijk niet echt afviel tijdens die periode van weinig eten. Alvast bedankt voor jullie oordeel."
"SmartieAndME: voor alle duidelijkheid, we zijn niet meer samen. Ze is terug naar haar ex"
"Ik weet niet goed wat ik ermee moet. Aan de ene kant geef ik wel om haar, en is haar tweelingbroer één van mijn beste vrienden. Maar zelf gaat ze het niet zeggen, nooit. Tenzij er harde bewijzen zijn. Ik twijfel nu om een haarstaal te laten analyseren..."
"Het is me ook een brug te ver, maar langs de andere kant geeft het aan dat ik 95% zeker ben. Ten eerste dat ze eraan zit, onder invloed van die kerel. Ten tweede, dat ze te zwak is om er zelf uit te stappen. Stel dat ik zo ver ga, ga ik haar dat zeker niet vertellen. Tenzij de uitslag positief is, maar dan zou ik het nog eerst via een omweg proberen. Het makkelijkste is om me er helemaal niets van aan te trekken, maar dat moet je ook kunnen."
"Jullie hebben gelijk, het gaat idd te ver. Als het mijn zus of dochter geweest was, had ik het wel gedaan. Zolang ze zelf niet beseft dat ze fout bezig is, maakt het niet uit wat de rest zegt. Bedankt voor jullie expertise en gezond verstand ."