Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Dag allemaal, even zomaar een vraagje. Een van de eerste keren dat ik miauw deed, was ik al heel dronken. Ik ben toen in een soort zombie modus geraakt en heb me compleet misdragen op het feest. Ik heb dit later nog 1x gehad, wederom toen ik heel veel alcohol ophad. Ik verander echt in een soort monster dan, mijn vriendin wilde het hierdoor uitmaken (ze zag me die avond). Is dit bekend, die slechte combi, of reageer ik gewoon heftig? Dankuu🙏"
"Kibo3 zei: Beantwoord je zelf niet al een beetje je vraag? “Wederom toen ik veel alcohol op had.” Ben je na de 3mmc nog meer gaan drinken omdat je je wat meer “nuchter” voelde? Klik om te vergroten... Nee, zodra ik mijn eerste puntje nam ging het mis en sloeg ik helemaal om. Kon dus ook geen bier meer vast houden. Ik lees wel wat over 3mmc en alcohol maar niet dat je daar slecht van kan gaan. Vraag is dus of iemand het herkent, dan weet ik waar ik aan toe ben."
"Neo-Shulginist zei: Bedankt, dit is heel verhelderend zo Ik vraag het even, omdat ik vermoed dat alcohol een groot deel van de effecten mede kan verklaren. Wat alcohol vrij effectief doet is namelijk de prefrontale cortex lamleggen. Dat deel van het brein is betrokken bij het overzien van gevolgen van gedrag en het maken van geplande besluiten. Als je veel alcohol op hebt dan denk je daardoor niet meer na over wat je doet, en reageer je op de allereerste impulsen die in je opkomen. Sommige mensen zeggen daarom dat je eerlijker wordt van alcohol. Maar ik geloof daar niet zo in. De prefrontale cortex is ook onderdeel van wie je bent als persoon, dus als je die uitschakelt dan ben je nog maar een deel van de persoon die je normaal bent. Je kunt je in ieder geval flink anders gaan gedragen van alcohol. 3-MMC kan de effecten van alcohol wel iets versterken. Door de combinatie van stimulerende drugs en alcohol kan je nog impulsiever en agressiever worden. Je ziet bijvoorbeeld wel in data over uitgaansincidenten dat de kans groter wordt dat iemand agressief wordt als die persoon naast alcohol ook cocaĂŻne of speed op heeft. 3-MMC heeft een vergelijkbaar effect met speed of cocaĂŻne, waardoor het me niet heel vergezocht lijkt om te verwachten dat 3-MMC ongeveer hetzelfde doet. Met zekerheid is het moeilijk te zeggen want dan moet je er eerst onderzoek naar doen. Toch krijg ik van wat je zegt de indruk dat alcohol de leidraad van de effecten heeft gehad: Dat klinkt voornamelijk als symptomen van te veel alcohol (bewusteloosheid, overgeven, ongeremd gedrag). Bij een overdaad van 3-MMC verwacht je meer gezondheidsklachten zoals hartkloppingen, gejaagdheid, wanen of hallucinaties, angsten, zweten. Klik om te vergroten... Top, hartstikke bedankt! Precies het antwoord waar ik naar op zoek was. Lag dus toch aan mezelf al die tijd... Teveel is nooit goed natuurlijk, en in combinatie al helemaal niet, zo blijkt. Wat je zegt over dat het vooral klinkt als symptomen van alcohol kan ik me in vinden maar als ik alleen gedronken heb heb ik nog enigszins controle/bewustzijn. En die aggressie is al helemaal een naar effect want ik wordt juist de grootste knuffelbeer van alcohol. Nou goed hou ik het gewoon weer bij watertjes voortaan."
"Neo-Shulginist zei: Wat bedoel je precies met 'zombie modus' en 'slecht gaan'? Wat waren concrete observaties die je vriendin bijvoorbeeld deed, en waarom was dat voor haar een reden om het bijna uit te maken? Klik om te vergroten... Van wat ik achteraf hoorde (voor mij is het 1 zwart gat) schelden, lomp doen, kotsen, autodeuren openen tijdens het rijden, totaal niet aanspreekbaar, in en uit bewustzijn, gewoon 0 controle. Alsof ik flakka op had zeiden mn vrienden. Niet naar haar gericht overigens, (Dan zou mn moeder me op straat zetten). Ze had zelf ook geen ervaring met drugs dus dan is het extra heftig als je je vriend zo ziet, ga ik van uit"