Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"hai, na flinke cleane periode heb ik een relaps op heroine en coke. Deze duurt nu twee maanden. Ik chinees tot 1 gram heroine en halve gram coke per dag. Over drie weken ga ik de detox in. Hebben jullie tips wat ik van te voren kan doen om het in de detox makkelijker te maken? Is twee maanden genoeg om een heftige afkick te krijgen? Is het slimmer om de week van te voren, methadon te slikken? Ik ben vroeger al eens afgekickt van methadon en dat was vrij heftig. Daarom dacht ik dat het beter was om de resterende weken bruin te blijven gebruiken ipv met meth. te beginnen maar misschien is het juist wel goed om de dagen daarvoor alleen methadon te nemen? Zou vitamines slikken van te voren werken? Veel water drinken van te voren.Heeft daar iemand ervaring mee? Ik zie er natuurlijk erg tegenop maar ik ken mezelf en alleen een detox werkt als ik zo'n periode zit. Maar misschien hebben jullie tips?"
"thx maakt het op deze termijn nog uit of ik de komende 3 weken over ga op methadon of op bruin blijf ? Ik ben vrij bang voor een methadon afkick (ervaring.....) maar ik weet niet in hoeverre 1 of 2 weken methadon gebruik zorgt voor afkick. Het is voor het eerst in mijn leven dat ik zo snel ingrijp en zo snel naar een detox ga, tot nu toe bleef ik een aantal jaar gebruiken tot ik eindelijk naar de detox durfde te gaan. Ik heb dus geen idee binnen na welke tijd ik last krijg van afkick van methadon. Is dat al binnen een aantal dagen? Maakt het op deze termijn uberhaupt iets uit of ik de laatste weken heroine of metha gebruik ?"
"Bedankt, vooral leveldesigner, voor het uitgebreide antwoord. Dat 1 chinees al voldoende is alles weer terug te laten komen. Ik ben het helemaal eens met je mening over methadon, heeft mij alleen een zwaardere verslaving opgeleverd. Dus toen ik weer naar de Brijder ging heb ik ook meteen methadon afgeslagen. Sterker nog, ik wilde alleen maar toegang tot de detox en daar weer clean vandaan komen. Maar net als 7 jaar geleden raakt ik weer verzeild in het bureaucratisch moeras dat de Brijder ism Verzekeringen heet. Misschien ben ik naief maar als de volgende situatie zich aandoet:" mevrouw meldt zich, verteld dat ze jaren clean is geweest, heeft haar baan en andere sociale omstandigheden nog op de rit. Ze zit sinds 3 weken in een relapse en heeft hulp nodig hier uit te komen.Haar voorstel is : zo snel mogelijk een crisis opvang in de detox. " Dan maak je toch een gaatje vrij in de detox? Maar ik moest me vervolgens officieel aanmelden als client, verwijsbrief, verwijsbrief afgewezen omdat instantie hem niet goed indiende (psyq), weer verwijsbrief, intake, gesprek hoofdbehandelaar, nogmaals intake, vervolgens gesprek waar in het behandelplan werd opgesteld : detox opname (he verrassend) en dat heeft 2 maanden geduurd. Vervolgens werd de detox gebeld voor mijn aanmelding: wachtlijst van 5 weken.... Ik ben vanochtend naar Solutions gegaan, de eigen bedrage voor de detox die altijd gold: het ongelooflijke bedrag van 5000 euro is sinds een paar weken van de baan, nieuwe eigenaar, nieuwe aandeelhouder het over een andere boeg gooit. Dat obstakel is weg en ik kan morgen terecht. Ik bedoel maar.... Ik ben de Brijder echt goed gezind maar wat ik weer meemaakte is te gek voor woorden. Ik zit nu ondertussen alwaar 3 maanden in de relapse. Ik weet dat ik eigen verantwoordelijkheid heb etc etc maar ik ben ook van mening dat ik in een relapse situatie niet echt helder na kan denken en ik me eigenlijk met spoed moet kunnen op laten nemen. Vergelijk met een levensbedreigende ziekte. Ondertussen heb ik al weer weken bruin gebruikt en methadon in het idee dat ik wel kon afbouwen met meth in mijn eentje. Ik ga volgende week naar hun detox (nog weekje nodig voor regelwerk en laatste mogelijkheden van gebruiken ) en dan verander ik mijn lomezomermiddag relaps naar een omstuimige herfst in de detox. Mag ik jullie trouwens een compliment geven voor de goede informatie die ik hier heb gezien en heb gekregen."